17 mai 2020, gratulerer med dagen alle sammen

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av RoadKing, 17. mai 2020.

1. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,509
    Bonuspoeng:
    293
    Dagens fra barnemunn, 3 år:
    «Morfar det er Korona på TV på 17.mai... !!»

Måtte jo se hva det var og der var det intervju med Erna!

Avixlo, Kristian, Wiolenze and 7 others like this.
  2. jvsandem

jvsandem Veteran

Likes mottatt:
    7,426
    Bonuspoeng:
    183
    Sukk, det første bildet ditt frembringer gode minner. Tilbragte mange lykkelige sommerferier i barndommen og ungdommen hos min gamle tante. I det gule bygget rett bak jernbanestasjonen var det dengang en kafeteria eller snackbar med et par flipperspill, tilbragte mange timer der. Bading ute på Tollerodden og flørting med jentene oppe på Hovland, det var tider det. :)

Nå vet jeg ikke hvor gammel du er, men min kjære tante var i mange år journalist i Østlandsposten, hun hadde blandt annet Byrundet. Eva Aaserud, sier det deg noe?

Sunnfjordingen, holmen and jgroneng like this.
  3. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    17,987
    Bonuspoeng:
    293
    God kveld fra hovedstaden.

Formiddagen startet med turklær og en tur opp på Grefsenkollen, og en liten starter av en Cava.

Nå er akkurat middagen fortært. Lår av kje, som i geitekilling.

Hipp hurra .... Facebook sier at vi var i Hong Kong på denne dagen i fjor, året før på Orkneyøyene, året før der på Maaemo.

7B29C09F-395F-4862-A69E-89FE0463A933.jpeg

5EF7531E-23F6-4FDF-9A26-82E9D2C09A46.jpeg

Avixlo, Kristian, Berlioz and 8 others like this.
  4. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,767
    Bonuspoeng:
    293
    Da må jeg ut og sjekke! Problemet er at hunden har sovnet på fanget mitt..

Har vært på en lang tur i skogen selv, og hadde matpause med brødskiver med egg og røkelaks, kona hadde til og med pakket en liten pepperkvern, så vi fikk nykvernet pepper på skivene. Det var en del folk ute og gikk, men det var på ingen måte kø. Mange hadde gjort som oss, og hadde flagg i sekken. Veldig hyggelig!

Snøstormen vi fikk underveis var ikke SÅ hyggelig, men så lenge man har nok klær går alt bra.

Mens vi var på tur, så har sous vide'n stått og laget middag til oss. Mmm..

5. Calling

Calling Senior Medlem

Likes mottatt:
    10,880
    Bonuspoeng:
    183
    God kveld og gratulerer med dagen fra Lillomarka. Kjører like godt årets første dobbel overnattingstur. Kan virkelig anbefale dette turområdet for de som har sjansen. Som sikkert mange vet ligger det rester av et tysk fly ved Hansakollen. Like ved er det også et minnesmerke over 2 falne radiooperatører fra 1945. Navnet på radiostasjonen? Den het faktisk Corona.
    20200517_144619.jpg 20200517_154551.jpg 20200517_154718.jpg 20200517_155903.jpg

wilhelm, Avixlo, OttoL and 10 others like this.
  6. kiev

kiev Mr Fasttrack

Likes mottatt:
    5,063
    Bonuspoeng:
    183
    Gratulerer med dagen fra Nardo!
    Her er feiringen gått over i det nostalgiske hjørnet. Savner godsakene fra SAS mer og mer nå, så måtte hente frem restlageret og ha en mimrestund for meg selv med autentiske varer. CA21537E-5CAD-4F91-BACD-95C9424834D8.jpeg PS: den oppmerksomme vil se at jeg ikke har tatt frem kube eller polarrull.
    Det er dog grenser for nostalgi!

Avixlo, Kristian, sutenai and 7 others like this.
  7. Earl

Earl Veteran

Likes mottatt:
    8,028
    Bonuspoeng:
    183
    God kveld fra hovedstaden og gratulerer med dagen :)
    Har som mange andre her inne vært en tur i marka i dag, men slapp unna både regn og snø, så var tydeligvis greit at man tok gåturen tidlig på ettermiddagen.
    Ellers har dagen vært tilbrakt hos mamma, så generelt rolig 17.mai, men veldig hyggelig:)

Avixlo, Kristian, Berlioz and 5 others like this.
  8. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,955
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg er selv ikke fra Larvik men flyttet hit i 2010.
    Kona mi er herfra og jobbet faktisk i ØP både på slutten av 90-tallet (mener jeg) og noen år etter 2010. Hun jobbet sammen med Eva =)

Edit: the magic number is 42 =)

Avixlo liker dette
  9. OttoL

OttoL Veteran

Likes mottatt:
    12,513
    Bonuspoeng:
    183
    Hvor gikk du fra? Movatn?

Last edited: 18. mai 2020
  10. Calling

Calling Senior Medlem

Likes mottatt:
    10,880
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg hadde på forhånd gått over alle "kollene" i Maridalsalpene, så jeg gikk nærmest rett ned fra Hansakollen og på vraket. Selve vraket ligger midt på en sti. Det er enkelt å finne frem hvis du kommer fra Movatn eller Mobekken, bare man tar de rette stiene :) Minnesmerket over radiostasjonen ligger litt lengre opp i lia og er merket med røde piler fra vraket.

OttoL liker dette

Del denne siden