Vi kom oss litt sent inn på flyet til tross for prioritert ombordstigning. Med premium economy var midtsetet blokkert, så det burde jo være god plass til bagasjen i bagasjehyllene, men de var fyllt opp med kofferter. Følte jeg brukte litt mye tid på å sjekke, så bare kastet fra meg pass, mobil og solbriller i midtsetet og skulle til å gå inn til vindussetet mitt, men da spurte en ung dame om reisefølget mitt og jeg reiste sammen og om vi ville sitte sammen. Jeg svarte nok ganske bryskt tilbake at jeg ville sitte på plassen min. Jeg hadde nemlig vært så «sleip» å bestille to vindusplasser allerede i april, og på denne turen langs Andesfjellene var definitivt utsikt mye viktigere for meg enn å kommunisere med mitt reisefølge. Etter å ha kommet meg ned i 2F, med reisefølget bak i 3F, prøvde jeg å forklare så pent jeg kunne til den unge damen på 2D at det her var første gang jeg reiste til Punta Arenas og at jeg gjerne ville se fjellene. Jeg skjønte etter hvert at hun reiste sammen med han på 3D, så jeg skjønner jo spørsmålet hennes.
Men til dere erfarne IF-ere, er det innenfor å bestille to vindusplasser slik jeg gjorde?
Last edited: 17. des 2024