15 dager i Australia (Melbourne til Sydney) i april

Tråd i 'Reisemål' startet av Gullars, 09. jan 2019.

  1. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Ballarat er ein kul plass, og verkeleg gullgraverhistorie

    Elles liker eg meg rundt confederation square og syntest Geelong var verdt eit besøk for nokre år siden. Immigration museum var også verdt eit besøk.

    Og sjekk ut alle små gater, alle Little streets og smuga i mellom. Mykje artigt der

    Korleis var SQ-F?
     
    Gullars liker dette
  2. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Takk for fine tips! Kom oss opp i vettug tid, fikk en fin frokost i loungen, og nyter nå en kaffe og litt fingermat i en sidegate ved Flinders street. Å ordne Telstra-sim var gjort på 7 min. Fikk 27 GB og 1 mnd varighet for ca 200 NOK.

    SQ F var alle tiders! Fantastisk mat og bra service. Setene vanvittig romslige, men personlig vet jeg ikke om jeg foretrekker de setene fremfor LH og OZ. Grunnet lengden min sliter jeg med å ligge helt utstrakt i liggende posisjon, og da er det ofte greit å ha litt vinkel i ryggen. Med SQ er ikke det mulig ettersom setet kun går til en viss vinkel før det må gjøres om til en helt flat seng. TPR var avslappende og fint, men ikke ekstraordinært. Men SQ F var vanvittig bra - kan ikke si noe annet. Klarer ikke helt å bestemme meg for hvordan jeg skal rangere LH F, OZ F og SQ F opp mot hverandre, men rent kvalitativt uten rangering:
    • LH (har forsøkt A340 fra MUC, A380 fra FRA og 747 til FRA) er suverene på bakken med FCT/FCL og limoservice på FRA (og sporadisk på MUC). Veldig godt og funksjonelt sete. Dårligere på mat enn konkurrentene.
    • OZ er generelt svake på bakken, og har ingenting å by på fra FRA. Loungen på ICN er ok, men har ikke à la carte. Fantastisk bra i luften, med bra service, god mat, lukkede suiter og gode seter som kan legges helt ned.
    • SQ på bakken på CPH er jo ikke noe særlig, men på SIN har de fine fasiliteter med TPR med dusjer og à la carte. Dog syntes jeg kanskje TPR var noe oppskrytt. Veldig bra i luften med suveren mat og drikke. Føltes eksklusivt ut med kun fire seter, som også var gode og brede. Litt kjipt at setene ikke kan justeres helt ned, men at man må legge ned ryggen for å gjøre dem om til seng.
    Veldig vanskelig å konkludere en vinner, da dette er tre fantastiske produkter. Jeg merker jo at jeg liker litt eksklusivitet på bakken, og sånt sett er det jo helt perfekt å velge LH F ut fra Europa og et asiatisk selskap på returen. Ser også for meg at NH F, SQ F, TG F og CA F er spennende alternativer fra LHR, slik at man kan benytte seg av SQ-loungen på utreisen derfra. Prøver CA F og TG F fra og til LHR i juli, så da får vi testet hypotesen :)
     
    Last edited: 07. april 2019
    Kristian, obay, Finnks and 5 others like this.
  3. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,365
    Bonuspoeng:
    183
    No prob. Et godt valg siden PH Canberra er at av bare 4 PH i verden med club. Så var det vel helt ok med en suite!

    Skulle være Melbourne ja, men setningen gjelder Canberra og som jeg sitter og gjør en annen bookig for nå. Derav leifen!
     
    Last edited: 07. april 2019
    NoLimit and Gullars like this.
  4. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Absolutt! Herlig hotell med trivelig lounge og flotte rom :)

    PS: Heldigvis var det ikke PH Canberra du booket ;)
     
    milehigh liker dette
  5. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,365
    Bonuspoeng:
    183
    Updated!
     
  6. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Har da følgende deler av ruten fastlagt:
    6-9 A) Melbourne - Park Hyatt
    9-10 B) Twelve Apostles - Butterfly Farm
    10-12 C) Yarra Valley - Emmerald Ridge
    18-21 I) Sydney - Hyatt Regency
    21-22 J) Grand Hyatt Incheon

    ...og må lande et opplegg for 12-18. Vurderer noe slikt som:
    12-13 D) Phillip Island, 4t til
    13-14 E) Lakes Entrance (innom koalaøyen på veien), 3t til
    14-15 F) Merimbula, 1,5t til
    Narooma, 1t til
    Batemans Bay, 45m til
    15-17 G) Mollymook, 3t til
    17-18 H) Blue Mountains, 1t til Sydney

    ...med overnattinger der jeg har lagt inn bokstav. Andre gode forslag til overnattinger på veien? Tenker det blir to netter ett av stedene og én natt de øvrige.
     
    Kristian liker dette

Del denne siden