Årets store reise - Tanzania - Zanzibar - Seychellene

Tråd i 'Reisebrev' startet av Eddie47, 30. okt 2016.

  1. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,186
    Likes mottatt:
    869,728
    Bonuspoeng:
    293
  2. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,186
    Likes mottatt:
    869,728
    Bonuspoeng:
    293
    Siste dag på Zanzibar ...
    Vi har de siste 5 dagene bodd på Bluebay Beach Resort, nordøst på øya.
    Et såkalt luksushotell og ja det er fint, husene med fire rom terrassert i terrenget rundt et sentralområde med resepsjon og butikker og mainrestaurant. En fantastisk strand med helt hvit strand og bølgende sjø innenfor et rev (vel en km ute), det kjentes iblant ut som om det var varmere i sjøen enn i luften.
    Det ble litt som et "sydenhotell",mange polakker, tyskere og en del svensker .. en kveld tror jeg at jeg hørte et norsk par.
    Maten i hovedrestauranten var sånn passe, god men ikke mer enn det. Middagene var buffet med ulike temaer.
    Det som var det utrolige med middagene var at vi når vi satte oss ned for å spise, bestilte vin og vann. Tre ganger opplevde vi å være ferdig med all mat .. også desserten før drikken kom på bordet. Den siste gangen etter tre purringer og en særdeles tydelig melding til kveldens restarantansvarlige.
    Det siste resulterte i at alt ble servert "free of charge" ..
     
    geddi, LineE and Stuttfeiten like this.
  3. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,186
    Likes mottatt:
    869,728
    Bonuspoeng:
    293
    Så var vi her .. midt på natten ..
    Zanzibar International Airport.. flyet går til Nairobi kl 03.00 KQ492
    Flyet Embraer 190..
    Mellomlanding i 6 timer på KQ250

    (Hvorfor kan jeg ikke laste ned bilder fra iPhone lenger?????)
     
  4. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    1. Du har ikkje betalt iTunes for inneverande månad?
    2. Du har ikkje godtatt siste versjon av Terms & Conditions (kan lastast ned frå iTunes med gyldig abonnement)?
    3. Mulig du har lasta ned bilda, men at skjermen din er knust så du ikkje kan sjå dei?
    4. Du har alt lasta ned maks antal bilder din iPhone er programert for og må kjøpe ny telefon for å laste ned fleire (sjå siste versjon av Terms & Conditions)?
    5. Er du tilkobla FlyNet (€12,99)?
    6. Sometimes, without warning, and for no apparent reason; life is a bitch :)
    Eg håpar det rettar seg snart, gledar meg til fleire fine bilder. God tur vidare!
     
    Eddie47, milehigh, Wiolenze and 2 others like this.
  5. CrotchRocket

    CrotchRocket Fernweh...

    Innlegg:
    1,443
    Likes mottatt:
    8,832
    Bonuspoeng:
    183
    5. is a bitch
     
  6. geddi

    geddi Senior Medlem

    Innlegg:
    1,304
    Likes mottatt:
    3,263
    Bonuspoeng:
    113
    Nr 4, ha ha, hysterisk morsomt :D

    Dette har faktisk vært tilfelle når det kommer til printere.
     
    Last edited: 12. nov 2016
  7. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,186
    Likes mottatt:
    869,728
    Bonuspoeng:
    293
    Det er et forferdelig nett her på stedet!
    Men har kommet på plass på Seychellene og det er varmt her på øya som sjåføren kalte paradis .. ingen ville dyr og ingen sykloner og bare varmt og godt.
    Jeg har mange bilder, men brått så har insideflyer tatt bort muligheten for at jeg kan laste ned bilder .. det er heller ikke mulig å få sendt noe via padden ..
    hva er det med insideflyer .. vil man ikke ha reisebrev?? Eller bilder?

    Nok om det, vi kjørte til flyplassen på Zanzibar kl 0.15 natt til lørdag og fløy med Kenya Airways KQ492 til Nairobi via Arisha kl 03.00 .. nøtter og rødvin .. sovnet da vi sto på flyplassen i Arusha (JRO) og våknet rett før vi landet i Nairobi kl 05.40 .. embrear 190 .. egentlig et bra fly dekorert i som Skyteam ..
    Flyplassen i Nairobi virket ny og oversiktlig, en del folk men ikke så trangt som BGO eller OSL ..
    Litt soving, boklesing og studering av folk ..tok oss etterhvert som tiden gikk og vi nærmet oss frokosttid fikk vi i oss litt omelett og kaffe ..

    Et par timer før avgang for KQ250 til Seychellene kl. 11.20 beveget vi oss til gate 22 hvor flyet var oppsatt til å gå fra. Der hang vi rundt og ventet, så spraket det i høyttalerne og alle forsvant. En av de siste som forsvant fra venteområdet så lenge på oss og spurte forsiktig om vi skulle til Seychellene .. i tilfelle så var det bytte av gate til gate 19 .. jeg er vant med å få slike meldinger som tekstmelding og ikke som en uforståelig melding på høyttalerne (bortskjemt) .. neste, ikke helt, så jeg lengter hjem til BTs beskrivelse av flypendlere ..

    Avgårde til gate 19 og buss ut til det samme Skyteam-flyet som nå var byttet om til utenriksflygning .. yngre og blidere jenter og puter i alle seter ..

    En grei flygning på ca 3 timer, varm mat og fri flyt av vin ..

    Like forundret hver gang, kanskje de har fungerende navigasjonsutstyr, de treffer en øy midt ute i havet ... tror ikke han fløy rundt og lette etter et sted å lande ..

    Så var vi i paradis .. fortsettelse følger, mor maser og sier vi kan ikke sitte her i dag for kl er jo 10.30 og det er snart lunsj ..

    Bilder kommer en dag, dersom insideflyer gir meg mulighet på iPhone eller iPad

    Kos dere i snøen nå kryper temperatur opp mot 30 grader ..
     
    geddi, LineE, Kristian and 5 others like this.
  8. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,591
    Bonuspoeng:
    293
  9. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,186
    Likes mottatt:
    869,728
    Bonuspoeng:
    293
    Å lande på Seychellene så ut til å gå greit.. men!
    Vi fikk klar beskjed om å sitte i setene med beltet på selv om flyet var stanset og motorene slått av .. "no Sir .. be seated, fast your seatbelt!!!" ..
    Plutselig åpnet de døren uten å slå av setebeltelyset ., inn kom en mann og de lukket døren bak han .. en helseoffiser!
    Han gikk ned midtgangen og tilbake igjen .. sa ikke et ord og forsvant ..
    Så fikk vi beskjed om å finne vaksinasjonskortet ..
    Med dette i hånden sto vi i kø foran en skranke hvor dette skulle fremvises .. da vi kom frem fikk vi raskt beskjed om å gå forbi skranken fordi de der var opptatt, og fortsette til passkontrollen ..
    Et underlig skuespill ..
    Utenfor ble vi slått av varmen ..
     
    geddi, LineE, mathiasfe and 2 others like this.
  10. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,591
    Bonuspoeng:
    293
    Merkelige greier.
     
  11. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,186
    Likes mottatt:
    869,728
    Bonuspoeng:
    293
    Sliter med å få sendt meldinger og bilder ..
    Her er varmt og deilig og i dag har det regnet i nesten hele dag ... IMG_6310.JPG Var en tur i hovedstaden Victoria i går, en tur vi tok med lokalbusser .. fantastisk opplevelse ..
    inne i byen lå en av cruicebåtene fra Costa (ikke Concordia), det var en gammel kjenning fra Laksevåg. Den kommer inn foran soveromsvinduet mitt om sommeren .. jeg hilste!
    Nå er det middag!
     
    Kristian, geddi, KRS and 3 others like this.
  12. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,186
    Likes mottatt:
    869,728
    Bonuspoeng:
    293
    IMG_6268.JPG Bilder fra flygningen Zanzibar - Nairobi - Seychellene .. IMG_6266.JPG
    Sikkerhetskontrollen .. IMG_6271.JPG

    Flyet Embraer 190 .. IMG_6272.JPG
    Knyttenevetest .. IMG_6273.JPG Paradis .. IMG_6276.JPG
    IMG_6295.JPG
     
    CKe, geddi, RoadKing and 5 others like this.
  13. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Morsomt å følge deg. Får du noe respons på ringen? Forstår hva slags menneske som vandrer i blant dem?
     
  14. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,186
    Likes mottatt:
    869,728
    Bonuspoeng:
    293
    Nei ... egentlig ikke, men hun her vandret rundt bilen og kikket opp på meg, vurderte om det var mat og fant ut at det egentlig bare var daukjøtt og vandret bort ...
     

    Attached Files:

    • 486.JPG
      File size:
      5.8 MB
      Visninger:
      33
    • 493.JPG
      File size:
      7.1 MB
      Visninger:
      22
    • 495.JPG
      File size:
      6.6 MB
      Visninger:
      22
    anders82 and Stuttfeiten like this.
  15. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,186
    Likes mottatt:
    869,728
    Bonuspoeng:
    293
    Det er KALDT og vått her!
     
  16. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,591
    Bonuspoeng:
    293
    Er du kommet hjem :)
     
  17. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Det ser da virkelig ikke ut som at den dama der har behov for mer inntak av kolesterol med det første... Akkurat som vi liker de - så mette at de ikke engang orker tanken på en liten tannpirker ekstra.
     
  18. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,186
    Likes mottatt:
    869,728
    Bonuspoeng:
    293
    Ja jeg er hjemme og kommet på jobb igjen ....det kommer nok en sluttrapport når jeg har fått bildene over på PC'en....
    Det er ikke mange steder man finner en dusj bak et bananblad ... og dusjer sammen med modne bananer ...
     

    Attached Files:

    • 857.JPG
      File size:
      7.1 MB
      Visninger:
      24
    • 859.JPG
      File size:
      6.9 MB
      Visninger:
      22
  19. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,186
    Likes mottatt:
    869,728
    Bonuspoeng:
    293
    Denne fløy oss fra Seychellene til Paris ..,

    IMG_6361.JPG IMG_6362.JPG
     
  20. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    "Dagen gryr og vi tørner ut... Dææjoo!"

    Mosa banan skal vere godt for håret, kom du heim med løvemanke? Eg gledar meg til resten av bilda, takk for turen!
     

Del denne siden