4 dagers salg hos Qatar

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Helikopter, 21. okt 2013.

  1. Helikopter

    Helikopter Medlem

    Innlegg:
    245
    Likes mottatt:
    271
    Bonuspoeng:
    63
  2. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Skal en tur til Dubai i januar, 4800 t/r i Chicago i biz er ikke akkurat superbillig?
     
  3. Helikopter

    Helikopter Medlem

    Innlegg:
    245
    Likes mottatt:
    271
    Bonuspoeng:
    63
    Sitter og ser på tur til Phuket, for å få ned prisen må jeg enten ha 7 timer i DOH eller 7 i KUL.
    Noen ting å foretrekke foran det andre? Har sølv hos BA.
     
  4. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Ingen av delene er vel optimalt. Har ikke vært i Premiumterminalen i Doha, men 7 timer er rimelig heftig uansett lounge. De tar betalt 100 Riyal (eller 27 daler) i "velkomst"gebyr i Doha for visa on arrival, noe som praktisk talt betyr at du gir fra deg passet, kredittkort og får en kvittering i retur på at du har betalt og ett stempel i passet.

    Taxi i Doha er grisebillig og det er sikkert noe spennende å finne på der noen timer derom det ikke er midt på natten…

    KUL er passelig langt unna flyplassen, samt at flyplass, tog, security og passkontroll er tregt så jeg hadde ikke giddet å dille med det
     
  5. Bjørn Helge

    Bjørn Helge Senior Medlem

    Innlegg:
    823
    Likes mottatt:
    570
    Bonuspoeng:
    93
    Har HELT motsatt inntrykk av KUL. Kom med TG til en C-gate, som betyr tog til terminalen, og likevel gikk det ca et kvarter fra jeg forlot flyet til jeg hadde kommet meg gjennom passkontroll (med fast track), fått bagasjen (pritag fungerte), passert toll, kjøpt billett til flytoget og tatt ut lokal valuta. Er vanskelig å slå det! Motsatt vei tok det 16 min fra innsjekk hos SQ til jeg satt der jeg er nå - i loungen med en øl. Sjekket det mot timestamp på kameraet. Det var med businessinnsjekk, men ellers uten noen form for fast track i passkontroll eller sikkerhetskontroll (det var tilgjengelig, men brukte det ikke ettersom det ikke var ventetid i de vanlige slusene). Kanskje jeg hadde flaks, men dette er blant de mest sømløse opplevelsene jeg har hatt.

    Flytoget koster 60-70 kr og tar 27 min til KL Sentral. Det er ellers raskt, billig og enkelt å komme seg rundt. De fleste taxisjåfører gir deg først trippel pris, svar med "meter". Så får du dobbel pris - svar med "meter", og de sier OK. Fungerte hver gang. :p
     
  6. Henshaw

    Henshaw ID Traveller (ish)

    Innlegg:
    265
    Likes mottatt:
    171
    Bonuspoeng:
    43
    Ankomst DOH fra OSL er vel rundt midnatt så utelukker jo mye aktivitet der, og vanlige terminalen er elendig.
     
  7. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Qatar har også "Buy one Business Class ticket and get the second one free" fra et knippe steder
    http://www.qatarairways.com/hk/en/offers/business-class-companion-sale.page
     
    Last edited: 22. okt 2013
  8. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,975
    Likes mottatt:
    8,331
    Bonuspoeng:
    183
    KL flytog er suverent. Med 7 timer på dagen kan du rekker en hop on hop off runde med buss. Stopper ved KL central. Testet i sommer.
     

Del denne siden