Thailand-tråden

Tråd i 'Reisemål' startet av AndersB, 03. nov 2013.

  1. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Thailand - smilets land, man kan få meget bra hoteller til en rimelig penge.

    En liten teaser for å starte diskusjonen - Hilton Pattaya:
    Les om Pattaya her: http://bonusfeber.no/hilton-pattaya-en-herlig-oase-midt-det-pulserende-pattaya/
     
    Last edited: 03. nov 2013
  2. Ruby

    Ruby Super-veteran

    Innlegg:
    1,970
    Likes mottatt:
    7,318
    Bonuspoeng:
    183
  3. Ruby

    Ruby Super-veteran

    Innlegg:
    1,970
    Likes mottatt:
    7,318
    Bonuspoeng:
    183
    AndersB liker dette
  4. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    3,068
    Likes mottatt:
    9,083
    Bonuspoeng:
    183
    Har såvidt vært innom der og hotellet er kanon. Artikkelen illustrerer det meget bra. Bør nok trolig velge det neste gang som Hilton diamond. Har tidligere slappet av på Sheraton resorten litt sør for byen mot Jomtien, og ellers er Holiday Inn også ganske nytt og greit. Men-men det hele er mest disneyland. Sist jeg var der var kun layover fra TG F til TG F så vi tok taxi t/r, betalte airport tax, spiste middag med norske venner i Pattaya, var hos tannlegen og fikset en plombe- alt inkl kostet det samme som bare plomben i Norge.
     
    Ruby liker dette
  5. Ruby

    Ruby Super-veteran

    Innlegg:
    1,970
    Likes mottatt:
    7,318
    Bonuspoeng:
    183
    Artikkel fra hotellet Tower Club at Lebua som ligger i Silom området i Bangkok, finner du her.
    Har du erfaringer fra Thailand du vil dele med andre?
     
    Last edited: 18. nov 2013
  6. BangkokBob

    BangkokBob ThailandTur.no

    Innlegg:
    372
    Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    43
    Har en del hakk i beltet når det gjelder turer til Thailand så er det noe jeg kan svare på så fyr løs i denne tråden ;)
     
  7. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,235
    Bonuspoeng:
    293
    Heisann alle velinformerte venner.

    Jeg vurderer sterkt å svi av en CT, eller faktisk to, på en tur i Business til Thailand til høsten. Vi vil i dette tilfellet bli to voksne og to små barn (en på 8-9 mnd og ei på nesten tre år) og vi ønsker da fortrinnsvis ett familievennlig sted med rikelig tilgang til sol, basseng og strand/sjø. Men samtidig så er det også fint om det er i nærheten av en by med bra utvalg av restauranter etc. Jeg ser for meg at vi blir to-tre uker, enten i oktober eller november.

    Det bør helst være ett sted som er relativt lett å komme seg til, gjerne direkte fra Europa eller med lett tilknytning til Bangkok. Og det er selvfølgelig viktig at vi ikke regner bort. En skikkelig skur eller to er ikke noe problem, men regn i dagesvis får vi nok av her hjemme.

    Er det noen som har noen gode tips? Både på steder sånn generelt som har bra klima på den tiden, men også spesifikke hoteller? Det ikke være kjedehoteller, men det er ikke negativt heller. To soverom hadde vært veldig fint, men da blir det vel ofte veldig dyrt? Gjerne noe med terrasse/balkong slik at vi voksne kan slappe av der på kveldene.
    Pris? Tja, siden vi etter planen reiser "gratis" så kan jeg godt spandere en (god) del ekstra på ett skikkelig hotell.

    På forhånd takk for tips!
     
  8. Ruby

    Ruby Super-veteran

    Innlegg:
    1,970
    Likes mottatt:
    7,318
    Bonuspoeng:
    183
    Thai flyr vel 350 fra FRA til HKT, og er dermed tilgjengelig, men det er jo regntid der på den tiden. Alikevell mye sol, men du kan også oppleve lange perioder hvor det er overskyet. Vil trekke fram Kamala Beach og Kamala Beach hotell som en super destinasjon for familier, (har vert der).
    Østsiden AC Siam bukten har nok bedre vær på den tiden, men Pattaya er et hål som jeg ikke hadde dratt med madammen til. Eller, jo, jeg gjorde faktisk det......
    Jomtien noe bedre, men øyer lengre sør er nok mer idylliske, men ikke så lett tilgjengelig da.
     
    Travellingalf liker dette
  9. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,868
    Likes mottatt:
    32,946
    Bonuspoeng:
    293
    Thailand i oktober/november er vel regntid, så du burde få gode priser på fine hoteller, men jeg kommer ikke på noe navn i farten.
     
  10. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,235
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, mange nevner at det er regntid på den tiden, men når jeg leser litt mer om det så virker det på meg som at det er/kan være store variasjoner? Og at noen steder som oftest bare har noen få dager med regn i f.eks. november?
     
  11. Ruby

    Ruby Super-veteran

    Innlegg:
    1,970
    Likes mottatt:
    7,318
    Bonuspoeng:
    183
    Det stemmer det du skriver. Men du «kan» få skyet over lengre tidsrom. Jeg har opplevd skyet i 8 dager på rappen.
     
  12. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,193
    Likes mottatt:
    1,087
    Bonuspoeng:
    113
    lufter litt i denne tråden igjen etter gammelt.
    vurderer en tur til BKK i sommer, og lurer på tips til "strandferie" nærliggende Bangkok.
    med nærliggende ser jeg helst reisetid på max to timer.
     
  13. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,254
    Likes mottatt:
    5,113
    Bonuspoeng:
    183
    Tenker du kjøretid eller flytid? Med flytid kommer du "hvor som helst", mens om du tenker på bil er kanskje Hua Hin det beste alternativet. Tar riktignok 2,5 time, men betydelig bedre enn Pattaya som du finner i underkant av 2 timer fra Bangkok. Chonburi town er en time fra Bangkok, men ingen fullverdig stranddestinasjon.
     
    Last edited: 02. nov 2021
  14. Rscott

    Rscott Veteran

    Innlegg:
    1,543
    Likes mottatt:
    3,622
    Bonuspoeng:
    113
    På sommeren er det generelt mye regn, men østkysten med f.eks. Samui og Hua Hin som @Jeanette nevnte har mindre nedbør enn de fleste andre steder: Klima i Thailand.
    Reisetiden til Samui er en time med fly fra Bangkok og koster bare noen hundrelapper. Jeg har leid dette stedet med egen strandlinje til familien i februar neste år. Kan tenke meg at du kan få en veldig god deal på tilsvarende i juni.

    Ellers er jo dette en genial side for å lete opp hvilke steder som er best i verden i forhold til dine værpreferanser året rundt, hvis du vil se litt forbi Thailand.
     
    Last edited: 02. nov 2021
    Travellingalf liker dette
  15. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Pattaya? :p
     
  16. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,193
    Likes mottatt:
    1,087
    Bonuspoeng:
    113
    takker for svar, det var bil som var tiltenkt transportmåte ja,
    ser jo i ettertid at det var idiotisk å ikke påpeke akkurat inne på dette forumet :oops::p:p
     
    Travellingalf, Jeanette and RoadKing like this.
  17. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,254
    Likes mottatt:
    5,113
    Bonuspoeng:
    183
    Da er nok Hua Hin det beste alternativet altså :)

    Har hørt at Hua Hin Marriot er bra, men ikke testet det selv, så kan ikke personlig gå god for det.
     
  18. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,293
    Likes mottatt:
    828
    Bonuspoeng:
    113
    Noen som har erfaring med Cha-Am vs Hua Hin? Tenker å slappe av på et hotell hvor barna kan bade og slappe, men hørt at Cha-Am burde vurdres fremfor Hua Hin...?
     
  19. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,254
    Likes mottatt:
    5,113
    Bonuspoeng:
    183
    Ikke vært noen av stedene selv, men fra venner som har hus i området har jeg forstått at Cha am besøkes mer av thaier, og er billigere og mindre utbygget. Hua Hin er mer "luksuriøst", bedre utvalg i restauranter og hoteller.
     
  20. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,293
    Likes mottatt:
    828
    Bonuspoeng:
    113
    Var det jeg tenkte. Har lyst på ferie for alle som reiser, ikke kun barna, hehe...

    Akkurat nå ville til og meg Sunwing være et godt alternativ for oss. Barna kan kose seg med Lollo og Bernie, mens vi slapper av. Barna får kvelsshow før leggetid og vi slipper å underholde dem :-D
     

Del denne siden