1 CT utløp 31/12 til salgs + poeng

Tråd i 'Kjøp og salg av poeng' startet av kamelen, 10. mai 2025.

1. kamelen

kamelen Medlem

Likes mottatt:
    699
    Bonuspoeng:
    83
    Selger 1 CT med utløp 31/12 og poeng.
    Ta kontakt via DM ved interesse.

2. twt2

twt2 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    33
    Bonuspoeng:
    18
    Hva er prisen på CT?

3. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    884,002
    Bonuspoeng:
    293
    En CT har null verdi uten poeng!
    Så prisen på CTen avhenger av hvor mye poeng som følger med og hva de kan brukes til.

4. twt2

twt2 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    33
    Bonuspoeng:
    18
    Så om jeg kjøper en CT så kan ikke denne kombineres med mine allerede eksisterende EB-poeng?

5. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,313
    Bonuspoeng:
    93
    Nei. Den som selger må bruke egne poeng og CT. Booker for deg i ditt navn. Jeg har sett en CT gå for alt fra 1,5 til 3 tusen kroner. Det er eks poeng.

6. Preference

Preference EBD

Likes mottatt:
    1,907
    Bonuspoeng:
    113
    Det kan gå om de går inn i samme PointSharing gruppe, men det er ofte upraktisk

7. FlyMCO

FlyMCO Senior Medlem

Likes mottatt:
    932
    Bonuspoeng:
    93
    Ser de går for 2-3 tusen her inne men på finn har jeg alderi sett de for under 7000kr men som oftes mye mere.

DJasko liker dette
  8. kamelen

kamelen Medlem

Likes mottatt:
    699
    Bonuspoeng:
    83
    Ja, du kjøper en CT og så mange poeng du trenger for å bestille reisen. Hvis du er interessert i et kjøp, kan vi finne vilkår og hvordan gjennomføre bestilling over DM.

9. Tore

Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

Likes mottatt:
    115,776
    Bonuspoeng:
    350
    Selve CT’n har jo en pris sammen med poeng. Men uten poeng er den verdiløs da det er den som har fått den utstedt som må bruke den. Enten med sine egne poeng eller poeng fra en pointsharing gruppe. 7000kr eller mer må være inkl en god slump poeng. Men uansett, hva ting averteres for på finn er ikke synonymt med hva selger faktisk får. En vare er aldri verdt mer enn hva noen faktisk vil betale for den.

Preference, DJasko and WingmanWizard like this.
  10. democomputer

democomputer Senior Medlem

Likes mottatt:
    6,025
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har aldri kjøpt eller solgt poeng eller CT, men er overrasket over at en CT ikke verdsettes oppunder verdien av poengene. Hvis noen er villig til å kjøpe 200k poeng til 8 øre pr stykk, burde de ikke være villig til å betale nærmere 16k for en CT? Man får jo det samme?

K

FlyMCO liker dette
  11. Rapolo

Rapolo Veteran

Likes mottatt:
    7,832
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg vil tro at de som kjøper poeng i den størrelsesorden enten har ambisjoner om å utnytte FP4 eller en CT. Hvis du sier at man kjøper 200k poeng for 16,000, og dermed er villige til å betale 16,000 for en CT, har man betalt nesten 32,000 NOK (pluss 5-6,000 i skatter) for en billett t/r Sørøst-Asia. For denne summen får man greit t/r for to personer i biz med betalte billetter.

Man kan gjerne verdsette poengene til en verdi tilsvarende prisen for betalte billetter, men det betyr ikke at man er villige til å betale det. Nærmer man seg prisen for betalte billetter er det vesentlig enklere å bare gjøre det, enn å styre med EB-bookinger.

For de som har som mål om å bare fly et sted i biz, er mitt tips til dere som ønsker å kjøpe CT og poeng for en rimelig penge, er å vente til desember. Det er alltids noen som kommer på i siste liten at de har en CT liggende og selger denne med poeng til en fordelaktig pris for kjøper. Man har tidligere kunnet kjøpe CT+poeng til en pris på 9-10 per øre, all inn. Skal man fly et spesifikt sted til et spesifikt tidspunkt er det selvsagt annerledes, da er alternativkostnaden gjerne en del høyere.

eventyrer, SK927, jgroneng and 4 others like this.
  12. democomputer

democomputer Senior Medlem

Likes mottatt:
    6,025
    Bonuspoeng:
    183
    Gode refleksjoner.

Jeg er jo enig med deg at å betale 30-40k for bonusbilletter til sørøstasia er dyrt, men ikke trivielt å finne revenue til den prisen for to. Manglende fleksibilitet i tid/sted har jo også en verdi, så jeg ville nok også valgt revenue om jeg "bare" sparte 10k feks.

Når jeg ser folk skrive at de verdsetter poengene sine til 8-9-10 eller hvor mange øre så er kanskje en antagelse om CT/FP4 allerede innbakt i verdsettingen.

Selv tenker jeg at i Norge/Europa så bruker jeg bonuspoeng hvis jeg kan og jeg sparer mer enn 10øre/poeng. Da uten å tenke CT (FP er med). Men før jeg hadde romslig med poeng på kontoen så sørget jeg for å ha i reserve til en langtur i bis, fordi verdien der er mye større. Så helt konsekvent får ikke jeg til å være heller:)

K

Eddie47 and btm like this.

Del denne siden