Reise med barn

Tråd i 'Reisemål' startet av Jeanette, 20. juni 2022.

1. nicolai

nicolai Medlem

Likes mottatt:
    170
    Bonuspoeng:
    33
    Efter at have rejst en del med gutungen (alder 1-14 måneder), indenfor EU (OSL<->CPH, OSL<->TOS, OSL<->NCE, OSL<->LPA (alene)) samt udenfor EU (OSL<->TIV, OSL<->LAX<->PPT (alene)), køretur (+6 timer (alene)) vil jeg dele litt erfaringer:

1. Lad barnet have strømpebukser på, da barnes sokker ellers vil forsvinde på flyet.

2. Organiser stellebag, så det er enkelt at finde rene bleer, mat og enkle leke til flyturen

3. Have en oppustelige nakkepude med, som kan bruges som pude for barnet

4. For long haul anbefaler jeg at tilrettelægge for natflyvning. Det kan reducere jetlag og som forældre får man lidt mere ”fri”, da barnet ikke skal stimuleres.

5. Jetlag tilvænning er en nødvendighed før man dra på en lang tur øst/vest. Gerne start 4 dage før med at tilvænne barnet til ny tidszone. Jeg har brugt app’en Timeshifter som kan guide. Da vi drog til PPT (11 timers forskel) fra OSL fik jeg vendt mit barn 5 timer før vi dra afsted. På flyturen fik jeg vendt ham 4 timer og de sidste 2 timer fik jeg gjort da vi ankom. Bottomline, forberedelse er the key.

6. I forbindelse med at barnet skal sove på flyet anbefaler jeg at tage en sovemaske med til barnet

7. Ønsk et infant bassinet så barnet kan sove i det, dog tjek størrelse (max. vægt af barnet og max længde af barnet) på forhånd i forhold til bassinettet.

8. Bæresele for at bære barnet

9. Reisevogn som kan gå som kabine bagage. Vi har Baby Jogger City Tour 2 og er tilfredse med den.

10. Når dere er ankommet og fx har leiet bil anbefaler jeg at have eget bilstol med, da man aldrig vet om bilstolene som der findes, har været involveret i en ulykke. Vi har derfor valgt at have en selvoppustelige bilstol - Nachfolger HyFive World, som vi er ganske godt tilfreds med. Dog anbefaler jeg ikke at bruge den fra 0-6 måneder da barnet skal kunne holde hovedet selv. Nachfolger hævder at nyfødte kan bruge den med infant inlay, men dette er ikke korrekt.

11. Have bilspejl med, så barnet kan se deg som kører bilen

12. Undersøg nødvendige vaccinationer

13. Undersøg hvor der er nødvendig helsehjelp for barn

14. Undersøg om der er sygdomsudbrud på den destination dere tænker at dra

Ovenstående er råd/anbefalinger til at rejse med barn og det største råd fra min side er ”just do it”, reise reise reise.

2. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,816
    Bonuspoeng:
    183
    Veldig bra oppsummering.
    Jeg kan legge til, og muligens en brannfakkel for noen, men vi har brukt sånn melatoninsukkertøy for å snu jetlag når vi kommer hjem. Det kan jo også være en kamp…

3. DNBsagaMastee

DNBsagaMastee Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hei,

Spørsmål vedrørende flyselskapers håndtering av mellomnavn på spedbarn.

Litt annerledes spørsmål, men vi har ikveld bestilt bonusreise til utlandet. På bestillingssiden la vi inn de voksne og spedbarnets fulle navn (Ola Mellomnavn Nordmann).

På billetten som kom på e-post like etterpå er spedbarnets mellomnavn fjernet, og endret til "Ola Nordmann (infant)". Hos KLM (som står for langdistansen) står det bare "Ola Nordmann".

Jeg har hørt at mellomnavn ikke behøver å være riktig, men synes det er rart at navnet faller ut når man i utg. registrerer det riktig.

Er det andre som har opplevd det samme, eller vet om dette er en praksis hos SAS?

4. nicolai

nicolai Medlem

Likes mottatt:
    170
    Bonuspoeng:
    33
    Jeg oplevelde det samme med min søn på alle mine reiser og fået at vide at der er begrænset med plads i navnefelte, da infants navnet står på den ene forældre. Ergo, har det ikke været noget problem.

5. The_Dude

The_Dude Pompøs

Likes mottatt:
    2,422
    Bonuspoeng:
    113
    Helt vanlig. Heller ikke noe issue inn til USA.

Del denne siden