2 kompiser på tur. Forslag til reisemål !

Tråd i 'Reisemål' startet av JeanPaul, 06. mars 2019.

  1. JeanPaul

    JeanPaul Medlem

    Innlegg:
    192
    Likes mottatt:
    52
    Bonuspoeng:
    28
    Vi er to kompiser som skal utnytte at en av oss har 1 CT /170000 EBpoeng og en annen har Flypremium-toppnivå. Ser for oss at vi maks blir borte i 5 dager grunnet familie o.l. Kriterier for reisen er b.l.a:

    1. Reise min 1 segment i widebody i enten C eller F-klasse
    2. Ønsker begrense tot reisetid til max 20 timer per vei
    3. Strand og dykking/snorkling
    4. Ingen "Harry-plass"

    Steder som kan være kandidater er:

    Seychellene, Mauritius, Zanzibar, Singapore........

    Håper noen reiseglade her inne kan komme med noen gode forslag til reisemål. På forhånd takk:)
     
  2. Sonictravel

    Sonictravel Veteran

    Innlegg:
    2,625
    Likes mottatt:
    24,745
    Bonuspoeng:
    183
    Reiser til Seychellene for å dykke på fredag som kommer, retur torsdag uken etter. Flyr ET ned og TK hjem i C (kjøpt med poeng +CT). Skal prøve å skrive rapport, forhåpentligvis blir det å anbefale, selv om kun tre dykkedager :)
     
    Lnbre liker dette
  3. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg booket nylig en guttetur selv. mandag til fredag:

    Flyvninger:
    AES OSL / SAS C
    OSL FRA / SAS C
    FRA ICN / A380 OZ F

    ICN SIN / 777 SQ C
    SIN BKK / 787 SQ C
    BKK LHR / A380 TG F
    LHR OSL / SAS C

    Blir 2 netter i Seoul, opp til grensen for å se på Nord Korea. vært i Seoul 2 ganger tidligere men flyvningene passet så bra så jeg slo til.

    Hva om dere booker samme tur, bare revers, altså OSL-LHR-SIN, 2 netter Singapore også: SIN-BKK-ICN-FRA-OSL? :)
     
  4. Ursa

    Ursa Bonusnisse

    Innlegg:
    315
    Likes mottatt:
    1,416
    Bonuspoeng:
    93
    Siden dere vil dykke OG er flyentusiaster så må dere jo nesten dra til Bahrain da og se en 747 under vann? :)

    Artikkel på flyertalk her: https://www.flyertalk.com/articles/worlds-largest-underwater-theme-park-to-open-in-bahrain.html

    Men mer seriøst, så er de plassene du har oppgitt virkelig flotte steder. Jeg selv er mye i Vietnam, og jeg ser at dykkere er generelt veldig happy med det de ser der. I mine øyne også verdens beste mat-land, om dere trenger å fylle vomma :)

    Men det skal sies at jeg tror Sørkinahavet er mer grumsete og utsatt for vær enn vestsiden av Indokina. Var akkurat i Phuket og ble sjokkert over hvor rent og klart vann det var i forhold til Vung Tau i Vietnam, til tross for hordene med turister i Phuket.

    Slik sett vil jeg tro at Sri Lanka er supernice. Har ikke vært der enda, men gleder meg til å dra dit.

    Dere kan jo også dra til Palawan-øya på Filippinene. Nydelig vær, hyggelige folk, Underground River (mindblowing) og dykking. Hele Filippinene består av 7000 øyer, så det skal være vanskelig å IKKE finne nydelige dykkerplasser.

    Mange likheter til Indonesia. Vet at mange har snakket om å dykke på Lombok, som er den mindre turistifiserte nabo-øya til Bali. Bali kan man jo komme seg til høvelig greit også, med Singapore Airlines og sikkert et par andre i *A.

    God tur da :) husk å skrive trip report :)


    divebahrain.jpg
     
    EgilSk, Kalsnes, Pyro and 2 others like this.
  5. JeanPaul

    JeanPaul Medlem

    Innlegg:
    192
    Likes mottatt:
    52
    Bonuspoeng:
    28
    Takker for gode svar. Philipinene frister en god del og det skal være greit å komme seg raskt til Manilla, men videre derfra derimot kan fort stjele litt tid. Kanskje Seychellene er et gunstig alternativ med kort reisetid og kun 105Kpoeng. Noe dyre hotell der, men ser det er mye rimelige hus/leil på feks airbnb..
     
    Ursa liker dette
  6. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,529
    Likes mottatt:
    3,544
    Bonuspoeng:
    113
    Selv om innenriksterminalen på NAIA kan gi traumer, er det jo både billig og enkelt å komme seg videre fra MNL med AirAsia og Cebu Pacific. Eventuelt så flyr vel både Asiana fra ICN og Eva fra TPE til CEB.
     
    melind liker dette

Del denne siden