4 Pax OSL/ARN/CPH - HKT/USM/BKK CT + Poeng

Tråd i 'Bonushjelp' startet av ehawk, 01. nov 2017.

1. ehawk

ehawk Medlem

Likes mottatt:
    74
    Bonuspoeng:
    18
    Hei,

Sitter akkurat nå med 2 CT og straks under 300K poeng. Prøver å få hele familien (2 voksne og 2 barn) till Sør-Thailand i Business i Juli 2018.

Flyr helst fra OSL, men kan tenke meg transport till ARN eller CPH hvis det trengs.

Bruker primært ANA och United for å lete etter biletter, men finner ikke helt det jeg ønsker. Har også tatt en telefon eller to til Amex bookingen.

Akkurat nå har jeg inget alternativ fra Oslo, og noen alternativer fra ARN/CPH via PEK med Air China eller med Turkish. Air China har en 10h layover i Beijing og Turkish enten mixed cabines eller dårlige tider. Turkish vet jeg er bra, men Air China? Noen som har prøvd de og kan si noe om hvrodan business produktet er?

Føler at jeg har 3 alternativer.

1. Velge noen av de biletter som er tillgjenglige
    2. Vente å se hvis det kommer noen flere muligheter, eller er det for seint?
    3. Splitte familien på 2 bookinger, noe som samboern ikke er veldig begeistret over.

Tips & Tricks please! :)

2. dkvt

dkvt EBD

Likes mottatt:
    373
    Bonuspoeng:
    63
    Du kan uansett bestille det som er tilgjengelig nå og heller avbestille senere hvis du får bedre alternativer. Det er gratis å avbestille. Du kan også endre bestillingen senere om det dukker opp noe forbedringer på ruten, men da må du betale endringsgebyr på 150kr pp.

ehawk liker dette
  3. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,586
    Bonuspoeng:
    113
    Splittede bookinger kan linkes, men du tenker kanskje på at dere må ta forskjellige fly?
    VIlle kanskje ha booket opp én CT, for så å vente og se om det slippes flere seter på de flyene du har valgt. TG f.eks slapp før 2 og 2 seter.

ehawk liker dette
  4. ehawk

ehawk Medlem

Likes mottatt:
    74
    Bonuspoeng:
    18
    Det gjelder 2 forskjellige fly. Akkurat nå ser det ut som det kan bli forskjellige dager i tillegg, hvis man velger TG, det hadde vært litt kjipt, til tross for at reisen blir ca. 3 uker.

@dkvt Tenkte aldri over at det var så fleksibelt med å avbestille eller gjøre ombookinger. Takk for reminder. Har man noen penelty på avbestillinger?

...kombinasjonen med info ang ombookinger + info ang TG fra @Insomnia4u, så lurer jeg på om vi skal finne beste mulig avgang å begynne med den...

Men er fortsatt litt nysgjerrig på Air China. Noen som har noen nylige erfaringer ref. deres Business produkt?

5. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,586
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg hadde valgt Thai Airways alle dager i uken fremfor Air China. Synes det er klasseforskjell på de kinesiske selskapene og andre foreløpig.

Ingen penalty for å avbestille bookinger, så det er bare å holde på :)

ehawk liker dette
  6. ehawk

ehawk Medlem

Likes mottatt:
    74
    Bonuspoeng:
    18
    Var vel egentlig det jeg var redd for. Det som hadde vært litt kul med Air China turen, i tillegg til at vi kunne booke alle nå, var at vi kunne tatt en dagstur til den Kinesiske mur. Har aldrig vært i denne delen av Kina, så kunne ha blitt en bonus på veien...

Men hadde egentlig sett frem til å ta enten Thai (aller helst), Lufthansa, Swiss eller Turkish.

7. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,586
    Bonuspoeng:
    113
    Air China Business class i:

333:
    http://theshutterwhale.com/blog/201...lass-a330-300-pek-to-sin-beijing-to-singapore

773:
    http://onemileatatime.boardingarea.com/2013/11/05/review-air-china-business-class-paris-to-beijing/

737:
    http://onemileatatime.boardingarea.com/2017/08/09/air-china-business-class-737-review/

Vær oppmerksom på at om ting går galt kan du ikke forvente noe hjelp fra Air China-staff. Har lest mange rapporter om det, selv med betalte business-billetter. Og med award enda dårligere service. Det er min viktigste innvending.

Andre Star Alliance medlemmer har litt bedre rutiner, selv om man kan være uheldig. La meg gi deg et eksempel på det motsatte. I Tokyo ble jeg nedgradert fra F til C på award med Thai pga flybytte. Fikk utbetalt cash som kompensasjon. Også pga at japanerne følger reglene selvsagt, men likevel.

Med barn på tur ville jeg ikke gamblet, men opp til deg :) Får du ny kabin kan det jo bli bra, og den kinesiske mur er flott å få med seg!

8. ehawk

ehawk Medlem

Likes mottatt:
    74
    Bonuspoeng:
    18
    Da har jeg booket fruen og minstemann...de fikk den beste ruten jeg kunne finne. Nå er det bara å hoppes på at TG slipper noen nye biletter på samme dager fremover.

Ble en veldig trivelig rutt med veldig bra tider, synes jeg selv i hvert fall. Noen timer i loungen på BKK på hjemmevegen er ikke verst.

OSL-CPH-BKK-HKT (15,5 H)
    USM-BKK-FRA-OSL (20 H)

Hjemmevegen kan vi få veldig lik allerede i dag, men veien dit er det verre med. Prøver å finne en strekkning de kjører A380 på. Det er lov å håpe :)

9. mariusbb

mariusbb Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,057
    Bonuspoeng:
    93
    BKK-CDG f eks :)

10. ehawk

ehawk Medlem

Likes mottatt:
    74
    Bonuspoeng:
    18
    Rutten ble

OSL-CDG-BKK-HKT
    USM-BKK-ARN-OSL

I hvert fall foreløpig. Finner jeg noe fint med SQ, da må jeg revurdere :)
    The search will go on...

Del denne siden