45kr Trumf-bonus hos SAS!

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av artman, 06. febr 2018.

  1. NorFlight

    NorFlight Senior Medlem

    Innlegg:
    1,306
    Likes mottatt:
    2,441
    Bonuspoeng:
    113
    Husk å gå via ViaTrumf mellom hver gang...
    Det er ikke nok å bare gjøre det første gang og bestille mange ganger deretter.
     
    TElg78 liker dette
  2. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,075
    Likes mottatt:
    3,272
    Bonuspoeng:
    113
    Skal prøve ;), gir lyd senere :)
     
    TElg78 liker dette
  3. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Korrekt. Og det tok 4-5 uker fra de første reisene var foretatt til trumfkronene kom.
     
  4. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg bestilte 8 enkeltturer uten å gå ut, altså 8 separate bestillinger, alle 8 ble registrert.
     
  5. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Fant ut at jeg manglet noen tusen poeng til en reise så fikk endelig rotet meg til å etterregistere manglende Trumf for reiser fra februar og mars.

    Ser behandlingstiden er inntil 4mnd, men noen som har fått svar allerede?
     
  6. Spurs

    Spurs Aktivt Medlem

    Innlegg:
    439
    Likes mottatt:
    231
    Bonuspoeng:
    43
    Det tar fort 4 måneder.
     
    KristianSk liker dette
  7. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har opplevd at det har tatt inntil åtte måneder med etterregistrering, og 11 måneder ved klage på feilregistrering.
     
    KristianSk liker dette
  8. AcciDabbi

    AcciDabbi Nytt Medlem

    Innlegg:
    10
    Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Reiser ikke all verdens mye men liker godt å sanke litt poeng siden jeg er fra Stavanger og kona fra nordnorge. Blir mange dyre turer uten litt poeng i ny og ne..
    Men altså jeg kan gå inn via viatrumf og få 45 trumf for å kjøpe biletter med EB mastercard premium med 25% poeng på kortet for så og få basic poeng for selve reisen?
     
    Ursa liker dette
  9. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,075
    Likes mottatt:
    3,272
    Bonuspoeng:
    113
    Det stemmer ;).
     
    AcciDabbi liker dette
  10. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,075
    Likes mottatt:
    3,272
    Bonuspoeng:
    113
    liten update, jeg bestilte via viatrumf og der står det registret 55poeng men at det "venter på en vurdering" vet ikke helt hva det er. Men det funker hvertfall :)
     
  11. AcciDabbi

    AcciDabbi Nytt Medlem

    Innlegg:
    10
    Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Hmmm, interessant! :)
    Mye god info her inne! Og raske svar!

    Jeg prøver meg på et bittelite sidestikk siden vi er inne på å kombinere ting og jeg er i opplærings-fasen på dette. :rolleyes:

    Hvis jeg har Trumf kort så kan jeg scanne dette i kassen før jeg betaler med EB MC og få poeng på begge deler også da?
    Det eliminerer jo egentlig litt behovet for Trumf betalingskort da jeg får 15% EB kontra 1% ekstra Trumf?
     
  12. Rgjertsen

    Rgjertsen Aktivt Medlem

    Innlegg:
    255
    Likes mottatt:
    90
    Bonuspoeng:
    28
    Det stemmer. Dette fungerer helt fint :) Jeg bruker Trumf visa, bare for å slippe to kort i kassen, og fakturaen fra dette betales fra egen matkonto vi har der kun denne regningen betales fra :)
    Ganske fornøyd med denne løsningen!
     
    AcciDabbi liker dette
  13. AcciDabbi

    AcciDabbi Nytt Medlem

    Innlegg:
    10
    Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Ser fordelen med bare ett kort ja!
    Får kjøre 2-kort løsning frem til jeg ikke gidder mere :D
    Mange takk for svar!
     
    Rgjertsen liker dette
  14. snik

    snik Aktivt Medlem

    Innlegg:
    403
    Likes mottatt:
    556
    Bonuspoeng:
    93
    Har ordningen opphørt? Ser ikke SAS i oversikten lenger på viatrumf, og min viatrumf extension i chrome reagerer ikke lenger når jeg besøker sas.no :(
     
  15. Rgjertsen

    Rgjertsen Aktivt Medlem

    Innlegg:
    255
    Likes mottatt:
    90
    Bonuspoeng:
    28
    Kanskje det ble reaksjoner på at enkelte bestilte reiser for omtrent hele året enkeltvis? Blir mye utbetaling til Trumf om man bestiller 30-40 enveisreiser på en dag.
     
  16. Mavo

    Mavo Senior Medlem

    Innlegg:
    533
    Likes mottatt:
    472
    Bonuspoeng:
    63
    Ja.
     
  17. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,363
    Likes mottatt:
    4,167
    Bonuspoeng:
    113
    SAS (og Hotels.com med flere) betaler jo penger til affiliates i den hensikt å drive mer trafikk mot dem. Hvis de ser at kundene alikevel hadde booket direkte og kun bruker affiliate-programmene for egen vinning, så er det fristende å redusere affiliate-betalingene og heller ta kunden selv.

    Vil tippe at 95% av de som går veien viatrumf.no -> SAS kun gjør det for å få trumfpoeng, og hadde like gjerne booket SAS direkte om viatrumf ikke var mulig. Så SAS har ingen incentiv til å ha et samarbeid med viatrumf.
     
    phithor liker dette
  18. uggedal

    uggedal Nytt Medlem

    Innlegg:
    1
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Hva er bakdelen med å bruke Travellink (80kr) eller Bravofly (85kr) nå som sas.no ikke lenger er med i ViaTrumf?

    Jeg antar at man får samme statusopptjening poeng/flyvninger når man sjekker inn uavhengig om man bestile på sas.no eller Travellink/Bravofly?
     
    Gullars liker dette
  19. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,363
    Likes mottatt:
    4,167
    Bonuspoeng:
    113
    Betaler du hos SAS får du 25 poeng/100 kr med SAS eurobonus mastercard. Det får du ikke hvis du betaler til en tredjepart.

    (men har man DNB PB MC så får man jo uansett 25 poeng, så da er det likegyldig)
     
  20. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    Du har selvfølgelig den generelle ulempen med å ikke booke direkte hvis noe uforutsett skulle skje. Jeg blir også forferdelig sliten av å forholde meg til alle gebyrene for å i det hele tatt kunne legge inn en bestilling. Det er gebyr for betaling, gebyr for å ringe kundeservice og det aller meste annet. Jeg har også opplevd at Bravofly har vist høyere priser når jeg har gått gjennom ViaTrumf, uten at dette skjer hver gang av en eller annen grunn.

    Jeg hadde hvertfall ikke booket gjennom BravoFly og alle ulempene det medfører for noen skarve Trumf-poeng, da måtte i så fall prisen være betydelig lavere enn alternativene. Det hender imidlertid at jeg booker flybilletter gjennom Expedia hvis det er hensiktsmessig, selv om det kun 0,5% opptjening til Trumf.
     

Del denne siden