2 x Plus eller 1 x Business

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av euroboms, 19. april 2016.

  1. euroboms

    euroboms EBG

    Innlegg:
    38
    Likes mottatt:
    78
    Bonuspoeng:
    18
    OK - takk :)
     
  2. euroboms

    euroboms EBG

    Innlegg:
    38
    Likes mottatt:
    78
    Bonuspoeng:
    18
    Oppdatering på denne.

    Det virker som om poeng ikke er verdt like mye ved oppgradering, avhengig av hvordan du bruker dem...

    Jeg forsøkte å oppgradere via OptionTown for min tur til EWR. Jeg fikk avslag på det.
    Dagen etter fikk jeg SMS om at de kunne oppgradere meg likevel:

    SAS info: Treat yorself on your flight to New York! Upgrade to SAS Plus for 1999 NOK. Please contact SAS Supervisor at checkin-counter 224 or gatestaff at OSL Airport. Welcome to SAS!

    Da jeg kom til Supervisor ved check-in ble jeg oppgradert med poeng.

    Etter ankomst til USA la jeg merke til at det kun kom inn poeng for Go på kontoen min. Sendte så en mail til kundeservice, som kunne opplyse om at det ikke ble gitt poeng for høyere klasse ved oppgradering på denne måten...

    Oppgradering for hjemreisen ble gjort via SAS' nye oppgraderingssystem. La inn bud på 15000 poeng og fikk oppgradering til Plus. Der står det at jeg vil få poeng som Plus også, så vi får se når det dukker opp ;)


    Oppklaring fra kundeservice:
    Om du uppgraderat din biljett med poäng på flygplatsen eller betalat kontant för en så kallad Comfort Upgrade tjänar du poäng enligt din originalbiljett och inte enligt den klass om du uppgraderat till.

    (Uppgradering via tidigare Optiontown har berättigat till poäng enligt den klass du uppgraderat till.)

    När det gäller uppgradering i förväg för poäng finns det ett visst antal platser tillgängliga och dessa får man besked om 24 timmar innan avgång. När dessa är slut får man avslag på sin ansökan.

    Om du uppgraderat för pengar via sms erbjudandet hade du inte fått mer EuroBonuspoäng. Den enda uppgraderingen som gett dig fler poäng är via Option Town.

    Från och med den här veckan finns en ny uppgraderingsprodukt på sas.no och där gäller även nya regler.
     
  3. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Oppgradering i gate/lounge vil aldri gi det ny klasse. Det er derfor blir det spennende å se om du får poeng som pluss nå. Tidligere har poeng oppgradering aldri gitt ny klasse så sannsynligheten er stor for at du ikke får ny klasse denne veien også.
     
    Last edited: 07. mai 2016
  4. Elo

    Elo Snuteflyger

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    465
    Bonuspoeng:
    63
    1xC + 1xM ville jeg foretrukket. C på retur gjerne, selv om utreise er lengre.
     
  5. euroboms

    euroboms EBG

    Innlegg:
    38
    Likes mottatt:
    78
    Bonuspoeng:
    18
    Da har jeg fått poengene. For OSL-EWR i Go fikk jeg 3750.

    For EWR-OSL har jeg nå fått 5000 etter oppgradering via SAS' nye oppgraderingsløsning. Oppgraderte til Plus, men systemet er visst ikke helt i vater ennå, siden det viser Business i oversikten ;)

    Her er oversikten fra mine sider:
    05 mai 2016 | New York - Oslo | SK 0908E A Business | Basic Points | 5 000
     
    Fredrik81 liker dette
  6. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Er jo genialt om dette er den nye standarden.
     
  7. euroboms

    euroboms EBG

    Innlegg:
    38
    Likes mottatt:
    78
    Bonuspoeng:
    18
  8. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Hadde håpet om at det ville være tilfelle med den nye ordningen. Tidligere ville all form for oppgradering med poeng ikke påvirke opptjeningen. Dette er meget bra for oss som må betale for gullkort reisene selv :)
     

Del denne siden