Det er Jr som har bestemt destinasjon og hovedgjøremål på denne turen. Jeg har ordnet fly, opphold og billettene, så han har egentlig bare surfet seg gjennom planleggingen. Vi gamblet og bestilte reisen med CT før terminlisten for denne F1 sesongen ble lansert, håpet på at det ble samme helg som i fjor og det ble det. Har kommet oss til OSL Etter en snartur innom lounge, er vi klare for første fly
Jadda! Meget bra valg av «Junior» veldig enig i valget. Står høgt oppe på ønskeliste og sjå F1 løp. Det gledast, god tur.
Strålende ... Montreal er bra, største ulempen er at de snakker fransk. Husk å forhåndsbestille musikk og lysshow i katedralen "O YUL med din glede...." | InsideFlyer NO God tur og kos dere! Be junior passe på villstyringen!
På plass i 1DF med ledig på E kom vi avgårde ca på tid. Frokosten ble kjapt servert med en Ringi attåt. Ser at det kan bli litt utfordring med hardt smør, harde rundstykker og sløv kniv på turen, når en tommel er like stiv som en ispinne. Var godt å få litt frokost. Fint vær hele turen over til ARN og landet på tid.
Kort tid på ARN, så bare en liten pause i gull loungen uten mat og drikke. Lite folk der. Satser på litt servering på neste flight
Fullt fly, men Austrian byr på ledig midtsete foran gardinen hvor det er 2 rader. Kom oss avgårde når vi skulle, det lover bra for videre connection. Det er en ulempe å ha en sønn som liker å se ut av vinduet. For da får ikke jeg gjort det! Men han var snill nok til å sende meg et bilde av ARN Austrian tar seg betalt for internett, de har tre forskjellige pakker Chat til 3€ Mail and Surf 7€ Stream 12€ Men fly info og kart er gratis Det holder fint for meg på en 2 timers tur. Det var jaggu bra vi ikke spiste noe i loungen på ARN, for her kom serveringen kjapt etter avgang. Fikk servert en stekt laks, brokkoli purre, potet og rotgrønnsaker. Den var veldig god. Jr kom med følgende kommentar: laks er godt det, så lenge den er laget av noen andre enn mamma. Dessert var kake med jordbærkrem Det ble med den serveringen, regner med vi hadde fått mer ved forespørsel. Men har en lang dag foran oss, med mange muligheter for påfyll av våt og tørt. Landet litt før vi skulle.
Fikk en pitstop innom senator loungen. Fortsatt mett etter lunsjen, ble det med et stort glass med lite innhold og snack. Etter en halvtime på ræva var det bare å spasere til neste flight
Endelig 2+2 oppsett Med 2C og 3A betyr det vindusplass på meg også. 6 rader og kun 5 stk i C er behagelig. Og den gleden ble kortvarig. Pga noen reparasjoner på flyet kan det ikke fly oss til MUC. Og nå har vi forlatt flyet og venter på hjelp.
Sånn nå har vi fått orden på videre reise. Fikk først automatisk ombooking VIE-LHR OS451 kl 06:50 i morgen LHR-YUL AC867 kl 09:30 videre. Gikk uansett til serviceskranken og fikk kjapt hjelp der. Hun fikset oss over på VIE-YUL OS73 i morgen kl 11:00 kommer kun en halvtime senere frem enn via LHR og hun booket hotellrom til oss inne i byen. Når ting var fikset ble det en tur opp i loungen for et stort glass med litt mer innhold enn i stad og litt mat. Litt synd vi ikke får testet LH C på A350, Men vi får testet OS C på langdistanse i stedet. Jaja da får vi straks vende snuten mot Wien sentrum.
Takk for fremragende rapportering. Nesten så man sitter ved siden av. Dvs, det gjør man jo ikke siden dere flyr med OS! Gled dere til langstrekket, og god tur!