SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 14. april 2015.

1. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,168
    Bonuspoeng:
    113
    Gjerne gi en lyd om du får det til ;)

Travellingalf liker dette
  2. Hayq

Hayq Nytt Medlem

Likes mottatt:
    12
    Bonuspoeng:
    8
    Teknisk
    Q: Kan jeg booke tur til en destinasjon, men velge å ta retur fra et annet sted (open jaw)?
    A: Ja. Så lenge begge destinasjonene er i samme område (feks. Nord-Amerika) definert av SAS.

Jeg ringte til Amex for å bestille en reise fra Oslo til Buenos Aires og retur fra Rio til Oslo, men fikk vite at det går ikke. Både tur og retur må være fra samme by (kan være forskjellige flyplasser innen samme by, men turen må være til og fra samme by).

Men startinnlegget her skriver at det skal gå så lenge det er i samme området (Sør-Amerika i dette tilfellet). Hva er riktig egentlig?

3. TommyL

TommyL Senior Medlem

Likes mottatt:
    241
    Bonuspoeng:
    43
    Open Jaw gikk før, men ikke nå lenger. De forandret punkt 18 i vilkårene for Companion Ticket, som nå lyder: "Utreise og hjemreise må starte og slutte på samme flyplass og gjennomføres før utløpsdato på Companion Ticket." Før stod det bare utreise.

4. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,634
    Bonuspoeng:
    293
    Men det er vel fortsatt ok med SK mentall tror jeg..

5. TommyL

TommyL Senior Medlem

Likes mottatt:
    241
    Bonuspoeng:
    43
    Ja det var det de sa sist til meg ihvertfall...

6. Blaa

Blaa Veteran

Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg fikk gjennom open-jaw CT med SK metall i januar.

OSL - CPH - EWR med avreise 07. sept. og hjem reise 30. sept MIA - CPH - OSL

7. Hayq

Hayq Nytt Medlem

Likes mottatt:
    12
    Bonuspoeng:
    8
    hva er SK metall?

8. NoLimit

NoLimit Evig ung

Likes mottatt:
    389
    Bonuspoeng:
    63
    Fikk en CT i fjor på Amex premium kortet mitt, men har nå nylig fått Amex platinum. Kan jeg bruke fjorårets CT til å booke en tur med star alliance partnere som platinum gir meg rettigheter til? Eller gjelder platinum betingelsene fra og med årets CT bare?

9. peterfox

peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Tviler på at det går igjennom, men ikke lov "frøkna" Full F på STAR før du har snakket med Tallinn og fått billett med tkt. nummer.?
    God tur.

10. Baldrick

Baldrick Cunning Planner

Likes mottatt:
    4,762
    Bonuspoeng:
    113
    Tviler nok jeg også, spesielt siden den er fra i fjor. Hadde nok vært lettere å argumentere for det om CT'en ble utløst kun kort tid før du ble oppgradert til Platinum..
    Uansett så er jo ikke SAS nye businessprodukt noe nedtur å bruke en Premium CT på. Dessuten er det jo minmalt med avgifter ved uttak hos SAS! Bedre tilgjengelighet har det også blitt. :)

11. Baldrick

Baldrick Cunning Planner

Likes mottatt:
    4,762
    Bonuspoeng:
    113
    Husker jeg også ble forvirret av dette uttrykket da jeg var helt fersk på forumet. ;)
    Det betyr vel enkelt oversatt; SAS sine egne fly/rutenett.. :)

Blaa liker dette
  12. Guden

Guden EB Diamond

Likes mottatt:
    522
    Bonuspoeng:
    93
    Heisann. Det begynner å bli en forholdsvis lang tråd her nå og jeg har lett etter svar på det jeg lurer på, men uten hell. Så av den grunn stiller jeg spørsmålet jeg ønsker svar på... Kremt kremt... Vel, jeg har booket tur til sommeren (OSL-EWR) i sommer for meg selv og familien med SAS og har benyttet CT fra Amex og poeng. Bortover i business og hjem i Plus (fordi det ikke fantes retur i business når jeg booket) Jeg ser nå at det har dukket opp Business-billetter på hjemturen...crap! Går det an å få endret returen til business slik at vi får sitte foran i tordenfuglen himmat? Eller er dette vrient å få til?

13. Guden

Guden EB Diamond

Likes mottatt:
    522
    Bonuspoeng:
    93
    ...og kan man, når man har booket en bonusbilletttur/retur OSL-EWR legge til ny "final destination" som f.eks. Tampa, Orlando eller Miami mot ett endringsgebyr? Eller må man kansellere billettene, satse på at noen ikke grabber billettene i mellomtiden, og booke hele driten på nytt til en ny destinasjon? (med fortsatt med mellomlanding i EWR)

14. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    34,181
    Bonuspoeng:
    293
    Ring Tallinn!

15. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,586
    Bonuspoeng:
    113
    Skal gå med riktig agent. Og går fint å endre fra Plus til Business.

16. kalleballer

kalleballer Medlem

Likes mottatt:
    218
    Bonuspoeng:
    43
    Har en CT-tur hvor jeg og en til skal dra til Shanghai, var bare plus ledig den ene veien, så tenkte å forsøke å oppgradere denne til business med poeng... Men det lar seg ikke gjøre?
    Noen som vet?

17. view

view Veteran

Likes mottatt:
    2,229
    Bonuspoeng:
    113
    Mener du å oppgradere en bonustur med poeng? Det går ikke dessverre, bonusbilletter er offisielt ikke oppgraderbare på noe vis hos SAS. Du må satse på at det åpner seg noe før du reiser, så du kan ringe inn og få endret til business før avreise, ellers blir det nok Plus ene veien.

Last edited: 23. april 2016
    kalleballer liker dette
  18. view

view Veteran

Likes mottatt:
    2,229
    Bonuspoeng:
    113
    Bananas tilgjengelighet: SK901 CPH-EWR 7. juli har 8 ledige bonusseter i business.... noen som har sett det før hos SAS? Retur søndagen til CPH SK910 har 7 ledige. Bra at det åpnes opp i ferietider!

19. view

view Veteran

Likes mottatt:
    2,229
    Bonuspoeng:
    113
    Errr... jeg tar alt tilbake, for dette gikk ikke så bra.

Ser ut til at SAS har begynt med noe slags married segment logikk på bonusseter her, det har jeg ikke vært borti før. Jeg får altså ikke booket en av disse 8 ledige business setene CPH-EWR, det eneste jeg blir tilbudet er å booke seter i Plus hele veien OSL-CPH-EWR. Hvis du skal ha business på CPH-EWR, så forsvinner tilgjengeligheten på OSL-CPH så man evt må dra 07.10 på morran for å ta 18.35 til EWR, noe som utgår for min del.

Forstår ikke denne logikken, noen som har lyktes med å få booket noe slikt tidligere? Har bare snakket med CT gjengen så langt, de kunne ikke hjelpe.

20. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    23,163
    Bonuspoeng:
    293
    Nå er ikke jeg ekspert på dette området, men TomF66 skrev akkurat følgende i EBD CU-tråden:

Del denne siden