Har bestilt et opphold med 10,9 % Trump. Hadde behov for å korte ned oppholdet fra 5 til 3 dager. Gjorde dette i Hotels.com appen. Tror dere jeg da får trump for oppholdet, eller bør jeg avbestille og bestille på ny (med lavere trumf-sats). Bookingnummeret, som er bekreftet på Viatrumf, er det samme, selv om oppholdet er justert.
Jeg gjorde nesten det samme i høst en gang, og fikk Trumf for oppholdet. Hadde bestilt to rom, men det ene måtte avbestilles da vedkommende ikke rakk flyet. Gjorde endringen på nettsiden, etter innlogging via ViaTrumf. Om det fungerer etter å ha gjort det i appen, vet jeg dessverre ikke.
De skriver på ViaTrump (nytt navn nå, da) at du mister alle poeng hvis du gjør endring i bestillingen utenfra i etterkant. Andre svar du har fått her kan tyde på at dette ikke praktiseres, men du risikerer det i alle fall. Jeg ville ha kansellert og bestilt på nytt, I motsatt rekkefølge
Jeg tror det blir ny runde med Flash Sale i morgen og på mandag...i hvert fall fant jeg denne på trumf.no:
Hei dere, Skulle hjelpe mine foreldre bestille overnatting i Havanna via hotels.com under flash sale. Fikk opp ca 10 alternativer hvor det måtte velges en før man kunne ta betaling. Det var valg som forretningsreise, religiøst, besøke familie, diplomatiske ting, noe relatert til USA - men ingenting som passet til ferie. Cuba har sikkert noen restriksjoner, men den var rar. Har noen prøvd tilsvarende og hva skal man velge?
Hotels.com er amerikanskeid og må rimeligvis følge amerikansk lovgivning, selv for opphold utenfor USA. Amerikanske myndigheter tillater ikke turisme til Cuba: Hentet fra https://cu.usembassy.gov/services/traveling-to-cuba/ Travel to Cuba for tourist activities remains prohibited by statute. However, the Department of Treasury’s Office of Foreign Assets Control (OFAC) has issued general licenses for 12 categories of travel. Individuals who meet the regulatory conditions of the general license they seek to travel under do not need to apply for an additional license from OFAC to travel to Cuba. The 12 categories of authorized travel to Cuba are: family visits; official business of the U.S. government, foreign governments, and certain intergovernmental organizations; journalistic activity; professional research and professional meetings; educational activities; religious activities; public performances, clinics, workshops, athletic and other competitions, and exhibitions; support for the Cuban people; humanitarian projects; activities of private foundations or research or educational institutes; exportation, importation, or transmission of information or informational materials; and certain authorized export transactions.
Jeg kan desverre ikke svare på spørsmålet, men. Siden du må bistå med hotelbooking så tar jeg utgangspunkt at dine foreldre muligens ikke er veldig reisevant? @NKA_Pls har en ganske grei skildring i et nylig reisebrev: https://insideflyer.no/forums/threa...gin-upper-class-bahamasair-delta-first.21453/ Ut ifra det jeg leser ville jeg tenkt meg om 2 ganger før jeg reiste dit. Fremtidige innreise til USA kan også bli trøblete.
Litt riktig, de er rundt 70. Relativt bereiste for aldersklassen, men har litt hjelp av meg for å få det til. USA utfordringen skal jeg ta med, men de reiser oftest mot Asia/Afrika på lengre turer.
@WingmanWizard, dersom du booker hotell via SAS sine nettsider dukker ikke spørsmålene fra amerikanske myndigheter opp, selv om hotelsøket er "powered by" hotels.com. Da får du rett nok ikke trumf, men det vanker jo noen eurobonuspoeng uansett.
Hørte på Globusroulette-podkasten (til Gunnar Garfors) at denne kategorien; support for the Cuban people, er ok å bruke. Her sa han at det å bo på lokale hoteller og bruke penger på lokale restauranter og butikker kvalifiserer.