Årets store reise - Tanzania - Zanzibar - Seychellene

Tråd i 'Reisebrev' startet av Eddie47, 30. okt 2016.

  1. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,188
    Likes mottatt:
    869,731
    Bonuspoeng:
    293
    En må jo si at hverdagen tar en fort når man kommer hjem fra tur og nye flyturer og ferier skal planlegges. Men når jeg har startet må jeg prøve å avslutte på skikkelig vis. Beklager forsinkelsen.

    Air Seychellene var et hyggelig bekjentskap, en 10 år gammel A330-200.
    Vi satt litt bak i bussen .... 14 AC, god plass mellom setene 33" på en flygning på 10 1/2 time. Damene var bare hyggelig og smilende, jeg fikk det meste av det jeg trengte, både mat og drikke.
    Det var god middag før "natten" og en deilig frokost før vi landet i Paris.
    En hissig franskmann i setet foran fikk et sete foran seg i fanget mens han drakk kaffe eller noe og det føltes som han hoppet over ryggen for å få den opp igjen.
    Det han og hans frue ikke hadde kontroll over var sin seterygg som plutselig ble dyttet bakover og like fort ble dradd opp igjen .... da frokosten ble servert satt de godt over matfatet med ryggen i våre fang. Hissigheten so ut i full blomst da jeg henstilte (på ekte bergensk) om å rette opp seteryggen ..... de får lære seg bergensk!

    Den eneste flygningen jeg ikke hadde kontroll på seteplasseringen var CDG - AMS AF 1340, en morgenflygning med en A321. Da vi sjekket inn på SEZ (Victoria) fikk vi tildelt 35 E+F, siste seterad ...en protest ble kjapt avvist med at det er Air France som har plassert dere der!!
    Og vi som er Ivory medlemmer, behandles slik??
    I Paris var svaret .... flyet er fullt!
    Så langt bak har jeg ikke sittet siden en kollega og jeg byttet bort en BIZ billett CPH- BGO med siste benk, for å komme hjem fem timer tidligere en gang på 90-tallet. Flyvertinnen beklaget at hun ikke kunne gi oss mat men lurte: "Hva drikker I drenge?" Svaret var whisky og hun kom tilbake med lommene fulle ....

    Flyturen var trang og lang ... sist jeg fløy AF var det hvite duker og champis ..

    Mellomlandingen i AMS var på vel to timer og ga rom for handling og frokost, frokost oppe i Food-courten hvor jeg kunne se på alle de store fuglene mens andre sto for handlingen.
    AMS-BGO gikk med Cityhopper Embraer 190, KL 1185, sete 8 D+F.
    KLM er traust og godt ... lite mat bakover på n formiddagsflight ...
     
    CKe, RoadKing, Stuttfeiten and 4 others like this.
  2. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,188
    Likes mottatt:
    869,731
    Bonuspoeng:
    293
    Det kommer sikkert noen drypp etterhvert ...litt norske observasjoner
    I havnen i Zanzibar by lå gamle "Fjordprins" og vugget ..
    inne i byen fant vi denne IMG_6261.JPG IMG_6260.JPG
     
    mathiasfe, RoadKing and Upsaker like this.

Del denne siden