Ganske stin etter alle frokostene, tenkte vi at det kunne være lurt med litt middag før middagen ombord. Tuslet 30 meter bort til restauranten, begge gikk for Jeg fikk skjenket litt rødt Far og bursdagsbarnet tilbords Nok engang ble det servert kjøtt av høy kvalitet.
Hvor mange timer har dere mellom flyvningene? Skulle det dukke opp F for meg har jeg bare tre timer, så vurderer en annen rute til Frankfurt for å få et par timer til.
Vi gikk ut av flyet fra OSL kl 09, og har avgang kl 17:15 videre. Det synes jeg har vært meget behagelig, ingen stress med å benytte seg av det FCT har å by på. 3 timer høres litt snaut ut, men nå brukte vi 1,5 t på hvilerommet.
Fikk servert en Halloween shot ut av det grønne Før begge kjente på at en Red Bull om det rocks kunne passe mens vi venter på å bli hentet til boarding
Spoler over transporten til flyet og bilder av kabinen, men det kan komme senere. Vi klarte dessverre ikke kaprer 1.rad, men sitter på 2 og 3K. Herlig velkomst av to damer som er litt eldre enn meg. Er det dere som er far og sønn var første spørsmål, så her har de gjort hjemmeleksen sin. Fikk nå servert velkomst champagne
Spoler litt tilbake! Kl 16:32 ble vi hentet ved våre plasser, ført inn i en heis som bare tar 4 personer. Ned en etasje og der er passkontrollen, pass ble vist og sjåfør ropte opp 5 stk som skulle bli med han. Not this Porsche Men med 3 andre havnet vi opp med denne kjerra
Kjørte litt rundt før vi stoppet ved noen motorer som var ganske store i diameter Fikk lov til å fotografere litt fra bakken 747 er et vakkert skue fra denne kant.
Etter fotograferingen ble vi fulgt inn i en heis. Det var sjåføren som hadde autorisasjon til å trykke på knappen Begynner å kjenne på spenningene i kroppen, i det vi kommer ut av heisen. Der møter vi eco pax motstrøms, må avbryte eco køen for å komme inn på bro nr 1 når de skal på bro 2. Hørte noen sleng bemerkninger fra de i eco, men skal man henge seg opp i slikt da?
Jepp, det skal man gjøre! Ta gjerne innover seg at ikke alle er like «heldige» som oss her på forumet!
Går inn døren, svinger andre vei til venstre og ser denne kabinen Fytti f… for en fin kabin! Nå skal jeg være såpass eplekjekk å si at jeg har flydd LH F, med 340 og 380 før! Så har jo litt kjøtt på beina i den sammenligningen! Her er Jr på full fart inn til sete sitt Så har man vinduskarmen med det rare i Skal ærlig innrømme at jeg ikke klarer å kjøre ett nesten live reisebrev denne gangen Det er en nedtur fra min side! men middag med guttungen på en 747 har bremset opp hele brevet
Etter velkomst glasset ble det en tur til skifte rommet for å få på seg pysjen. Det er litt av vært man kan freshe seg opp med Er også 2 skuffer med div ting
Det er baggasje hyller i F kabinen, men det er også et skap per plass Sjekket Nordlys varsel før flymodus ble satt på, bare sånn i tilfelle vi ikke skulle få Wifi’en ombord til å fungere. 17:34 svingte vi ut på rullebanen Har jo hørt rykter om at det kan bråke litt foran i snuten på en 747 ved avgang, og akkurat det kan bekreftes. Vel oppe i luften
Tok sin tid før setebelte lyset slukket. Men når det var lov å bevege seg igjen, flyttet jeg frem til Jr sin ottomann igjen. Der fikk vi servert litt drikke og gresskarpurre. Her er kveldens meny Lufthansa First Class Menu Choice of Appetizers: Caviar with the traditional Garnishes, Pigeon with Truffle, Pear and black Salsify. Lobster Confit with Quinoa, Mango Ceviche and Tarragon. Goat Cheese with Red Cabbage and Fig. Mixed Salad with Celery, Walnut and Feta, served with Caesar Dressing Soup. Roasted Cauliflower Soup with Pomegranate and Croutons Choice of Main Courses: Tenderloin of Veal with Truffle Sauce, Pea and Potato. Poached Cod with Chorizo Fumet, Potato, Fennel and Grapefruit. Breast of Guinea Fowl with Morel Sauce, Celery, green Asparagus and Riesling Risotto. Homemade vegetarian Dumplings with Wild Herbs, Onion and Chives. Selection of Cheese and Dessert. Mölltal Alp Cheese, Camembert from Normandy, Rosso di Langa, Blu di Bufala and Cabrissac garnished with Quince-Saffron-Pear Chutney. Chocolate Delice with Cherry and Caramel. Valrhona Chocolate Tartlet with salted Caramel, Apricot and Walnut. Klippet ut fra https://www.lufthansa.com/no/en/menu-card Her kan man på forhånd sjekke menyer. Pysjamas gutta er klare for middag Nå som Jr har blitt 20 år kunne han også få vodka servert. Forretter med en salat på deling Jr ville også ha suppe Før hovedretten Siden han hadde bursdag fikk vi ekstra lys og fly på bordet Til slutt ble det dessert Det var veldig hyggelig å kunne spise ansikt til ansikt, ottomannen var behagelig å sitte på med hjelp av noen puter.
Stemningen i F var veldig trivelig, første gang jeg har opplevd at det blir pratet på kryss og tvers mellom alle reisende. Mulig det er pga at alle reiste på poeng. Siden jeg hadde bosatt meg på ottomannen på 2K, så kunne flyvertinnen åpne Duty free salgsbod på min plass 3K Sjokolade fikk vi også Skapet i front brukes til oppbevaring Kl 21 fikk vi beskjed at de var tomme for champagne, og vi måtte gå over til business bobler. Nærmet oss ORD og fikk i oss litt mer mat Klare for landing, men like før vi treffer rullebanen drar flyet opp igjen. Og vi må ta en strafferunde
Immigrasjonen gikk passe fort. Lufthansa lander på T5 og der tok vi Airtrain til MMF Den turen var unnagjort på 4 min. Været var som hjemme Fra MMF var det 5 min å gå til Hvor innsjekk gikk kjapt og vi var på rommet kl 21:47 Ganske nøyaktig 24 timer etter at vi gikk ut døra hjemme. Minimalt med søvn på turen gjorde at begge stupte i seng.