Familie på 5, reise med eurobonus

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av stianlok, 17. okt 2024.

1. stianlok

stianlok Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hei, tok en kjapp titt på SAS, fant billigste poeng-reiser med SAS GO til Granca, av alle ting.
    For 5 pers, så havnet dette på 365.000 poeng.

Har SAS Premium, startet for 1 mnd siden og har 40.000 poeng, men er ikke 365.000 poeng en god del?

Kanskje å reise med eurobonus fungerer fint for single som kan dra midt på natta, og dra med 3 mellomlandinger?

Eller har jeg misforstått noe? Beklager isåfall

2. Sykkelthor

Sykkelthor Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    894
    Bonuspoeng:
    93
    For en familie på 5 tror jeg man kan legge bort alle tanker om å reise på poeng. Det er vanskelig nok å finne ok billetter for to voksne om ikke man skal ha med 3 unger i tillegg. Evt må du sitte klar nøyaktig 360(?) dager i forkant når de slipper billetter.

Men av nysgjerrighet: hvilke datoer så du på?

3. btm

btm Medlem

Likes mottatt:
    596
    Bonuspoeng:
    93
    Du har nok ikke funnet bonusbilletter, men billetter betalt med poeng. Pris for voksen t/r er 30k poeng, og barn 15k poeng. Billettene kjennetegnes av en gul prikk i bestillingsvinduet, eller prisen, hvis du vet hva du ser etter.

Vi reiser en familie på 5 til København på poeng snart, og fikk fatt i 3 billetter til Alicante rett etter sommerferien. Så det er mulig, men jo flere du er jo mindre er sjansen for å få alle på samme booking.

4. awt

awt Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,035
    Bonuspoeng:
    93
    Vi er fem. Var nettopp i Orlando nå i høstferien (fløy til Atlanta), tre på plus og to på business bort, alle på business hjem.

I fjor var vi i New York. Alle på plus bort, alle på business hjem. Året før var vi i Chicago, alle på business bort, alle på plus hjem. I tillegg har vi hatt flere innenlandsturer hit og dit.

The_Dude, btm and Maggie like this.
  5. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,738
    Bonuspoeng:
    183
    Det er fullt mulig å reise på ferie med familien, men det er ikke alltid det er ledige bonusbilletter akkurat når du vil.
    SAS slipper som regel 2 biz, 2 plus og 4 go på langdistanse 330 dager før. På Europaflighter er tallene noe annerledes, men det er viktig å være klar over at antallet bonusbilletter er begrenset. Men vil man helt være sikker, skal man sitte klar 330 dager før.

Det kan ofte lønne seg å splitte bestillingen i 2, slik at foreldrene deler på ungene (2+3).

Granca skal som nevnt koste 105.000p for din familie, alt annet enn det er noe SAS kaller «billetter betalt med poeng» og de er som oftest grisedyre.

Preference liker dette
  6. Sykkelthor

Sykkelthor Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    894
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg var sikkert mer kategorisk enn jeg hadde trengt å være, men det er vitterlig ikke trivielt å finne bonusbilletter for hele familien til populære destinasjoner, og definitivt ikke midt i fellesferien hvis det er det som er ønsket. Siden trådstarter har 40.000 poeng og startet for en måned siden føltes det riktig å realitetsorientere litt all den tid trådstarter antakeligvis er relativt fersk i poengverden. Å si at dette løser seg enkelt og greit vil være tidenes overdrivelse. Men det er ikke umulig, det er bare vanskelig.

Stianoh, stianlok and btm like this.
  7. stianlok

stianlok Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Var februar 2025. 3,7,11år kan ikke sitte 19t reise til granca for 15000p hver.

hvordan finner man gode ‘bonusreiser’. ?
    40.000p på 1 gir ca 400.000p i året. Ikke halvdårlig det da :p

8. stianlok

stianlok Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hvor mange poeng kostet dette? Bestilt ifjor?

9. awt

awt Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,035
    Bonuspoeng:
    93
    Bonusreiser har fast pris, og derfor finner man ingen «gode», men det er jo reisemål som er bedre enn andre for samme poengsum (f.eks. Svalbard som blir regnet som en innenlandsreise).
    Bestilt med FlyPremium og eldste er over 12, så 240K poeng totalt. I år bestilte vi i august, i fjor bestilte vi samme uke som vi reiste.

10. stianlok

stianlok Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hei, OK. Så fast pris er 15k poeng pr avgang. Så, 30k tur retur pr person.
    Usikker på hvorfor Speilhaug sier at Granca da skal koste 105k poeng for 5 pers? 30x5 er 150.

"Betale med poeng" er svindyrt, men finnes jo ingen annen måte å betale for dette. Synes hele dette SAS systemet er surrete, men ja.

awardhacks se - var jo veldig bra løsning!

11. Sonictravel

Sonictravel Veteran

Likes mottatt:
    31,415
    Bonuspoeng:
    183
    Tipper forskjellen skyldes barnepris = 50%, så 30X2+15*3=105

12. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,738
    Bonuspoeng:
    183
    Jepp.
    Når du reiser med rene SAS-flyginger, så koster barn under 12 år 50% av poengprisen.
    Når du reiser med SkyTeam-partnere, så er det full poengpris for barn.
    Meget fordelaktig for å besøke familie innenriks, eller ta med en av ungene på en langtur til USA feks.

13. Indigo

Indigo Nytt Medlem

Likes mottatt:
    16
    Bonuspoeng:
    3
    Siste året har vi reist 5 stk til Antalya og Barcelona, skal til Kanariøyene snart, 15000/7500 poeng per vei fly premium, må følge med på søkemotor og ha "alerts" oppe for steder som virker interessant god tid i forveien for å plukke opp billetter når de blir tilgjengelige. Hadde billetter med familien til Bangkok i vinterferien 25 men måtte avlyse disse grunnet vansker feriekabal på arbeid som ikke gikk opp. Men opplever at ting var bedre før 1.september mtp tilgjengelighet.

14. stianlok

stianlok Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Jeg må bare spørre, jeg har et ganske godt (dessverre) forbruk, og ganske så alright lønn (heldigvis), hvordan får du spart så mye poeng?
    - SAS kort på jobbreiser?

Jeg har forsåvidt ennå ikke funnet noe business reise til 15.000 poeng på SAS. Men så saumfarer jeg ikke worldwideweb heller ;/

15. Sykkelthor

Sykkelthor Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    894
    Bonuspoeng:
    93
    Man kan tjene uhorvelig mye poeng hvis man bruker viatrumf.no og handler alle matvarene sine hos Norgesgruppen. Jeg er vel på 14.000ish poeng så langt i oktober bare fra Norgesgruppen alene (inkludert viatrumf).

I følge poengprisoversikten til SAS koster én vei Norden-Europa 15.000 poeng i SAS Go, men hvis man har FlyPremium via Mastercardet og det er ledig i SAS Plus kan man komme seg til granka foran pappskiltet for 15.000. Én vei, vel å merke.

kongenamundsen liker dette
  16. bombusfervidus

bombusfervidus Veteran

Likes mottatt:
    6,172
    Bonuspoeng:
    183
    Synes ikke det er så surrete. Er det ingen bonusbilletter, altså priser med en liten gullfarget prikk, i den avgangen du ønsker, får du tilbud om å kjøpe vanlige billetter med poeng (istedenfor penger). Du må huske at ikke alle avganger har fem ledige bonusbilletter.

Last edited: 21. okt 2024
    Jeanette liker dette
  17. leeds1979

leeds1979 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,704
    Bonuspoeng:
    113
    Far til 3, så litt i samme båt som deg selv om mine nå er litt eldre.
    Jeg ble bonusnarkoman for knappe 10 år siden, og lærer ennå.
    Dette forumet er helt nydelig dersom du gir litt av deg selv, og investerer i å lese deg opp.
    Dropp evt facebooksider da det stort sett er viss vass der, og fokuser her inne.
    Spør gjerne, for det er utømmelig kunnskap her.

og vær realistisk mtp planleggingen din.
    Du vil aldri klare å fly hele familien t/r i biz midt i fellesferien.
    Meeeen; som nevnt over kan du fort klare alle ene veien, eller evt dele dere opp. Og tenke litt alternative reisetidspunkt.

brukt bonus til hele familien på bla
    2 + infant i biz og 2 i plus t/r usa
    5 i plus t/r usa
    4 i plus t/r Asia
    5 i plus t/r granca (høstferie)
    3 plus og 2 go t/r Mallorca (fellesferie)
    5 plus t/r aalborg (fellesferie) for å slippe å kjøre full bil med kids og ferje til danacup:confused:
    Og booket i går 8 go t/r Svalbard i mars neste år

turer vi aldri hadde finansiert med kun cash

masse lykke til

Jeanette, Cumulus, Thomas123 and 5 others like this.
  18. Indigo

Indigo Nytt Medlem

Likes mottatt:
    16
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg ukependlet over ett år, var vel slik det startet, store ukes handelen gjøres hos NorgesGruppen nå, forsøker å bruke viatrumf for det som ikke dekkes av arveklær til de yngste og når eldstemann har vekstspurt, er selvstendig næringsdrivende, sommerfesten/julebord for jobb legges ut med amex, kurs reise og losji 2-3 ganger i året. Der Amex ikke kan brukes går det i sas Mastercard for fly premium (slik jeg har fått sas pluss/business for go/economy pris)og statuspoeng.
    Vi er to med over gjennomsnittet lønn, og arbeidssituasjon over, det blir en hobby der man tenker man skal spare på billetter men ender opp å bruke masse på hotell, leiebil, restaurant osv... Når man kommer hjem daler det inn poeng fra overstått tur i tillegg til alt i hverdagen, så planlegger man neste tur igjen.

Beste hadde vært å unngått reise og satt pengene i fond, men det er kjedelig...

Last edited: 23. okt 2024
  19. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,634
    Bonuspoeng:
    293
    Før eller etter covid?
    Synes det har vært svært krevende å finne noe slikt etter covid.
    Før så klarte jeg som regel å finne noe, selv om det ofte var kun 4 som ble sluppet.. i alle fall om man tar hensyn til at man bor i distriktet og ikke vegg i vegg med OSL :oops:

20. leeds1979

leeds1979 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,704
    Bonuspoeng:
    113
    Pre covid ja.
    Og mener å huske vi reiste torsdagen, altså en dag før offisiell høstferie da.

Del denne siden