Æ appen (Rema 1000) støtter ikke kredittkort lenger

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av kaiarne, 15. mars 2021.

  1. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,670
    Likes mottatt:
    6,658
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har fått det til å fungere noen butikker, men ikke i andre. Mistenker at det har med kortterminalene å gjøre. Nå som de har byttet ut de fleste av dem er det kanskje på tide å prøve igjen.

    Tviler på at det kommer til å skje siden de har systemet med registrering av bankkort. Men det er jo lov å håpe.
     
    freddyen liker dette
  2. gert

    gert Medlem

    Innlegg:
    87
    Likes mottatt:
    51
    Bonuspoeng:
    18
    Rema har jo samme registreringsmuligheten nå med Vipps/kontonummer, men har sett verdien av å rulle ut strekkode i tillegg. Jeg håper. Handler stadig oftere på Rema fordi de er bedre på frukt og grønt, enn den nærmeste butikken, som er en Kiwi. Men innimellom frister jo den nærmeste.
     
  3. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,670
    Likes mottatt:
    6,658
    Bonuspoeng:
    183
    Rema er mer begrenset siden de nå er avhengige av Vipps for selve registreringen og ikke alle bankene støtter Vipps
     
  4. gert

    gert Medlem

    Innlegg:
    87
    Likes mottatt:
    51
    Bonuspoeng:
    18
    Nja, den største begrensningen for folk her inne, er vel uansett at kredittkort ikke støttes. Hvilke kjedelige BankAxept-kort som kan benyttes er vel ikke så viktig? Jeg tror heller ikke Rema hadde gått for strekkoden kun for å støtte de debetkortene som faller utenfor Vipps i dag, ettersom "alle" banker snart vil ha dette på plass uansett, jeg tror de tar hensyn til at ganske mange benytter kredittkor også til dagligvarehandel.

    Nå ønsker riktignok Norgesgruppen at man bruker Trumf Visa hvis man skal bruke kredittkort, så det kan jo hende det gjør at de vurderer ting annerledes. Lurer på hvor lenge Trumf fortsetter med å la deg registere kontonummer som i dagens løsning, forresten den har vel akkurat samme personvernutfordring som Æ hadde? Man kan legge inn hvilket kortnummer/kontonummer som helst og få opp handleturene deres.
     
    Last edited: 22. mars 2021
  5. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,670
    Likes mottatt:
    6,658
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg tror også at Norgesgruppen tar hensyn til at mange bruker kredittkort, men jeg tror ikke det er nok til at de gidder å bruke penger på å bytte ut og modifisere eksisterende kasser hvis de ikke også har en annen grunn til å gjøre dette. Mulig personvernutfordringer med dagens system er en slik grunn.
     

Del denne siden