Beste strømavtale for øyeblikket?

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av indahla, 27. mai 2021.

1. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,062
    Bonuspoeng:
    293
    Prøv å argumentere med at det reklameres for prismatch på infosiden om Eurobonusavtalen?

https://www.fjordkraft.no/strom/stromavtale/eurobonus/

furlong, stekus and jgroneng like this.
  2. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,022
    Bonuspoeng:
    113
    Prøvde chat i stedet for mail, da gikk det med en gang :D

Emma liker dette
  3. Emma

Emma Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    566
    Bonuspoeng:
    93
    Chat er helt topp! Siste gang tok det kun 4 minutter fra jeg var tilkoblet til prismatchen var i boks :D

stekus liker dette
  4. KVTL

KVTL Senior Medlem

Likes mottatt:
    641
    Bonuspoeng:
    93
    Har Fjordkraft + prismatch + trumf- oppkobling. Selv om lavest pris ikke gir mest trumf, er dette nok en av de kombinasjonene som gir lavest strømpris. Dessverre går fjorårets prismatch på -14 øre per kw/t snart ut. Beste tilbudet på strømpris.no ligger på rundt -1 øre per kw/t :(

5. Emma

Emma Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    566
    Bonuspoeng:
    93
    Har du sett dette tilbudet?

https://www.kraftriket.no/privat/stromavtaler/digitalstrom/

KVTL and Leon like this.
  6. Xaantiam

Xaantiam EB n00b

Likes mottatt:
    371
    Bonuspoeng:
    63
    KVTL and Maggie like this.
  7. Emma

Emma Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    566
    Bonuspoeng:
    93
    Det samme gjorde jeg :)

8. Trykkern

Trykkern Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    117
    Bonuspoeng:
    43
    Hvordan får jeg prismatch? Jeg har denne Fjordkraftavtalen og finner ingen plass på nettstedet som gir meg svar, det er heller ingen chatfunksjon der som jeg kan se, selv om det står at det skal være det på fakturaen.

9. ccurrahee

ccurrahee Ikke helt statusløs da……

Likes mottatt:
    38,305
    Bonuspoeng:
    293
    Du kan ringe, chatte via hjemmesiden, eller sende e-post. Du må ha nøyaktig navn og priser klare. Avtalen om prismatch kan gjøres feks fra første juni til første juli selv om en er litt ut i måneden.

10. KVTL

KVTL Senior Medlem

Likes mottatt:
    641
    Bonuspoeng:
    93
    Selv sender jeg bilde av tilbudet og mail til kundeservice@fjordkraft.no

Trykkern liker dette
  11. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,772
    Bonuspoeng:
    183
    Da er jeg fri fra bindingstid og klar for å bytte avtale. Ønsker å vente på neste Fjordkraft eller Norgesenergikampanje, og tenker jeg kan ha en «venteavtale» imens. Hva er korteste tiden en kan ha en strømleverandør, tro?

12. Radio

Radio Medlem

Likes mottatt:
    139
    Bonuspoeng:
    43
    Inngikk avtale med Gudbrandsdal energi for 1 år i juni. En avtale som blir bedre og bedre :) Fast pris på 0,39 øre pr kwh.

Attached Files:

Upsaker, drsyk, Emma and 3 others like this.
  13. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,022
    Bonuspoeng:
    113
    Hva er best nå?

Nordnorge

RoadKing liker dette
  14. P650

P650 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Jeg synes Tibber er veldig bra hvis du er noe som helst interessert i smarthjem eller smartstyring av elbillading for å minske strømregninga. Hvis noen ønsker 1000kr å bruke på smarte dingser i Tibber store kan dere sende meg en PM, så får dere en vervelink av meg. Fungerer bare hvis du ikke har vært tibberkunde de siste 12mnd.

15. Skarven

Skarven Senior Medlem

Likes mottatt:
    824
    Bonuspoeng:
    93
    Låner denne tråden. Jeg har Fjordkraft primært fordi jeg mener vår lokale leverandør er noen "tullinger" og at jeg drar inn noen få Trumf poeng pr. år. Men i 2024 fikk jeg kun 240 kr Trumf av alle strømregningene som til sammen var på 24037,- kr.
    Men jeg tror nok det finnes mye billigere alternativer. Hva strøm selskap bruker folket?

Jeg har enebolig + elbil som drar omtrent 7000 kWh pr. år så forbruket mitt er rundt 30000 kWh...

16. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,991
    Bonuspoeng:
    293
    Agva. De er noen luringer, men så lenge en passer på er de det billigste jeg har funnet (for spot).

Spielhaug and Skarven like this.
  17. eisa01

eisa01 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    20
    Bonuspoeng:
    8
    Mener oppriktig at hvis man må spørre dette spørsmålet, så er svaret Tibber eller Vibb. Da kommer det i avisene om de endrer vilkårene og pris, siden de kun har en avtale. Tibber har vervebonus, Vibb har sluttet med det.

Det skjer ikke med Agva, Fjordkraft/Gudbrandsdal Energi (samme konsern), Fortum etc.,

Case in point: GE, de har en rådyr Spotpris Goo 15 som var råbillig på et tidspunkt og man fikk de til og med anbefalt av eiendomsmeglere
    https://ge.no/strom/prisliste-stromavtaler
    (de har endelig ryddet opp en del, de hadde tidligere 10-15 utgåtte avtaler i prislisten...)

Tibber er ren passthrough på påslaget, så "maks" sitter de igjen med 12*49 kr for kundeforholdet ditt i året. Selskap som er mye billigere enn det må med andre ord ta det inn på andre måter for å ikke tape penger.

Har levd godt med å slippe å bry meg om strømleverandør etter at Tibber kom på markedet, og jeg jobber i bransjen :)

Alternativt må man følge med på regningen hver måned og sjekke https://www.forbrukerradet.no/strompris/ samtidig

Skarven, Trillekoff and Preference like this.
  18. Skarven

Skarven Senior Medlem

Likes mottatt:
    824
    Bonuspoeng:
    93
    Så lenge et abonnement hos Tibber ikke krever at jeg følger med og gjør aktive handlinger er dette muligens selskapet for meg :)
    Takk for tips!

19. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    68,031
    Bonuspoeng:
    293
    Vi har også Agva. Hadde en avtale med -5 øre/kwt, den gikk ut i oktober. Da byttet jeg til en ny avtale hos Agva. Så nå har vi -1 øre/kwt, og 0,- i månedsavgift. Dersom man bruker lite strøm er månedsavgiften en ganske stor del av månedlige utgifter. Vi bruker veldig mye strøm, men det er greit å spare 49,- i måneden på å ikke ha månedsavgift.

Må følge med på når avtaletiden går ut, og hva slags avtale de setter deg på etter at avtaletiden er over. Stort sett en ganske dårlig avtale, men da er det bare å bytte til noe annet.

Jeg sjekker på https://www.forbrukerradet.no/strompris/ for å finne ut hva som er best deal for meg akkurat nå. Der kan du legge inn kommunen du bor i og kwt forbruk på et år, også får du opp pris per måned. Nå vet jeg ikke hvor du bor, men for meg kommer Saga og Agva best ut, med -1 øre/kwt og 0,- i månedsavgift.
    Dette er med forbruk på 30000 kwt:
    upload_2025-1-6_13-42-32.png

Hvis du ikke er kunde fra før av, kan disse gi deg enda bedre pris:
    upload_2025-1-6_13-42-51.png

Her ser man da også hvor lite det har å si at man får -1 øre på Spotprisen..

Last edited: 06. jan 2025
    Skarven liker dette
  20. markus

markus Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,491
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg fikk et godt tips for litt siden, om en app som heter "Slipper". Der betaler man et gebyr til appen, så overvåker de markedet og gir varsel når det finnes en billigere strømavtale. Tok den i bruk for en ukes tid siden, og har allerede spart på å bytte til en rimeligere avtale. Betalte 200kr for et år abonnement i appen

Del denne siden