Diskusjon om CT flyvninger eller andre poengreiser

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av artanis, 14. des 2020.

1. Pepeu

Pepeu Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,020
    Bonuspoeng:
    93
    Er det noe feil med booking via partner award nå? Får bare oops! hver gang man velger en flyvning, uansett dato og destinasjon.

2. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    4,335
    Bonuspoeng:
    113
    Fungerer for meg nå, men det skjer støtt og stadig. Hjelper stort sett å slette cookies eller bytte nettleser.

3. Pepeu

Pepeu Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,020
    Bonuspoeng:
    93
    Samme problem både i edge og Chrome på PC, og Chrome og safari på mobil, men får teste...

4. Pepeu

Pepeu Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,020
    Bonuspoeng:
    93
    Ser ut som problemet kun oppstår når man velger "en vei". Ved t/r er det ingen problemer.

5. Pepeu

Pepeu Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,020
    Bonuspoeng:
    93
    Løste seg til slutt etter endel prøving og feiling. Var en bruker i familiegruppen som ikke klarte å velge flyvning av en eller annen grunn. Ved "en vei" gikk det rett i "Oops!", mens ved t/r kunne man velge utreisen, men når man valgte returen ble det "Oops!". Ingen problem for de andre i gruppen. Men måtte bruke denne profilen for å bruke en CT med utløp 31.3. Endte opp med å oppdatere adressen i profilen for å se om det kunne få til noe oppdatering av systemet, og jaggu, det virket...

Rscott liker dette
  6. vanillacoke

vanillacoke Medlem

Likes mottatt:
    93
    Bonuspoeng:
    18
    Hei, noen som vet om man får spesialbagasje (snowboard i dette tilfellet) inkludert i SAS Go bonusbilletter slik man får med vanlige SAS Plus billetter?

7. Neonex

Neonex Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,546
    Bonuspoeng:
    113
    Så lenge det er plass nok på flyet (og du må melde fra på forhånd om spesialbaggasje), så teller det på den vanlige baggasjekvoten (har du 1 kolli så kan du sende snowboardet som det. Er du EBG og har derfor ekstra baggasje kan du ha 1 koffert + snowboardet osv). https://www.sas.no/reiseinfo/bagasje/spesial/

vanillacoke liker dette
  8. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,483
    Bonuspoeng:
    183
    Ok, dette har jeg ikke opplevd før. Sjekket tilfeldigvis mine reiser på sas.no og ser at en bonusreise med LH i juli står som kansellert/endret. Ikke fått noe varsel på epost.

Det er to ting som er rart - det første er at reiseruten som er endret/kansellert er nøyaktig den samme som er forslått som ny reiserute. Det andre som er rart er at det står at både opprinnelige reise og ny reise har avgang fra LAX 23.55 med ankomst 10.50, men egentlig var det 14.55 med ankomst 10.50.

Når jeg sjekker på Lufthansa sine sider går avgangen fortsatt kl 14.55 slik mine opprinnelige billetter tilsier.

Tør ikke bekrefte endring på sas.no da avreise kl 23.55 ikke stemmer. Redd for at det blir noe kluss. Noen som har opplevd noe lignende?

71702E00-A260-4328-853B-3059A98A26E8.jpeg

9. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,106
    Bonuspoeng:
    183
    Har samme med en reise til Japan til sommeren
    Ser ut som alle ankomst/avgangstider i Japan har fått norsk lokal tid.
    Sikkert en IT feil hos SK

Jeanette liker dette
  10. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,483
    Bonuspoeng:
    183
    Ante meg at det kunne være noe rusk fra SAS IT. Stemmer det du sier. 9 timer tidsforskjell til LAX, så da blir jo 14.55 lokal tid 23.55 norsk tid.

Har du bare latt den stå, eller har du bekreftet?

11. Rapolo

Rapolo Veteran

Likes mottatt:
    6,327
    Bonuspoeng:
    183
    Ser nå at begge mine gjenværende *A-bookinger vises på samme måte på ‘mine sider’. Ankomsttid BKK kommer opp som norsk tid, det samme med avgangstid BKK på hjemreisen. Og spørsmål om jeg vil bekrefte disse endringene eller ikke.

upload_2025-1-26_9-56-53.png

Jeanette liker dette
  12. obay

obay Veteran

Likes mottatt:
    5,942
    Bonuspoeng:
    183
    Ja samme her, er nok bare en visningsbug.

13. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,904
    Bonuspoeng:
    183
    Stemmer alle tidspunktene med det som står oppgitt i tidligere mottatt e-ticket?

14. Rapolo

Rapolo Veteran

Likes mottatt:
    6,327
    Bonuspoeng:
    183
    På nettsiden (SAS.no) vises alle tidspunktene i min lokale tidssone i ABJ, både for opprinnelig og 'ny' avgang. Feks vises 12:55-avgangen fra SVG til FRA som 11:55. Justerer man for dette er alle tidspunktene riktige med bookingen (hensyntatt schedule change i november).

Har heller ikke fått noen epost om endring av billetten. Alt som viser på SAS.no er i grunn en melding om at det er endring uten at noe er endret. Samme tidspunkt, samme flightnummer.

Alt vises riktig i appen, hos LH og hos OS, så det er vel bare nok en SAS-bug.

Spielhaug liker dette
  15. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,106
    Bonuspoeng:
    183
    Har bare latt den stå. Den som tier samtykker? Tør ikke trykke på noe :p

16. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,483
    Bonuspoeng:
    183
    Nei ikke jeg heller! Livredd for at siste bonustur med LH ryker :p

17. Rapolo

Rapolo Veteran

Likes mottatt:
    6,327
    Bonuspoeng:
    183
    SAS skriver i epost-varslene sine at om man ikke svarer innen 15 dager så anser de endringen som akseptert.

18. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,054
    Bonuspoeng:
    293
    Den klarer de ikke forsvare i flyklagenemnda

Jeanette liker dette
  19. Gnilre

Gnilre Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    2,495
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg får ikke til å bestille med min CT som går ut i desember 2025. Har funnet en helt grei routing OSL-KUL t/r i januar 2026. Den går gjennom til at jeg skal oppgi kredittkortopplysninger uten bruk av CT, men med en gang jeg trykker inn bruk av min CT opptjent med SAS Amex premium i 2024 får jeg feilmelding om at det er problemer med bookingen før jeg kommer til å legge inn kredittkortopplysninger. Jeg har prøvd alle tipsene her om å slette cookies, endre nettleser og mine kontaktopplysninger. Ingen ting hjelper. Kunne jeg ha bestilt reisen først uten bruk av CT og så ringe inn og få SAS til å legge til CT? Jeg har ikke gullkort og har ellers ingen status i SAS.

20. Rapolo

Rapolo Veteran

Likes mottatt:
    6,327
    Bonuspoeng:
    183
    Ring inn til CT-telefonen så ordner de bookingen. Gjør dem oppmerksom på at du får feilmelding når du prøver å booke på nett og be om at de ikke legger til de ekstra 400,- i telefongebyr.
    Hvis du får til å bestille uten CT hadde jeg gjort det, for så å ringe inn og få lagt på CT. Sistnevnte koster ikke noe ekstra, ingen endringsgebyr.

Del denne siden