Å du herlige lørdag!

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av alfrednobel, 25. mars 2017.

1. alfrednobel

alfrednobel Medlem

Likes mottatt:
    247
    Bonuspoeng:
    43
    Det er helg - og min eneste plan er å falle for alle fristelser.

Hotellhelg i Bartebyen. Bursdagsparty hos en kamerat i kveldinga. Mye champagne. Ut på byen er planen.

Ha en flott dag!!

Edin, Kristian, DanH and 1 other person like this.
  2. funkenstein

funkenstein Senior Medlem

Likes mottatt:
    7,224
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra OSL!
    Går mot en bra helg: på vei i Plus mot ARN, før strekket til HKG går i biz, etter aksept for upgrade-bid. Så venter Thai i Royal Silk til BKK. Og takket være gode tips på forumet ble bagasjen tagget hele veien, takk for den!

Gleder meg stort, og håper bare at dagens ARN-HKG ikke lider samme skjebne som gårsdagens (ble visst kansellert).

God helg!:)

3. Fredrik81

Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Svart og tung dag her på Sola :(
    Tallin kunne ikke hjelpe. Det virker nesten som det er en bug i bookingen. Billettene mine fra MIA-CPH visker vekk alle connection flights til Norge(alle ni som er tilgjengelig). Verken Tallin eller SAS kunne hjelpe, og jeg har nå brukt en time i telefonen på dette. Tok 20min å komme gjennom til SAS med EB nummeret til kjerringa(Sølv) og 1 min med mitt eb nummer(Gull).
    SAS sa jeg måtte prøve igjen mandag kl 8 da support var tilbake.
    Ny runde med SAS, prøvde å få dem til å legge til SVG-CPH uten gebyr siden det var tydelig av SAS sitter med problemet som må fikses. De ville ikke ta den med ildtang da det var en CT.

Last edited: 25. mars 2017
  4. Olelink

Olelink EBP

Likes mottatt:
    130
    Bonuspoeng:
    43
    Riktig god morgen fra ARN :)

Kjører en todagers med segment runs :p
    I går var det CPH med 6 legs, planen var ARN i dag med 4 legs.
    Fant noen billige pluss billetter jeg slo til på for halvannen måned siden.
    Hadde en fin dag i går, meste gikk som planlagt men var ikke hjemme før 23.30 og var glad dagens tur ikke skulle starte så tidlig......

HAHA

.......våknet i morges av at min bedre halvdel skulle på jobb, da var kl 06.25. Hadde opprinnelig avgang TRD-OSL kl 10.00 så hadde ikke tenkt meg opp før en time senere, spise frokost med junior før han skulle videre på besøk til sin tante før jeg satte kursen mot TRD.
    Ser så at jeg har fått flere sms fra SAS, ignore tenkte jeg først, det var vel standard sms med flightinfo osv. Men noe slår meg som unormalt. Gnir øynene i noen sekunder og ser ordet KANSELLERT........What the f.... !
    Spretter opp, leser hurtig gjennom meldingene fra SAS, 10.00 flighten TRD-OSL og videre OSL-ARN kansellert. Ombooket til TRD-ARN direkte kl.08.00.....shit.
    Nå er kl 06.30, min bedre halvdel på vei ut døra, hverken jeg eller junior har stått opp og det er en drøy time til boarding. Det tar ca 50min å kjøre til TRD på en dag med lite trafikk.
    Opp i en fei, junior i det minste våken og i uvanlig godt humør, meget hjelpsom og fant seg klær selv. Virker som han syntes det var moro å se far så stresset :p
    Ringe tante, heldigvis våken og ga klarsignal om hurtig levering. Sekken min klar siden i går (trodde jeg, kommer tilbake til dette), nok bensin på tanken og lite trafikk.
    Kl 06.50, junior trygt levert og jeg på vei mot TRD, nytt problem, får ikke sjekket inn på den nye flighten i App, ringer sas men gir opp etter å få opptatt/bli brutt etter inntasting av EB nr for 3 gang (fikk bare opptatt signal og samtale avsluttet etter at SAS bekreftet EB nr).
    Parkerer på komfort så nærme terminalen som mulig (ikke tid til noe økonomi nå) og småløper inn, står så ved SAS skranken og klokka har passert 07.35.
    Ingen kø og hyggelig dame i skranken, glad for at jeg kun hadde handbagasje, men hun er litt usikker på hvordan hun skal fikse problemet med innsjekkingen min.
    Klokka passerer 07.40 og hun kaller opp gate, får beskjed om at jeg er med men må løpe. Køfri security, folketom innenlands terminal (tror jeg, mulig jeg løp for fort til å se folkene). Kl.07.45 overrekker jeg eb kort i gate og mannen i gate småler mens jeg noe annpusten prøver å forklarer hvorfor jeg er sen.
    Tar igjen de siste andre passasjerene og forsinker ingenting. Puh !!

Noen min før tidtabell tar vi av fra TRD med CityJet og nå sitter jeg her i gullstua på ARN. Nesten ikke folk og jeg har en lang dag her foran meg.
    Jeg nevnte at jeg trodde jeg hadde fått med meg alt i sekken hjemmefra, vel, oppdaget etter hvert at bluetooth øreproppene mine ligger på lading i stua. Så da har jeg drøye 5 timer på meg her på ARN til å finne ett sett earpods e.l. :p

Mister nå 1 leg og det klusset litt med planen min nå på oppløpssiden til EBD, men får vel være fornøyd med at turen lot seg gjøre. Kunne vel kanskje krevd den avbestilt og fullt refundert (pluss billett) mtp at de booket meg om midt på natten til en 2 timer tidligere morgen flight. Men jeg har lite/ingen tid til overs til alternativ segment run. Tenker også at å bestille en ny 4 leg tur nå innenfor perioden antageligvis hadde blitt betydelig dyrere. Jeg kommer til å nå EBD innenfor perioden uansett for jeg har noe jobb flyging som ikke er booket men som kommer.

Håper andre får en mindre stressende start på dagen :)

Edit:
    Ser flere sliter med sas kundeservice i dag så da var det vel ikke rart jeg ikke kom gjennom.

5. LN-FHU

LN-FHU Freaked out member Moderator

Likes mottatt:
    10,296
    Bonuspoeng:
    183
    God formiddag fra MF Korsfjord, på vei over fjorden til hyttetomta.Håper regn og mildvær har gjort kål på mesteparten av snøen så blir det mindre å måke...:)
    Har med noen bokser fra mitt favorittbryggeri-Austmann- i bagasjen som belønning til meg selv.

Ha en livlig lørdag :):):)

MadsVaHa liker dette
  6. Aussie74

Aussie74 United Airlines Million Miler

Likes mottatt:
    1,944
    Bonuspoeng:
    93
    Ut på tur til Boston i det gamle Houston flyet ✈️

...og sånt ser det ut i cattle class ;)
    Klarer meg fint jeg i 7 timer bak her.
    IMG_1011.JPG IMG_1012.JPG

7. ILS2

ILS2 Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    3-seter alene fungerer helt greit. Styr unna vindu om du forventer fullere fly; den (ikke-funksjonelle) multimediaboksen påvirker sinnsstemningen etter noen timer...

Aussie74 liker dette
  8. Flight Cancelled

Flight Cancelled Bonusjeger

Likes mottatt:
    4,043
    Bonuspoeng:
    113
    God morgen/ettermiddag fra LA. Lokalt er klokken 07:45, selv om den på klokken min sier 15:45. Nå som ting snart er åpent, blir det litt turist før man reiser hjem igjen med SAS om 7 timer.

CBP-offiseren så rart på meg i går kveld når han spurte om hvorfor jeg var her, og jeg svarte "mileage run". Men jeg kom nå gjennom uten noe mer spørsmål. :)

9. Kristian

Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

Likes mottatt:
    38,489
    Bonuspoeng:
    293
    God laurdag frå Aust-Finnmark!

Her er ein ganske raud i trynet etter ein skitur (om raudfargen kjem av den sterke sola eller den dårlege kondisen skal vere usagt...) :cool:

Kvelden inneber eit lystig lag hos ein kompis :D

Måtte alle milesprang og andre typer bonusjakt gå strålende og elles ei god helg til alle :)

10. Earl

Earl Veteran

Likes mottatt:
    8,029
    Bonuspoeng:
    183
    God ettermiddag fra San Sebastian. En regntung dag her så da passet det bra at vi hadde bestilt bord til lunsj og har således tilbrakt mye av en regntung ettermiddag med nydelig mat på en resturant med Michelin stjerne. Varmt innendørs og god mat mens man tittet på regnet utenfor ;)
    I kveld planlegges det vandring fra tapasbar til tapasbar så nok mat blir det nok her så da skal man ikke klage...

Nyt lørdag alle sammen :)

Kristian liker dette
  11. stensth

stensth Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    463
    Bonuspoeng:
    63
    Etter 12 timer på jobb, så ser det ut til at jeg må bli en god stund til, siden system oppdateringen som blir gjort fra UK ikke går ihht plan :eek: Men får se det slik at det blir grei avspassering av for fremtidig MR.

Fredrik81 liker dette
  12. oldeagle

oldeagle Nytt Medlem

Likes mottatt:
    24
    Bonuspoeng:
    3
    Sitter i Star Alliance lounge i Buenos Aires ( EZE ) og venter på at det blir tid for boarding på LH 511 til FRA
    Sete 1A,så det blir sikkert veldig bra.
    Kom akkurat en dresskledd fyr bort til meg med en serveringsdame på slep,bærende på et sølvfat med sjokolade og rosa champagne.
    De andre reisende rundt meg må ha lurt på hvem jeg var,for denne servicen var det bare jeg som fikk.

Travellingalf, DanH, Are and 10 others like this.
  13. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Sånn skulle man alltid ha hatt det i loungen :)

Travellingalf and RoadKing like this.
  14. mathiasfe

mathiasfe Veteran

Likes mottatt:
    11,536
    Bonuspoeng:
    183
    Gleder meg til den dagen jeg får den serveringen i bollestua på TOS.

Del denne siden