Får vel CT-snart og tenker være raskere med å bestille enn sist. Denne gangen må vi komme oss bort fra Asia, så da tenker jeg at Sør-Amerika får oss på besøk. Etter å ha flydd business ønsker vi nå å teste ut 1. klasse. Så, hvilke selskap bør vi vurdere som er mindre utfordrende å få 1. klassebillett? Air France har vel dugelig 1. klasse? Hvem flere flyr vestover som tilbyr 1. klasse, og som det er mulig å få tak i med CT?
Lufthansa flyr sørvest med 1.klasse. Mulig at du har noen få utfordringer med å få til Air France på CT fra SASAmex
Rikelig med tilgjengelighet med Lufthansa til: USA: ord, iad(mulig med iah,mia,sfo osv men er vanskeligere) Sør amerika: Mex vet jeg det er en del tilgjengelighet, utover dette i sør amerika er ukjent for meg.
Air France har et meget bra F-produkt, men de er ikke med i star Alliance så kan ikke bookes med eurobonus. Du har enten united eller Lufthansa og velge mellom. Jeg ville valgt Lufthansa i dette tilfellet. Blant annet Buenos Aires kan bookes direkte, eventuelt kan du booke F til USA og C videre med Avianca eller Copa. C- tilgjengelighet er det flust av der i området.
Jeg og @Baldrick greide å få fire F-seter på samme Lufthansa-flight fra Rio De Janeiro i påsken, så det er absolutt tilgjengelighet. Det virket som det ikke var solgt en eneste ordinær billett i F på hverken utreise eller retur. Rio De Janeiro kan for øvrig anbefales på det varmeste.
Ah, hehe. Jeg var litt rask med Air France. Har tenkt på Rio De Janeiro. Men har alltid vært nølende med tanke på sikkerhet. Ikke terror, men ran på åpen gate. Skal vi først reise first class, må det bli så langt som mulig. Er ikke lange biten til USA. Lima er vel mulig med Lufthansa hele veien. Spørsmålet er vel om det er mulig med first class.
Skal man fly så langt som mulig i F med star alliance så er det vel Buenos Aires som gjelder. Byen i seg selv er også allright. Spesielt hvis man er glad i biff og rødvin Når må først er der kan man fint ta båten til Montevideo i Uruguay så får man et ekstra land i boka.
Buenos Aires ser ut til å være en mulighet, ja. Noen andre, blir det nok i USA. Når dere bestiller CT, ringer dere bare inn og foreslår en rute? Eller har dere noen gode tips for selve bestillingen?
Rio er trygt nok så lenge du bruker sunn fornuft + ikke flasher smykker og annet verdifullt på åpen gate..
De fleste finner tilgjengelige seter først (ved å søke på feks United sine sider eller awardnexus) deretter ringer man CT-linja og lister opp de flightene man har funnet. Betal avgifter og vipps, turen er bestilt. Enkelt og greit. Hjelp til søk på ledige flighter finnes det mange tråder om her på Insideflyer
Jeg gjorde dette da jeg bestilte til Bali, men her var ikke så lett å selv finne tilgjengelighet. Men jeg ramset opp mulig reiseruter hvorpå kundeservice bekreftet eller avkreftet. For det er vel slik at det ikke er alle flyselskap som lister opp tilgjengelige CT-billetter?
Det er nettopp det. Jeg er hobbyfotograf og har relativt dyrt utstyr. Og jeg går aldri noen steder uten. Det ligger riktig nok i sekken til jeg trenger det når jeg er på steder hvor det ikke er så lurt å flashe..
Du tar verken på deg dyre smykker eller tar med kamera på kvelden når dere skal ut og gå/ mat/ utested osv. Sånn er det bare. Noe annet er å invitere til å bli ranet. På dagtid har du med sekk og kamera og holder deg i turistsonene og er trygg.
Den på kveldstid har jeg fulgt. I Manila gikk jeg rett og slett overalt (fortsatt på dagtid) med kamera i sekken. men tok det ofte fram. Mulig jeg har feil inntrykk av Rio, egentlig.
Det meste er tilgjengelig via United.com Skal du reise andre plasser enn Asia og Australia så er et storsett kun et selskap som har First billetter tilgjengelig, av denne grunn så er også valgmuligheten langt mindre. Bruk Are sin liste og søk før du ringer, og ha en åpen kalender når det gjelder datoer å reise på.
Ikke sammenlign Rio og Manila. Helt seriøst. Viljen til å bruke vold for å rane noen er dessverre ( grovt sett) en helt annen i deler av Sør Amerika og Sørlige Afrika, en i resten av verden. Dessverre.
Rio de Janeiro kommer lett inn på min topp 20 av verdens farligste byer for en besøkende turist fra Norge, med tanke på væpnet ran/overfall. Inkludert nabolag du naturlig vil bevege deg både morgen, dag og kveld. Som ccurrahee nevner, har latinamerikanske storbyer (likt Johannesburg) en lav terskel for å bruke vold. Jeg tenker ikke på snatching og tyveri som også er vanlig, men enkelt å forebygge ved å være street smart. De aller fleste reisende har en fin tur, både til Rio, Peshawar og Caracas – men det er slitsomt å bruke mye mental energi og logistikk på risk management, i stedet for å sitte på en fortauskafé og kose seg.