2 separate billetter i business må bagasjen sjekkes inn på nytt?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av SVG_flyer, 21. mars 2019.

  1. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,075
    Likes mottatt:
    3,272
    Bonuspoeng:
    113
    Hei folkens, jeg lurte på om noen av dere har reist før med SAS ut fra Scandinavia i SAS Plus/business til københavn/stockholm og booket for penger. Ut fra København/stockholm på en award billett til USA f.eks. Kan man man da sjekke bagasjen fra plassen man reiser ifra, eller må man hente den for så sjekke den inn på nytt? Hele reisen er med star alliance selskaper. Takk for svar.
     
  2. hifiman

    hifiman Veteran

    Innlegg:
    1,508
    Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    Før var det mulig å snakke med dem i skranken hos SAS så slo dem sammen bestillingen til en billett , visst jeg ikke tar feil.?
     
  3. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Null problem! Du må bare finne et menneske med kompetanse over "sommervikarnivå". Sørg for å ha utskrift av hele reisen din med referansenummer og flightnummer - da går prosessen fortere.

    Min favoritt er når de må "dobbeltagge" koffertene, fordi reisen involverer så mange mellomlandinger :D
     
    Wiolenze and SVG_flyer like this.
  4. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,075
    Likes mottatt:
    3,272
    Bonuspoeng:
    113
    Hver gang jeg reiste i europa på 2 seperate billetter gikk det helt fint å sjekke bagasjen til siste destinasjon, men siden reisen går via Canada til USA måtte jeg bare dobbel sjekke om noen visste om det var like greit.
     
  5. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,447
    Likes mottatt:
    29,519
    Bonuspoeng:
    183
    Eksempel på dobbeltagging hvis noen lurte på hva det er;

    539A70FB-6E0B-4874-B099-E1B5739E469F.jpeg
     
  6. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Du kan tagge den hele veien så lenge de har interline samarbeid. I Canada skal du vel gjøre pre clearance og må da vente i tollen på at du blir klarert til å gå gjennom. Bagasjen ser du ikke noe til før i USA.
     
  7. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,075
    Likes mottatt:
    3,272
    Bonuspoeng:
    113
    Hei,

    kan du forklare litt mer detaljert det med landing i Canada. Er det slik at du faktisk må gå gjennom toll selv om du "bare" er i transitt? Jeg ser også i billetten at man lander på terminal 1 og tar fly til USA i terminal 2, vært der før? Må man også fylle ut skjemaer slik man gjør til USA eller er det bare å gå til neste fly lissom? Ser også som om bagasjen må hentes og legges på nytt belte, trodde aldri det skulle være så innviklet.
     
    Last edited: 21. mars 2019
  8. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,075
    Likes mottatt:
    3,272
    Bonuspoeng:
    113
    Så du landet i CPH med en billett og hadde separat billett til oslo som siste legg? Men alt ble tagget som en hel tur til oslo?
     
  9. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg vet ikke om alle kanadiske flyplasser hvor det går fly til USA har pre clearance, men de som har det må du gjennom tollen på. Og da lander du «innenlands» i USA, det er veldig deilig.

    Om jeg har vært der? Jeg jobber med min sjette sans, men siden den ikke er heelt ferdig utviklet må du nesten skrive flyplasskode. Du skriver ikke engang hvor mange mellomlandinger du skal ha i USA.

    Det har ingenting med separate billetter å gjøre. Hver bagasjelapp har bare plass til 3 destinasjoner, så skal du fly f.eks HNL-ORD-FRA-HEL-ARN-OSL så må de sette på to lapper.
     
    Wiolenze and Flight Cancelled like this.
  10. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,075
    Likes mottatt:
    3,272
    Bonuspoeng:
    113
    Flyr fra Munich til Toronto, og videre til PDX. De hadde visst pre clearance i Toronto og det står på flyplass siden at denne flighten til usa vil regnes som innlands flygning. Men når man da henter bagasjen i Toronto ved landing, er man da innenfor terminalen eller må man faktisk helt ut av bygget for så å sjekke inn på nytt? (hvis du har noen erfaringer fra Canada i det hele tatt). Fant også denne linken, men er fortsatt usikker siden det er første gangen jeg gjør dette: https://www.torontopearson.com/Connecting.aspx##

    Your Connecting Guide
    You'll be arriving at Toronto Pearson on Air Canada at Terminal 1, and connecting through Terminal 1 on Air Canada Rouge.


    [​IMG]Wait, this isn't right. I'd like to change my information.


    [​IMG]
    Step 1 - Arrive at Toronto Pearson

    Your flight will be arriving in Terminal 1.

    [​IMG]
    Step 2 - Determine your gate number

    Once you're in the terminal, look for your departing flight on the flight information screens and confirm you are departing from a "F" Gate. Follow the purple "Connections", "Gates" or "F" Gates signs.

    [​IMG]
    Step 3 - Follow "F" Gate Signage to security screening

    Go through security screening. For more information regarding security screening restrictions, please refer to the Canadian Air Transport Security Authority (CATSA) website.

    [​IMG]
    Step 4 - Proceed to the USA Connection Area

    This area includes a 3 Step process that eliminates the need to collect your baggage. Airline representatives are available to help guide you through this process and for questions.

    [​IMG]
    Step 5 - Continue to U.S. Customs and Border Protection (US CBP)

    Upon direction follow the step 3 signage and enter U.S. Customs and Border Protection (US CBP). For more information on US CBP, please visit their website.

    [​IMG]
    Step 6 - Proceed to your departure gate

    Use the flight information screens to confirm your departure gate number. Follow the signage to your "F" gate.
     
  11. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Se der ja, der har du jo steg for steg for hva du skal gjøre. Du trenger ikke å forlate sikker sone, og som jeg allerede har skrevet: du ser ikke bagen din før i usa.
     
    SVG_flyer and Insomnia4u like this.
  12. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,529
    Likes mottatt:
    3,544
    Bonuspoeng:
    113
    Har reist via YYZ til USA et par ganger, funker som oftest ganske greit. Eneste problemet er at man ofte må vente ganske lenge på at bagasjen scannes før man får gå gjennom tollen.
     
    SVG_flyer liker dette
  13. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,075
    Likes mottatt:
    3,272
    Bonuspoeng:
    113
    Så du venter bare på godkjenning i toronto etter passkontrollen hos den kanadiske grensen, før du for gå videre? men du ser ikke bagasjen før du lander i usa?
     
  14. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,529
    Likes mottatt:
    3,544
    Bonuspoeng:
    113
    Du går aldri gjennom kanadisk immigrasjon, kun amerikansk så snart det kommer opp at du har lov.

    Du har jo selv sitert en beskrivelse av prosessen lengre opp i tråden.
     
    Upsaker, veeegard and vegardg like this.

Del denne siden