Yes sir, kommer det noen datoer snart? Må på kurs i timeboka Takk selv, har savnet flyverden og IF gjengen. Nope som @Points4Fun påpeker må en farte noe mer får BA G lander i appen.
Bloody Mary station Takk for turen, for frustrasjoner og god og dårlig service. Og god tur igjen, mot gull.
Turen er ikke riktig over, kun tiden jeg har til rådighet mot å sitte på hjemmekontor, snørrunger, og kjerringa som gnåler når jeg prøver å fullføre reisebrevet. Kommer mer i kveld
Etter en svært så ettertraktet blund på øyet, der reisebasillen var innom og økte temperatur betraktelig, som igjen falt til sub 37, når de 3 amigoes stod klare foran Hilton AirPort transfer. Der stod det vel 50 pax med utallige kofferter og bæger. Transportøren ropte ut, United United, de plasserte så bagasjen sin, så Delta, Delta, så American (kun3 pax) der vi måtte ha kofferten på fanget . Resterende pax fikk stå plasser i en minibuss med vel 30 seter… Vi ankom LAX klare for et mektig frokostmåltid, det sies er det viktigste måltidet, dog på TP run er det kun et måltid av multiple. Det ble AA loungen der vi hadde blitt lommekjent før @drsyk tok en aldri så liten svipp tur på AmEx’n for litt frokost nr 2, dog antall bobler hadde en mistet tellingen på Boblene er suverent bedre hos AA enn AmEx men Bacon er best på AmEx… Lettvalg dette. Frokost på AmEx og skylles ned hos AA. PS de som ikke kjenner til AmEx ser Centurion bak på bildene: Der stod 777 klar for de 3 amigoes, der en på forhånd hadde undersøkt bussen som vi skulle fly med. Å som en gledet seg! PS glemte å fortelle at underveis i mini buss fly transporten til flyplassen mestret en fjortis å spy hele inngangs trappa hvor alle måte trå på for å komme ut, sjåføren var så dristig og kjørte med åpen dør med AC på Max, håndklær ble strødd utover spyet, og pappaen var så tapper som holdt maska, tørka spy, eller mulig han var redd for at noen skulle dra frem en avsagd pumpe hagle…
Etter vel 1-2 frokoster for de ulike medlemmene av flygalskap klubben, som barn i en godteri forretning, stod en i svensk stresskoffert stil, på være dedikerte plasser ved boarding call, altså først i køen, men Dragen startet med å pri board gamlinger, handikappa, så snørrunge familier og veteraner… Det tok sin tid…… Tiden gikk svært så sakte til en stor irritasjon… Var jo nesten så vi stod oppå Dragen, jo da etter en intens stirre konkurranse der selvfølgelig Dragen tapte mot 3 tørste amigoes, ble Group 1 ropt opp… Det peip grønt i Bording kort avleseren, der gleden bare vokste med hvert skritt som vi kom nærmere 777’n. Ble møtt med høflig smil og vinket til korrekt sete retning og for et flott cabin må en si. Vi gliste fra øre til øre! Dette skulle bli en kall tur! Setene var gode, men ergometrisk noe feil posisjonert armstøtter, god plass og gode seter. Boblene var helt innenfor. Lounge hadde bedre! Maten får tommel opp. Welldone, men fortatt spiselig Ostefatet var bra, men antar er det samme som på loungen Stort stjerne i margen for tøflene, eller rettere sagt, "de som var så heldige å få bare vannflaske og tøfler" Da det var litt tippeliga eller hva @Points4Fun ? CC vare mer effektiv, service innstilt og høflige på motsatt side, der de var tøffelløse, til de mer erfarende hadde fått servert ferdig F-gjengen, tok service nivået seg godt opp til et mer behageligere nivå. Det ble en blund på øyet og trygt fram ankom vi i rute på JFK. Det var litt tight CT, men det lot seg utføre…
To be continued… On behalf of the captain I send my deepest and humble sorry for the delay of these Travel dairy. Etter en meget overraskende og hyggelig flight med AA og nytt cabin, var vi klare for BA over dammen. Definisjon for klare, kan en forkorte til at vi hadde boarding passes fram til OSL, derimot promillen hos enkelte amigoes, må en si var noe vel oppadgående i den stil som i enkelte tilfeller kan tilkalle AirPort Security Vi sa farvel til CC og så var vi på vei i retning av BA flighten til LHR, noen gikk, noen hadde litt ustø gange, men andre slepte kroppen sin i retning av den med minst promille. Vi funderte på ved enkelte tidspunkter om det var behov for å tilkalle AirPort assistance… Meeen før vi nådde fram til fuglen, måte vi ta farvel med Piper Hendricks’n før vi gikk ombord. Tommel opp til AA for valg av bobler. En må virkelig gi seieren til AA for meget solid Lounge tilbud i C, så har vi både Finnair og Cathay. En må innrømme at the dark siden virkelig egentlig er the bright side. (Men AA loungen på LHR styr unna i C)
Tiden var knapp, men en ikke navngitt amigoes inntok betydelige kvanta med h2o for å utjevne vin intoksen sin, ble statusen fra dritta full, kanon, sørpe full, zoombi eller kunstig kona, til å forvandles på et mystiskvis, til å danne 3 anstendige herremenn på jakten etter det siste eventyret før denne historien tok til ende. Framme ved gaten var det high tech AI som smilte til deg, der du fikk instrukser om å glise inn i monteren… CIA/MI5/6? Appel FaceID kobla opp mot BA bording check inn…? Men igjen før den tid ble de 3 amigoes kalt til teppet, opp etter navn. som om vi ikke var fit to fly, fikk litt heta der… Ved skranken sjekket de pass og boarding kort, noe som var pussing… Men greit nok, vi slapp igjennom nåløyet og det samme gjorde AI’n til BA. Ombord var vi møtt av hyggelig og smilende CC, og pekt i riktig retning, der det nye kabinet til BA Club er absolutt noe en kan frekventere oftere på. Her på en gi skrytt til den søte blondinen som ivaretok 3 amigoes på en jomfru tur uten like, hun smilte og serverte, ble aldri sliten eller klaget. Drømte jeg eller var det boblene som kun registrerte hva jeg hadde som ønske tenkning. Kunne gjerne møtt hun igjen altså på en BA flight Dessverre manglet de britiske boblene ombord, som stod i menyen. De ble forsinket og CC lovet at innen de kommende månedene, skulle den være på plass. En svipptur innom F Solid mat presentasjon og kvalitet. Velsmakende og hva mer trenger en mann for å være lykkelig? Kjøttet var like godt som ved første flight og valgte å bestille det igjen, som var en fulltreffer. Ostefat slå aldri feil. Litt frokost Det ble noen timer på øyet, det var svært så etterlengtet. Vil nok innrømme at det har nok vært noen timer med underskudd på skjønnhetssøvnen, så å få litt søvn gjør underverk. En må virkelig klappe for BA Club class, solid produktet, CC service innstilt. Velsmakende mat, bobler var gode, uheldigvis fikk vi ikke forsøkt nyankommeren til menyen, men nå er det jo ikke slik at dette var vår siste tur med BA. Kan varmt anbefales, prikken over i’n var hu blondina(tror jeg, med champis briller på)
Så var vi klare for nest siste legs av vår jomfru tur til Hawaii 9/10 flights og da var det hjemlandet til sauna og badstue på tapeten. Finnair stod klare på tarmac’n med nokså frisk fugl med nytt kabin og ligge seter. Dette blir spennende å prøve ut, ulikt både AA som får 8/10 poeng på cabin, sete og tøfler(til de som fikk ) og 9/10 til BA (minus for ingen tøfler, er vi blitt bortskjemte og for kravstore ) Meeeen før vi steg ombord, ble vi nødt til en siste visitt innom The one and only Cathy med greie bobler, solid mat, snacks tilbud og kanskje den beste utsikten med stressless seter. Da var vi ombord i Finnair flyet, hyggelig CC, med en liten antydning av noe anspenthet. Ble henvist til riktig sete retning og så fant en seg til rette. Fikk et bra første inntrykk. God plass. Manglet armlener i korrekt posisjon. Helt god mat med bestikk og full servise. Imponerende at de serverte såpass på en LHR-HEL flight. Vi fikk et positivt inntrykk av det nye kabinet til Finnair, der en klarte å tilpasse seg enten sitte stilling eller liggestilling. Armlener var en mangelvare og vi skulle kanskje hatt en pute eller to til for å finne mer behagelig sitte posisjon. Som tidligere nevnt er virkelig BA solid nr 1 som et samlet produkt, med maksimal uttelling ved BA G, da Club lounge kan du få gratis av meg, derimot med Biz eller BA S er samtlige OW lounger velkommene for de trofaste. AA får en 2. plass med solid Lounge bobler Piper Hendricks, mat og snacks. Nytt kabin og tøfler. I luften var maten god, men med takk for noe svak boble meny. Finnair får en delt 2./3. plass grunnet solid HUB lounge og nytt kabin på short haul, der det gjenstår å forsøke Finnair på en long haul flight for å virkelig se potensialet dems og rettferdiggjør først da hva deres rangering blir å være. Alaskan air… Trenger jeg å si noe mer… Takk for turen. Håper flere joiner The Dark Side Gjenstår å prøve litt Cathy, Qatar og Finn long haul en vakker dag. På gjensyn kjære IF’re og takk for følge.
Med BA GOLD innabords, har det vært et par safari turer til LHR og HEL. En kan bare si: The Dark Side Is The New World Order. “You must unlearn what you have learned.” Master Yoda