Jeg har i hvert fall fått bestilt ICN-PEK-AMS-OSL med 2 første leg i business og siste i økonomi. Forbehold om ev. ekstra begrensninger med SAS som feeder fly, men tidligere praksis har vært om du får opp f.eks. BGO-LHR i partnerbonus-søket skal det kunne kombineres med videre reise.
Hei. Vi flyr hjem fra Barbados med Virgin til LHR og videre med SAS til OSL denne uken. Det er businessbilletter bestilt med poeng. Da vi booket var det kun ledige bonusbilletter på SAS flighten 15:35 fra LHR noe som betyr 6 timer layover. Jeg fikk beskjed av agenten som booket turen at om det ble ledige bonusbilletter på et tidligere SAS fly den dagen så ville vi kunne booke om slik at det ble en kortere layover. Nå har jeg stått 90 min i kø på tlf til SAS for å få beskjed om at de ikke kunne endre SAS flighten fra 15:35 til 10:35 selv om det er ledige bonusbilletter på flighten 10:35. Agenten sa at eneste alternativ var å kansellere hele turen og booke på nytt og håpe at bonusbillettene på Virgin flighten kom tilbake igjen. Det er ikke en sjanse jeg er villig til å ta, men er det noen som vet om det virkelig er så lite fleksibelt eller var jeg uheldig med agenten?
Hvis det er SAS «Business Bonus» fra LHR til OSL så kan det hende du er heldig og får muligheten til å bytte flyvning i appen dagen før. Det har dukket opp to ganger for meg på transatlantiske SAS Bonus-reiser.
Det er SAS business bonus. Om vi får til å booke om så får vi kun 60 min layover og det kan jo være i knappeste laget. Er det en minstetid på layover for at SAS setter oss opp på neste ledige fly om vi ikke rekker flyet eller vil du kunne booke oss tilbake på 15:35 flyet uansett?
Godt mulig du bare var uheldig med agenten. Kan være verdt å ringe en gang til eller to og se om du får samme svar. Du vil nok uansett ikke få opp valgmuligheten til det tidligere flyet hvis det er under minimum connection time (MCT). Men, så lenge det er over MCT så vil du bli booket videre på neste ledige anledning.
Du kommer ikke til å få det endret da MCT er 1,5t med Virgin, SAS og terminalbytte. Eneste måten å få det til på er om du finner billetter på VS132 som går 1,5 time tidligere. Hvis du allerede er på tur er det også for sent.
Beklager om dette står på en obvious plass jeg burde sett det, men; Finner ledig biz og plus fra cph til NA i høst, men dette er ikke mulig å booke, da det kun ligger GO ledig i tilknytning til cph fra Norge. Antar dette er grunnet omleggingen fra plus til biz intra Europa? noen som vet «what to do»?
Hvis/når det slippes biz på feederflight er det en mulighet (så lenge det ikke blir noen mystiske O/D-restriksjoner) på rene SAS-bonusreiser også. Men, da med gebyret på 750,- i stedet for Skyteam sitt 150,-.
Noen som har erfaring med å bruke Poengreise eller Flymedpoeng til hjelp med å finne og booke bonusreiser?
Brukte flymedpoeng da jeg var ny i gamet. Nå ærlig innrømme at de var knallbra oppfølgning, også når det skjedde endringer hjalp de med å løse det. Jeg var og er kjempefornøyd. Nå i ettertid har jeg lært mye mer og behovet er ikke der. Om jeg skulle ønske en gang i fremtiden å ikke måtte ringe sas x antall ganger for endringer tror jeg kanskje jeg hadde brukt dem hehe...