Samle poeng med Singapore Airlines

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av kamelen, 19. mai 2024.

1. kamelen

kamelen Medlem

Likes mottatt:
    672
    Bonuspoeng:
    83
    Jeg og kona skal fly long-haul til Indonesia i november med Singapore Airlines. Det gledes! Har aldri flydd med dette selskapet før. Men nå, eller i november, er ikke det lenger i samme allianse som SAS.
    Jeg fortsetter å fly mest med SAS - nærmer med Lifetime Gold. Men kan jo benytte anledningen til å starte opp et nytt medlemsskap i Star Alliance. Hva vil dere da anbefale? Flyr mest i Norge og Europa, og internasjonalt en gang i blant. Har vært glad i Lufthansa og særlig Swiss. så flyr gjerne de igjen på lange flyvninger. :)

OyvindN liker dette
  2. Wiolenze

Wiolenze Fastboende

Likes mottatt:
    36,771
    Bonuspoeng:
    293
    Kona og jeg, sett alltid din bedre halvdel foran deg selv og egne ønsker.

Ellers, med reisemønsteret ditt og ønske/villigheten for å fly LX så kan det jo være en idé å melde seg på M&M hos dem

Insomnia4u, OyvindN, NoLimit and 2 others like this.
  3. OyvindN

OyvindN Skydiver

Likes mottatt:
    3,843
    Bonuspoeng:
    93
    M&M og opptjening til Senator er vel ikke det letteste å tjene opp, i praksis blir det vel omtrent som å klare Diamant hos SAS. Aegan ryktes å være lett å opprettholde gull-status hos. Det blir nok mange tips her inne om hva som lønner seg.

4. Sykkelthor

Sykkelthor Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    894
    Bonuspoeng:
    93
    For best mulig svar tror jeg det er lurt at du skriver hva du ønsker å oppnå; gullkort eller mulighet for å bruke poengene? For earn and burn kan nok M&M være ok, men du skal fly _mye_ for å klare Senator hos dem.

5. magicbyte

magicbyte Medlem

Likes mottatt:
    467
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg ville ventet litt for å se hvilke Star Alliance selskap som kommer med gode statusmatcher før den tid, og så hoppe på ett av disse. Det kommer nok til å være endel valg for det før November.

Så som andre sier så blir det en avveing etter hvor mye du flyr, og om du prioriterer opptjening og bruk av poeng eller om det er status som gjelder mest for deg.

6. Wiolenze

Wiolenze Fastboende

Likes mottatt:
    36,771
    Bonuspoeng:
    293
    I praksis mye vanskeligere enn Senator. Senator lå på 100k miles før «the change», alt måtte flyes men SAS hadde 90k hvor halvparten lett kom fra cc.

OyvindN liker dette
  7. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    9,755
    Bonuspoeng:
    183
    Aegean har økt til 70.000 poeng nå for kvalifisering, 24.000 hvis du har 4 flights med A3/Olympic. Rekvalifisering er 70.000/12.000 hhv. med og uten, så de har gjort det en del vanskeligere med mindre du tar en Hellastur eller to i perioden.

OyvindN liker dette
  8. kamelen

kamelen Medlem

Likes mottatt:
    672
    Bonuspoeng:
    83
    Takk for gode forslag!
    Jeg tror at jeg vektlegger status i Star Alliance. Kommer heller til å fortsette å tjene opp og bruke mest poeng i SAS og de nye samarbeidspartnerne :)

Del denne siden