Det er vått, men det er blitt mindre nedbør .....noe høyere skydekke i dag! Det sies at vi har fått normalnedbøren for mars på 3 dager, hvis statistikken skal oppfylles må det bli tørt resten av mars ... Godt det er helg
Hilser fra hovedstaden! Her skinner solen, og det siste av snø på plenene synger nok på siste verset. I alle fall inntil det skulle finne på og komme påfyll utover i måneden.Og siden snø og vinter snart er historie, passet det ekstra bra å booke årets julemarkedstur til Berlin. Nå er det på tide med mer kaffe. Nyt dagen, om den er tørr eller våt!
God formiddag! Her på Østlandet var det 10 grader kl 06. Og solen skinner! (Måtte lukke persiennene for å se noe på skjermene..) Har allerede rukket å booke to hotellovernattinger i dag, det ble gjort mens kaffen ble inntatt i godstolen før avreise til jobb. Hadde glemt å booke hotell i Taipei neste uke?!?! Så det ble Hilton for poeng der borte. Helgen nærmer seg, og det betyr at det også nærmer seg avreise med EVA. Det gledes! Ha en fin en!
God formiddag fra kontoret i Oslo! Her er det ikke vått, men nydelig vårvær Årets første (norske) utepils vurderes inntatt senere i dag.
God morgen fra solfylte Kastrup. Hver skal fem timer til fordrives før SK943 skal ta oss til the windy city. Behagelig lite folk i loungen, deilig! Ha en fin dag instaflyers.
God formiddag fra Nidaros, eller VM-byen Trondheim som det visstnok heter i disse dager... Her måtte det noen støttesteg til på tur til jobb, og det selv uten %er innabords... Her har det blåst heftig, med 30m/s i kastene, men man kom seg da til jobb tilslutt! Er vel en viss fare for edelt metall i dag også, så man må kanskje ta turen nedover på torget, eller "Medal Plaza" som det så fint heter, i kveld. Ha en strålende dag
God føremiddag frå opphaldsveiret i Florøida. Asfalten er tørr og fin. Temperaturen er slett ikkje verst. Shortsveiret nærmar seg. På tide å tinge seg flybillettar. Eg lengtar til Australia, men på dei høvelege dagane må eg fly via Nairobi og gjere det i to bookingar. Det er vel verdt det, trur de ikkje?
God formiddag fra Sølvbyen. Solen skinner og snøen svinner. Mao ønskevær. Spennende reiseaktiviteter i mars er a) poengbooking på Strawberry, Hamar og Uno-X lading med VM rabatt, b) sjøreise til DK og sommerhusliv, og c) SK til HEL via både CPH og ARN. Bra mars har 31 dager. Ha en fin torsdag!
God formiddag fra kontoret. Fått en schedule change og muligheten til å booke om til alternative flyvninger. Til min overraskelse, i stedet for melkeruten min med overnatting i to land og et utall flights, så får jeg muligheten til å booke om til en codeshare-flyvning med KLM og én smooth mellomlanding. Bonusbillett i C. Det står imidlertid ingen flere detaljer om reiseklasse verken her eller på siste siden før det bekreftes. Det store spørsmålet er om dette faktisk er i C. Det hadde isåfall vært smooth, hun på SAS-chatten mente at det ville være samme reiseklasse, så lurer på om jeg tar sjansen på dette og brått fikser det. Da blir det isåfall ny KLM C-klasse på 777-300ER, som ser ganske habil ut. Ha en solid en!
Operert av KLM, det får jeg opp i neste steg, og det stemmer med KLM som flyvning. Passer også bra med ganske nylig annonsering av ny codeshare-avtale til blant annet Sør-Afrika, så jeg tenker det svinger bra det her. Lurer på om dette var et skikkelig lykketreff. https://www.sasgroup.net/newsroom/p...ew-codeshare-destinations-via-air-france-klm/
Får du opp denne endringsflyten etter en schedule change på bonusbillett med SkyTeam-partnere? Knallgod forbedring om dette faktisk virker.
Jepp, det er bonusbillett med ST. Jeg har ikke forsøkt å gjøre endringen enda, men får lov til å velge på ulike datoer (både dagene før og etter). Rapporterer tilbake om hvordan det funker etter at jeg får siste tommel opp hjemmefra.
God ettermiddag fra innenlandskantina. Her var det den sedvanlige barnebursdagsfeiringa som det er hver torsdag så det er stappfullt. Der ble litt for varmt og vårlig i hovedstaden i dag, så da tar jeg turen nordover. Der er det meldt snø i helga. Jippi…
Du var heldig som kom inn. Køen til SAS sin innenrikslounge går nå bokstavelig talt helt ned trappen.
Var der for 2 timer siden og fant meg mat og drikke, endte med at jeg satt det fra meg og gikk. Det er virkelig på tide å begrense tilgangen eller utvide, hva er poenget med en lounge når den er fullere enn terminalen….
Heldig og heldig. Ingen høydare å sitte i en overfylt lounge akkurat. Jeg kom meg faktisk inn to ganger uten kø. Gang to eter flyet ble forsinket og jeg måtte innom for å bytte til en annen avgang. Fikk ikke gjort det i appen. Var kø hver gang jeg gikk ut, men ikke da jeg gikk inn.