Fast track med EBG/D. Nå også mulig med gjester

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Norfindir, 05. mai 2015.

1. tadagast

tadagast Medlem

Likes mottatt:
    188
    Bonuspoeng:
    43
    Vekker denne til live igjen. Skal fly BGO-TRD med WIderøe i dag. Eg er EBG, venninna mi har ikkje status. Vi er på samme PNR. Vil eg og ho begge komme gjennom Fast Track ved at eg scannar mitt BP først og så følger ho etter meg i samme sluse og scannar sitt?

2. haifinn

haifinn If u are bored flying, your standards are too low

Likes mottatt:
    15,055
    Bonuspoeng:
    183
    Stemmer. God tur

3. LL_Air

LL_Air Medlem

Likes mottatt:
    103
    Bonuspoeng:
    33
    Trenger ikke være på samme PNR, men må fly samme strekning. Det samme gjelder for tilgang til lounge. Ikke lenger mulighet å "gjeste inn" en som flyr fra samme sted, men til annen destinasjon enn deg selv.

4. flyhigh

flyhigh Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    296
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg har med kona og svigermor og svigerfar på tur neste uke. Håper at de slipper inn. Det står jo ektefelle/partner/foreldre/barn i reglene. Jeg ser at når jeg skal gjeste inn kona, får jeg opp disse alternativene: "only me", "1 guest" og "2 guests". Men her er det jo tre stykker jeg skal gjeste inn. Hvordan fungerer det? Må de gjestes inn manuelt av betjeningen? Og kan det være at de begynner å spørre om slektskap og familierelasjoner? Kjipt hvis de ikke kommer inn og må snu i døra. Men det er kanskje ikke noe issue hvis man bare sier det er familie?

5. themichael

themichael Veteran

Likes mottatt:
    4,293
    Bonuspoeng:
    113
    Snakker du om lounge eller Fast track nå? For i FT får jeg aldri dette spørsmålet. Og siste jeg var i loungen (4. august) var utvalget "only me", "1 guest" og "family". Sistnevnte gir da mulighet for å velge flere.

6. flyhigh

flyhigh Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    296
    Bonuspoeng:
    63
    Det er snakk om lounge, beklager utydeligheten, men når jeg skriver "slipper inn" trodde jeg det var opplagt at det var lounge det var tale om. Fast Track slipper man jo ikke inn på, men "igjennom", hvis du skjønner. En liten språklig digresjon på morgenkvisten:)
    Men da går det sikkert smooth får vi håpe.

7. themichael

themichael Veteran

Likes mottatt:
    4,293
    Bonuspoeng:
    113
    Når det gjelder lounge så er det vel uansett alltid noen til stede som hjelper dere inn. Så det går helt sikkert fint. Det var kanskje mer problematisk med Cafe Loungene som inniblant var så godt som ubetjent.

8. obay

obay Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,905
    Bonuspoeng:
    183
    Er EDB og vi hadde samme billett men klarte ikke få med gjest på FT på TRD tidligere i vår. Jeg scanna meg først men junior fikk ikke kommet seg inn etter meg. Nå er han ikke større enn at han smatt inn på siden men :p

9. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,634
    Bonuspoeng:
    293
    Synes det ofte er problem med gjest i FastTrack.
    Funger veldig greit i lounge, men ofte så står vekterne der og trekker på skuldrene og avviser alt.
    Dette gjelder forøvrig mange steder, ikke bare OSL..

10. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,617
    Bonuspoeng:
    183
    Ja.

Har man ikke tilgang med egen strekkode på OSL er det mye raskere å bare gå i vanlig kø. Nesten ikke raskere i FT uansett.

Idag ble jeg, som reiser 200 ganger i året gjennom flyplasser, dobbelt sjekket på OSL FT. Null stress hvis det var rutine-bombe kontroll.

Men det var det ikke, bare en merkelig forestilling hvor han bak skjermene ikke gadd å se på bagasjen min. Før han dyttet den tilbake ut på båndet. Og det kostet meg 10 minutter til ingen nytte verken for dem eller meg.

Shyneno liker dette
  11. FlyMCO

FlyMCO Senior Medlem

Likes mottatt:
    818
    Bonuspoeng:
    93
    Print 2 boardig kort og gi din venn den ene.eller gi din venn strekkoden.
    Det unkfer fint på OSL...og skanne samme boardingkort 2 ganger på rad i fast-track.

markus and Are like this.
  12. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,634
    Bonuspoeng:
    293
    Dette skjer stadig vekk synes jeg..
    Vet ikke om det er noe som at de skal ha en 2nd opinion på innholdet, men de ser kjapt på skjermen og dytter kofferten ut...

tobeornot999 liker dette
  13. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,617
    Bonuspoeng:
    183
    Joda, det virker som nettopp det. De tar opp bildet, ser litt og sender ut bagen.

Men denne gangen hadde jeg seriøst ingenting inni. Og så ble den stoppet. Nå skal det dog også sies at samme ryggsekk har vært på hundrevis av turer før uten at noen har undersøkt den nærmere.

Så det vil vel helst gå bra, som Kjakan sa.

14. Stuttfeiten

Stuttfeiten Veteran Moderator

Likes mottatt:
    18,532
    Bonuspoeng:
    183
    Virkar som om det der gjekk glatt! Trivelig å treffast, håpar de har det fint!

flyhigh liker dette
  15. Fleksnes

Fleksnes Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    861
    Bonuspoeng:
    93
    Er det fortsatt slik at du bare scanner ditt eget BP, og lar din venn/familie gå rett bak deg og scanner sitt BP på fasttrack på OSL? Samme flyvning, ulik PNR.

16. FlyMCO

FlyMCO Senior Medlem

Likes mottatt:
    818
    Bonuspoeng:
    93
    Eller print ut 2 BP og gi en venn det andre,eller bruk QR på telefon på 1. Funker i fasttrack men ikke på loungen

Fleksnes liker dette

Del denne siden