Ødelagt for alltid - En F-reise til NZ via Tokyo og Singapore

Tråd i 'Reisebrev' startet av sness, 18. des 2018.

  1. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    First Class Terminal.
     
  2. sness

    sness Medlem

    Innlegg:
    178
    Likes mottatt:
    326
    Bonuspoeng:
    63
    Finner den ikke igjen, men tror jeg har lest en review av en som kom seg inn på grunnlag at han kom inn med First dagen før. Kan ha vært en glipp, kan ha vært at han kom med ANA F, eller jeg kan ta feil.
    Godt poeng. Det var nok en representat fra Lufthansa, ikke Singapore Airlines.
     
    RoadKing liker dette
  3. hardlanding

    hardlanding Nytt Medlem

    Innlegg:
    27
    Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    3
    Såpass, de har en egen terminal.
     
    Xflipper liker dette
  4. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Må nesten være såpass.
     
    drsyk, hardlanding, OttoL and 3 others like this.
  5. sness

    sness Medlem

    Innlegg:
    178
    Likes mottatt:
    326
    Bonuspoeng:
    63
    Tenkte å fortsette denne tråden og når jeg ser tilbake virker jeg vel negativ til LH F. Vil bare understreke at denne flighten var en fantastisk opplevelse. Gøy å sitte i nesa på flyet og liker hvordan sete A og K skrår litt mot hverandre. Neste gang velger vi nok parsete for å prøve det også. Har andre opplevelsen av at det er mye støy under avgang og landing, når hjulene er nede?
     
    Kristian liker dette
  6. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,667
    Likes mottatt:
    32,522
    Bonuspoeng:
    293
    Det er en feature av 747 :)
    Prøv 380 neste gang, det er så stille at hvis du er litt opptatt merker du ikke at du tar av en gang.
     
    drsyk and Jonkebassen like this.
  7. sness

    sness Medlem

    Innlegg:
    178
    Likes mottatt:
    326
    Bonuspoeng:
    63
    HND-SIN SQ C
    Da reisen ble sydd sammen virket det som en super idé med en svipptur innom Tokyo. Et ekstra leg fra HND til SIN tar vel ikke så mye lengre tid, også får vi jo prøvd SQ C.

    Da vi satte oss på flyet føltes de neste 7 timene litt unødvendige. Jeg ser poenget med å maksimere utbyttet av poengene - mest mulig champagne, god mat og tid i lufta, men tror jeg må ha F-leg for å gjøre det igjen. Det er jo tross alt slitsomt å sitte så lenge i ro uansett.

    En kombinasjon av mange faktorer gjorde nok denne flighten til en liten nedtur for oss. Vi var slitne etter mye reising og en kort natt i Tokyo, men ble godt mottatt av og tilbudt noe å drikke i det vi fant plassene våre. Crewet på SQ er fenomenale. De sjekker at bestillinger gjort gjennom BTC er riktig, og gjør mye for at vi skal ha det bra ombord. Mye turbulens førte dog til utsatt første måltid, og fordi så mange japanere lå og sov ble det utsatt enda mer. Det eneste de kunne tilby meg å spise i de 3 timene før måltidet var en kopp kakao og noen sjokoladekjeks. Følget som ikke tåler laktose måtte bare vente. Kan vel trygt si at vi begynte å bli veldig sultne. Hadde forhåndsbestilt 'stir fried chicken in ginger spring onion sauce' fra in flight menu. Dette var et helt middels måltid, men utklasset følgets low-lactose meal som var en seig tørr torsk uten smak. Jeg forventer ikke all verdens av spesialmåltidene på fly, men hadde håpet på bedre leveranse fra SQ når man reiser i C.

    Setet er veldig fint, behagelig og ikke minst stort. Mange små rom man kan oppbevare alskens småtterier i. Den skrå fotbrønnen gjør det litt lite fleksibelt å sitte med bena høyt, siden man da må sitte litt på skrå og bruke puta som ligger i setet for at det skal bli behagelig, men syntes det fungerte greit. Fikk også lagt ned senga slik at jeg fikk tatt en lur og sett litt film. Jeg synes litt ventetid på at senga res opp er et greit kompromiss for å få ligge helt flatt. Det er bare å time det med et toalettbesøk. IFE var veldig bra. Godt utvalg og moderne skjerm og kontroller.
    20181122_154047.jpg 20181122_161458.jpg
     
    Last edited: 18. febr 2019
    jgroneng, Earl, Kristian and 8 others like this.
  8. sness

    sness Medlem

    Innlegg:
    178
    Likes mottatt:
    326
    Bonuspoeng:
    63
    A380 er favoritten.
     
    RoadKing liker dette

Del denne siden