2 rom, 2 personer = ett rom med lounge og ett uten?

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av no-backpacker, 03. april 2016.

  1. no-backpacker

    no-backpacker www.lavfodmap.no

    Innlegg:
    526
    Likes mottatt:
    728
    Bonuspoeng:
    93
    Altså... Jeg har tatt på meg ansvaret å ta med meg tigermor til Kina om noen uker. Siden mannen er i Beijing de tre første dagene skal tigermor og jeg bo på IC Shanghai Ruijin i tre dager, der vi har bodd to ganger før siden jul. Vi vil gjerne ha lounge denne gangen og, men jeg synes det er litt vel irriterende å betale to club-rom når vi bare er en på hvert rom. Iflg. hotellet gjelder loungetilgangen for to personer, men da sikkert når disse personene bor på samme rom? Er det noen som noensinne har prøvd seg på å bare bestille ett clubrom og dele loungetilgangen med en annen? Klønete forklart, men håper det var forståelig. :) Jeg er forøvrig bare Platinum Ambassador.

    Xxx.
     
  2. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Regner med det ikke er store pris forskjellen om du bestiller et clubrom for to personer kontra en person. I såfall bestill clubrom for to. Så bestiller du et separat som hun sover på i en ny booking. NB har ikke peiling :)
     
    no-backpacker liker dette
  3. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,365
    Bonuspoeng:
    183
    Ambassador fordel er at partner er gratis så dersom det er dyrere med 2 enn 1 er det trikset.
    Dette blir null problem.
     
    no-backpacker liker dette
  4. no-backpacker

    no-backpacker www.lavfodmap.no

    Innlegg:
    526
    Likes mottatt:
    728
    Bonuspoeng:
    93
    Men dere tror ikke jeg vil få problemer med at vi har to rom og bare club på ett av de? (Husk at Asia er strictly to rules...) Altså at de ikke skjønner hvem nummer 2 på mitt rom er, når hun har eget rom?

    Xxx.
     
  5. no-backpacker

    no-backpacker www.lavfodmap.no

    Innlegg:
    526
    Likes mottatt:
    728
    Bonuspoeng:
    93
    PS. Planen var å bestille for to på clubrommet ja. Det koster det samme som en...

    Xxx.
     
  6. no-backpacker

    no-backpacker www.lavfodmap.no

    Innlegg:
    526
    Likes mottatt:
    728
    Bonuspoeng:
    93
    PS igjen... Kan det være greit å ta kontakt med hotellet på forhånd? Er redd de bare blir forvirret både fordi jeg kanskje er litt dårlig til å forklare meg, men også fordi Shinglishen deres er ganske dårlig... :)

    Xxx.
     
  7. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Da ser jeg ikke problemet. De kan umulig si noe på det om dere gjør det slikt.
     
  8. no-backpacker

    no-backpacker www.lavfodmap.no

    Innlegg:
    526
    Likes mottatt:
    728
    Bonuspoeng:
    93
    I utgangspunktet ikke nei, men jeg fikk faktisk problemer med dette da jeg var i Praha med en veninne, der vi hadde forskjellige rom.

    Nå har jeg imidlertid bestilt den største suiten som kan bestilles (tror det finnes større...) og tenker at jeg da får bo i stuen, så får tigermor soverommet. Badet har dør inn fra både stuen og soverommet. *LITT* skeptisk fortsatt, da jeg liker å være i fred (hehe... :) ) så jeg har ikke avbestilt de to rommene jeg allerede har bestilt. Skal sitte å ruge litt på det, tror jeg... :)

    Tenker også å sende en mail til hotellet for å høre hvilket rom vi får og om jeg må betale for en ekstraseng. Det er ikke mer enn noen uker siden vi bodde der sist (da hadde vi to rom) så jeg krysser fingrene for litt ekstraservice, selv om de er opptatt av å følge reglene.... :)

    Xxx.
     
  9. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,850
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    Burde gå bra når Club rommet er booket for 2 pers.

    Jeg pleier å gjøre tilsvarende på Hilton CPH, har booket mitt rom for 2 personer med executive lounge, kolleagaen min insisterer på å booke sitt rom på hotels.com for kan kjører det bonusopplegget de har der. Da tar jeg han med i loungen og viser frem mitt kort hvor det står rom for 2. Funker fint.
     
    no-backpacker liker dette

Del denne siden