AMS-ICN var med Korean sin 777-300ER med apex suites i C. Hadde aldri prøvd det før. Mellom de to dørene foran har de to rader F og en rad C. Så man får en veldig privat kabin med en rad C.
Setet er rart ved at man går inn forfra. Når man har kjørt det ned som seng, må man klatre inn i sengen forfra. Og serveringen blir litt uvanlig ved at den kommer forfra. Jeg hadde sagt ja til å bli vekket til siste måltid, men våknet etter at de andre hadde fått duk på bordet og var i ferd med å få maten. Vet ikke helt hvordan de skulle ha vekket meg. Klype meg i tærne var en mulighet, men hvis de skulle pirke meg på skulderen måtte de ha klatret inn over meg som kanskje hadde blitt litt merkelig. Med bordet dekket er man ganske så stuck. Sengen er også for kort. Og sidemannen sitter litt på skrå bak deg. Naboen min var koreansk, så kunne bare så toppen av hodet hans, men med en litt høyere person hadde det blitt veldig merkelig å ha en person ganske så ved siden av seg men litt lenger bak. Mange snakker varmt om Apex-suites, men jeg forstod ikke helt greia.
Servicen var veldig bra. Begynte bra med guava juice og fysisk cross check av hattehyllene. Ikke like utrert seremonielt som hos ANA, men klart en rutinez
Sevicen er nesten mer asiatisk, enn ANA, men hyggelig. Hadde lest at det var litt samlebånd. Vil heller si effektivt. For en som spiser fort var det fint med rask rydding. Nesten litt fort, men koreanere spiser tydeligvis fort. Så ikke en eneste ikke-koreaner i C eller F. Service opplegget var litt rart ved at under servering åpnet de gardinene til F og det så nesten ut som at F ble servert fra de samme trallene.
God mat.
Torsk.
Frokosten var ikke det helt store.
Last edited: 30. mars 2025