1 uke Asia

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Magnus77, 07. des 2019.

  1. Magnus77

    Magnus77 Senior Medlem

    Innlegg:
    769
    Likes mottatt:
    933
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har to CT fra i år og tenker å booke en tur for meg og sambo rundt april/mai. Blir bare 1 ukes tid, og hovedformålet er egentlig å få oppleve FCT samt mest mulig første klasse da jeg ser for meg at dette kan bli den siste/en av våre siste muligheter for å reise med første klasse.

    Pr nå har vel FRA/MUC-PEK vært det største sjansen for å få tak i første klasse med LH, så tenker det kan være en grei start. Klarer man å få booket nye suiten hos SQ fra PEK-SIN også har vi vel en meget grei rute sørover. Så er spørsmålet, hvor skal man fly videre fra Singapore for å være en ukes tid? Det bør ikke være for langt unna og være grei å få tak i bonusbilletter. Tidspunktet er april/mai. Jeg tipper mange nå tenker Bali, men der var vi nå i okt/nov i 5 uker. Vi storkoste oss, og kunne gjerne tenkt oss tilbake, men det hadde vært kjekt med noe nytt

    Er det noen som har noen forslag? Både på destinasjon samt alternative reiseruter både nedover og hjemover? Vi har mest lyst på sol og bading.
     
  2. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,231
    Likes mottatt:
    22,420
    Bonuspoeng:
    183
    Kva med å berre bli i Singapore?
     
  3. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,223
    Likes mottatt:
    5,071
    Bonuspoeng:
    183
    Singapore er jo ikke noe særlig hvis ønsket er sol og bading. Hva med Langkawi? Scoot gir vel ikke poeng, men fly direkte og koster lite.
     
  4. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,438
    Likes mottatt:
    3,259
    Bonuspoeng:
    113
    Hva med Vietnam? Jeg drar dit i januar via SIN. Skulle egentlig til Seychellene, men booket om etter tips fra Paramberg og dårlige værutsikter. SGN er bare to timer fra SIN og plenty tilgjengelighet med SQ C. Stabilt vær hele året. Vi drar videre fra Saigon til Phu Quoc mellom Vietnam og Kambodsja for de beste strendene. 1 time flytur fra SGN og ca 2000 NOK/pers t/r i biz med VN.
     
    Last edited: 07. des 2019
  5. Magnus1001

    Magnus1001 Senior Medlem

    Innlegg:
    978
    Likes mottatt:
    2,894
    Bonuspoeng:
    93
    Om du ønsker en sammenhengende reise OSL-FRA-PEK-SIN og videre derifra på samme bonusbillett begrenses det ganske kraftig etter min erfaring om agenten forholder seg til "most reasonable route".
    Min erfaring går riktignok ut på retur men følgene ruter var nogo ifølge Tallin
    MNL-SIN-PEK-FRA-OSL
    SGN-SIN-PEK-FRA-OSL
    BKK-SIN-PEK-FRA-OSL
    Vil derfor tro at alle ruter som har direkte connection fra PEK og ligger nord for SIN vil bli avslått på grunn av "most reasonable route".

    Derimot fikk jeg godkjent følgende:
    DPS-SIN-PEK-FRA-OSL
    KUL-SIN-PEK-FRA-OSL
    CGK-SIN-PEK-FRA-OSL
    Selv valgte jeg å starte min retur i SIN og heller kjøpe egen billett fra SGN
    (Lettere sagt en Open Jaw)
    Endte derfor opp med:
    Bonus: OSL-FRA-HND-BKK-SGN
    Kjøpt: SGN-SIN
    Bonus: SIN-PEK-FRA-MUC-OSL
    Fikk på denne måten flere dager i både Vietnam og Singapore

    Det er derimot et hav av muligheter utenom *A direkte fra SIN til en billig penge :)
     
    drsyk, chrt, Upsaker and 1 other person like this.
  6. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,438
    Likes mottatt:
    3,259
    Bonuspoeng:
    113
    Takk! Utrolig nyttig informasjon! Da kan jo bare slette alle varslene på first til SIN via PEK som jeg har satt opp nå i kveld.

    Har du noe erfaring med tilsvarende via HKG? Tenker at den bør være innafor. I hvert fall nærmere.
     
    Last edited: 07. des 2019
  7. Magnus1001

    Magnus1001 Senior Medlem

    Innlegg:
    978
    Likes mottatt:
    2,894
    Bonuspoeng:
    93
    Det var i allefall min erfaring og siden jeg i dette tilfelle booket turen dagen før avreise, men så rakk jeg ikke mer enn to agenter på ruletten heller.
    Om du skulle treffe en agent med mindre geografiske kunnskaper så kan man jo være heldig, hun måtte uansett forhøre seg med supervisor før OSL-FRA-HND-BKK-SGN gikk igjennom, så denne var nok og på grensen. :p

    HKG kan jeg ikke svare for da jeg ikke har hatt planer om å dra dit eller spurt Tallin om dette.
    Ser ikke helt hva du vill oppnå med dette heller, om du eks. får booket FRA-HKG med LH F og videre til SIN med SQ F så vil fortsatt SIN-SGN stride mot "most reasonable route" i mine øyne.
    Eneste som kan redde deg der er at *A ikke flyr direkte HKG-SGN. Men jeg tipper Tallin da vil rute deg via BKK (HKG-BKK-SGN)
     
    Rscott liker dette
  8. Magnus77

    Magnus77 Senior Medlem

    Innlegg:
    769
    Likes mottatt:
    933
    Bonuspoeng:
    93
    Re Vietnam står dette høyt på ønskelisten vår, men da over en ganske mye lengre periode enn 1 uke.
     
  9. Magnus77

    Magnus77 Senior Medlem

    Innlegg:
    769
    Likes mottatt:
    933
    Bonuspoeng:
    93
    Langkawi virker interessant, kom også over Boracai som virker meget bra for en ukes tid
     
  10. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,978
    Bonuspoeng:
    183
    Boracay er veldig fint det selv om mye forbedringer trengs å gjøres på den øya enda. Men det går vel ikke direktefly fra singapore ned til Caticlan(flyplassen nærmest Boracay). Og da ser du på evt en reise med 1 stopp og 7-8 timer i reisevei en vei. Med 1 uke ville jeg sett på en plass som har direkte forbindelse ut fra Singapore hvis du ikke ønsker å være der.
     
    Magnus77 liker dette
  11. mariuso

    mariuso Nytt Medlem

    Innlegg:
    32
    Likes mottatt:
    101
    Bonuspoeng:
    33
    hvis du først kommer deg til Langkawi, så er Koh Lipe en kort båttur ut i Andamanhavet. Flott liten Thailandsk øy, med alt man trenger for en uke i Asia
     
    Jeanette and Magnus77 like this.

Del denne siden