Noen som har erfaring med / har prøvd å ha med 2 x Kabinkoffert med SAS på Short Haul? Er EBD og reiser i SAS Plus, kan ha 3 innsjekket bagasje. Så vidt jeg kan se sier SAS max 1 håndbagasje + en mindre enhet. TAP Executive i Europa kvalifiserer til 2 items of hand baggage + 1 personal item. Skal fly SVG-OSL-CPH i morgen, hente ut bagasje og så fly videre med TAP til LIS. I utgangspunktet har jeg 2 timer 20 min på CPH, men med tanke på farevarsel for snø på Gardermoen er det jo en viss fare for å ankomme CPH senere enn planen..
Ikke så mye på vei ned, men trenger plass (og innsjekket koffert) til vin og diverse på handlelista på vei tilbake
Har opplevd x2 i familien at det var stor diskusjon rundt dette ved rerouting fra LH til SAS. En gang ble en koffert innsjekket, en gang ikke. Personlig har jeg aldri opplevd issues så lenge det ikke er 2 koffert, men en bag og en koffert e.l. der du evt. også kan stappe den ene under setet. Dessverre tilbyr SAS ikke biz/reservert baggasjerom på short haul.
Samme issue her. Vi (2 pax) skal fly OSL-ARN-ORD-CPH-OSL i Plus (short) og Biz (long) med SK. Skal bare være borte fredag-tirsdag så tenker kun håndbagasje på begge (liten koffert og medium sekk). Tenker dere det går fint?
Liten koffert + sekk har det aldri vært noe spørsmål om hos SAS for min del i allefall, så det bør gå fint. (Sekk man kan ha under setet foran)
Ble de da sjekket inn ved gate eller land-side? Tror uansett ikke jeg tar meg bryet med å evt måtte diskutere på SVG kl 6 i morgen. Sjekker inn en liten koffert som jeg evt kan ta med i kabinen hos TAP fra CPH. Den får heller bli igjen i Danmark til tirsdag hvis det blir for kort tid.
Kan ha med 2 x 8 kg + "personal item" ombord på reiser i SAS Business/Plus long haul. Dette skal også gjelde short haul-segment i samme booking.
I den nye appen står det vel på pluss billetter at man har to håndbagasjer, en til hatthylla og en under setet foran seg. Så det må holde til å få en slik kombo som folk nevner her inn på flyet. Hvordan hpndbagasjene så fordeles ombord er et annet tema, men bø jo være overkommelig når man har priority boarding