Dagen etter restaurantvitjinga på 7 Hills Restaurant var det opp og vente på ein sjåfør som skulle gje meg ein kjempetur. Saman med nokre andre (som var lokale) sette vi kursen for byen Jinja lenger aust i Uganda. Jinja er vidgjeten som byen der Nilen renn ut av Victoriasjøen.
Trafikken i Kampala var fæl, og det same var vegane. Då vi var komne ut gjekk ting mykje betre. Vi stogga på ein bensinstasjon for fylling (sjåføren) og tømming (underskrivne). Her hadde dei eit større utval av drikkevarer enn det er på Beststasjonen i Naustdal.
Og eg kunne få livets fyrste bensinstasjonøl. Eg gjekk for ein lokal stout. Skysskaren omtala forresten koppholdaren i automobilen sin som «bottle holder».
Etter kvart som vi kom austover i landet begynte det som venta å regne noko infernalsk. Grunnleggande metrologiske lover gjeld òg i Afrika.
Etter ankomst Jinja var skysskaren/guiden innom til saman tre hotell/restaurantar før han fann ein plass dei hadde buffett. Det vart rikeleg med god mat.
Spesielt godt var moste matoke-bananer med peanøtsaus.
Etter matøkta var det ut og vase og sjå på Nilen frå hotellhagen. Då ringte Skyss (Vestland Fylkeskommune sitt kollektivselskap) og kunne meddele at vi skal drive fylkesvegfergene i Sogn og Fjordane i nye 15 år, fram til november 2042. Då vart det endå betre stemning!
Etter litt sjåing vart det skyss vidare nærare utløpet, ut av automobilen og ned til elva. Her var det på med redningsvest. Eg fekk ein merka med «12kg +». Eg veg jo meir enn 12kg, so den hadde nok sikkert fungert fint om uhellet hadde vore ute. Vidare bar det ut i ein balje eg vil tru turselskapet har kjøpt av arbeidsgjevaren til @Kvalvaag (les: Norled).
Etter ei omvisning i elvemunninga vart det retur til land og til skysskaren sin automobil. Her gjekk turen vestover igjen, men langs ein annan veg. Mellom anna gjennom byen «Nazigo». Jaujau.
Litt etter Nazigo mørkna det, og då tok skysskaren/guiden oss med ut av bilen og inn på eit marked der det vart grilla kylling og bananer.
Kyllingen kunne nok vore litt betre steikt, men bananene var veldig gode. Det var ikkje noko meir alvorleg enn 3-4 ekstra vitjingar på toalettet.
Då vi var attende i Kampala var det igjen trafikkork. Denne gongen skuldast det visst at presidenten skulle heim frå kontoret, og når han skal på vift stenger dei like godt alle vegane han skal køyre på.
Det var dårleg med AC i bilen, og det var rikeleg med eksoslukt. Då gjekk det i det minste å småfise litt i bilen utan at nokon merka noko. Det var i alle fall ikkje noko klaging. På noko språk eg forstår.
Dagen var ei fantastisk oppleving som eg kjem til å hugse lenge. Eg var den einaste mzunguen (kvite) mannen eg såg den dagen. Eg ovserverte ei kvit dame som jogga i Jinja, men elles var det lite kvitt å observere.
Last edited: 04. des 2024