Jeg kjøpte med meg en flaske av den vodkaen og åpnet den faktisk i går kveld først, etter en nydelig grillings
Landet nettopp i Nairobi… Tror jeg har sovet en del, men en del styr med passasjereren i 1A …. Der satt O’store Kenyas presidentfrue med hoffdamen i 1C! Hun hadde hoff strødd rundt og ting ble bare fikset enten av hoffet eller Sjefsdamen … Da vi kom ombord ville jeg gå inn i første midtgang, men nei, der lå fruen og sov. Madrass og tykk dyne .. hun skulle da ikke forstyrres hvis hun ikke tok initiativ selv. Hun slapp å sette seg opp når vi lettet .. Hun fikk spesialtilpasset frokost som ble servert lenge etter oss andre … Begge kapteinene kom og hilste på før landing og det så ut som de kom med gode og velvalgte ord! Sengetøyet bare forsvant … Da vi landet måtte vi alle pent sitte til hun hadde reist seg og hadde gått ut, men først kom noen fra hoffet og hentet de store koffertene hennes fra hattehyllen.. Så ble hele hoffet fulgt ut til tre ventende sorte limousiner på rullebanen
Flyet fra BKK til NBO gikk klokken 01:47 og da var det svært lite behov for middag, så da var å legge ut madrassen og breie godt på seg etter å ha fått champagne og GT på sengekanten. Før landing i Africa var det frokost og like etter avgang fra Africa ble det en ny frokost også inkludert en varmrett, omelett Til lunsj fikk jeg en forrett som jeg trodde var laks, men det viste seg å være gulrot skåret med ostehøvel og noe rare greier under Middagen var en deilig lammerett Ost og portvin til dessert Det hele ble rundet av med kaffe «den brune franske vinen» Synes det var grei servering hos Kenya Airways og det var etter hvert godt å se at verdens vakreste by kom opp på skjermen
Plutselig fant KLM ut at de skulle bytte gate fra C15 til B35 … Det hadde jo ikke jeg fått med meg før jeg var på C15 og tro meg, det er langt å gå hvis man kommer til «Instappen» tid ..
Flyturen hjem gikk uten de store begivenhetene, to hyggelige damer som passet på oss 11 foran gardinen. 3 rader foran og resten av flyet var absolutt helt fult .. Det ble servert en mexicansk bønnesalat med mariner kjøtt Det var sikkert godt… Kaffe og GT før landing
Velkomen heim etter tur og takk for at du delte reisen med oss! Alltid kjekt å få følgja med når du er ute i verda