Hotell Sao Paulo

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Smurfboy, 26. mai 2019.

1. Smurfboy

Smurfboy Medlem

Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    43
    Noen som har tips til hotell i Sao Paulo? Ser på Intercontinental og Rennissance, noen som har erfarinng? Er Hilton Honors Gold og Marriott Gold samt Radisson Rewards Gold

2. Origo

Origo Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,759
    Bonuspoeng:
    113
    Bodde en natt på Pullman i romjulen.
    Gåavstand til Ibirapuera Park.
    Bra hotell og fikk oppgradert rom siden det var mye ledig (bestilt via Expedia).
    PS! Uber fungerer meget bra i Sao Paulo/Rio.

Smurfboy liker dette
  3. MartinSkog

MartinSkog Nytt Medlem

Likes mottatt:
    62
    Bonuspoeng:
    18
    Har du noen preferanse for hvilket område du vil bo i? Siden det er et digert monster av en by, er det greit å ha kort avstand til der man skal ferdes.

4. milehigh

milehigh Veteran

Likes mottatt:
    10,133
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg kan bekrefte at du får plass til seks damer i dusjen på et std rom på Grand Hyatt. Pluss deg om du er av normal size:D

tobeornot999, jgroneng and rota like this.
  5. Smurfboy

Smurfboy Medlem

Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg tenkte meg ganske sentralt, ser at Hilton ligger litt «utenfor» så derfor utgår den. Men åpen for tips, reisen er ikke planlagt til det fulle enda

6. Smurfboy

Smurfboy Medlem

Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    43
    Vet ikke hvordan det går hjem hos min bedre halvdel på den årlige parturen, skal det settes kost på skaftet får jeg nok ikke invitere seks lokale damer

milehigh liker dette
  7. paron

paron Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,991
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har kun erfaring fra IC. Hotellet ligger i rolige omgivelser i et "penere" strøk. Liten lounge med god mat og bra drinker. Rommene var noe slitt og bar preg av at det er en stund siden siste oppussing. Ambassadørstatus ga oppgradering til hjørnesuite:)

8. MartinSkog

MartinSkog Nytt Medlem

Likes mottatt:
    62
    Bonuspoeng:
    18
    Renaissance var av mange regnet som byens beste på den tiden jeg bodde i São Paulo (noen år siden). En bra pub rett i nærheten er O'Malleys, forøvrig.

Jeg ville valgt området Itaim Bibi, på grunn av bra uteliv/shopping og det er et relativt trygt område, f eks Staybridge Suites - da kan du ta helikopter rett fra flyplassen til hotellet :)

Smurfboy liker dette
  9. HenrikE-G

HenrikE-G Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    225
    Bonuspoeng:
    43
    Gå for Hotel Emiliano som ligger på Rua Oscar Freire (Sør Amerikas svar på Bond Street, Rodeo Drive osv) eller Hotel Fasano. Dette er de beste hotellene i byen - by far.

Smurfboy liker dette
  10. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,991
    Bonuspoeng:
    293
    Her har det ikke vært mye liv siden 2019 :)

Forhåpentligvis blir det tur til Sao Paulo i november 2022 og Interlagos F1. Noen «nye» anbefalinger ang. hotell? Eller gjelder de gamle fra 2019 fortsatt? Er kanskje ikke mange som har vært i Brasil siden pre-Covid ..

11. spacecosmos

spacecosmos EBD

Likes mottatt:
    2,986
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg er blodfan av F1 og hadde glatt vært med til Interlagos hadde jeg hatt anledning! :)

12. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,991
    Bonuspoeng:
    293
    Bare å hive seg på!!
    Det er ledige billetter med TAP (i C). Reiser ned torsdag 10/11 og tilbake mandag.

spacecosmos liker dette
  13. MartinSkog

MartinSkog Nytt Medlem

Likes mottatt:
    62
    Bonuspoeng:
    18
    Har faktisk nylig vært i byen :) Det er vanskelig å gi noen god anbefaling for São Paulo uten å ha en kravspesifikasjon.

For eksempel, er det viktig med femstjerners opplevelsen, eller er beliggenhet mer avgjørende? Er budsjettet svært romslig, eller er du ute etter god price/performance? Vil du ha kort avstand til det du skal gjøre, eller er det greit å sitte mye i drosje?

Byen har alt (unntatt strender, da), så det er vanskelig å si at X er det beste.

F1 på Interlagos anbefales, men du skal ikke bo der ute, ihvertfall.

milehigh liker dette
  14. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,991
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har ikke behov for 5*. Men prioriterer sikkerhet. Budsjett: max 1000,- pr natt (i tre netter).
    Er ikke personen til å utnytte nattelivet men en restaurant eller to i nærheten av hotellet er fint.
    Har ikke tenkt å bo i nærheten av banen, nei. Legger opp til tog frem og tilbake hver dag. Siden jeg kommer ned fredag morgen og drar tilbake mandag ettermiddag (og det er F1 både fredag, lørdag og søndag) blir det ikke mye tid til annet "turistgreier". Men litt må jeg vel få tid til =)

15. spacecosmos

spacecosmos EBD

Likes mottatt:
    2,986
    Bonuspoeng:
    93
    Du, kanskje jeg gjør det?!? :rolleyes: La meg sjekke timeplanen og høre med "sjefen hjemme". ;)

indahla liker dette
  16. spacecosmos

spacecosmos EBD

Likes mottatt:
    2,986
    Bonuspoeng:
    93
    @indahla Er det disse tidene og rutetabellen du har valgt?

SmartSelect_20211221-181616_Opera.jpg

SmartSelect_20211221-181655_Opera.jpg

:)

17. MartinSkog

MartinSkog Nytt Medlem

Likes mottatt:
    62
    Bonuspoeng:
    18
    Ja, her var det mer å ta tak i :)
    En ting som det er viktig å være klar over, er at prisene skrus betydelig opp når det er Formel-1. Det er vel det eneste arrangementet som er stort nok til å sette preg på byen. Så det kan være at du blir nødt til å gå litegrann over budsjett for å finne et ok hotell.

Siden du skal bruke tog, ville jeg funnet et hotell i nærheten av denne togstasjonen:
    https://en.wikipedia.org/wiki/Cidade_Jardim_(CPTM)
    Den ligger i et ganske posh og trygt område (alt er relativt) med masse severingssteder og shoppingsentre i umiddelbar nærhet.

Jeg ville ha satset på f eks Radisson Blu São Paulo
    http://www.booking.com/Share-xYg0b1
    eller et annet hotell i nærheten av det. Jeg liker meg, som tidligere nevnt, på Staybridge Suites, som er litt lenger unna stasjonen i gangavstand.

milehigh, indahla and spacecosmos like this.
  18. spacecosmos

spacecosmos EBD

Likes mottatt:
    2,986
    Bonuspoeng:
    93
    Let's do this! :D

Screenshot_20211221-190638_Opera.jpg

19. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,991