Det er jo et problem iblant, prioritet boarding hjelper som regel. I går gikk vi ombord som nr 2 og 3 og fylte første binge med 2 kabinkofferter og 2 sekker.
Sitter nå i loungen og spiser Scandic frokost. Det er et betydelig større utvalg av mat enn jeg har opplevd de siste årene. Men! Det mangler Gammel Dansk!
Køen til passkontrollen til C-gates sto rundt hjørnet og langt bort i gangen, hvor lang tid det tar kan man bare fantasere om .. Vi som skulle ut til E-136 … helt ytterst .. gikk til de automatiske passkontrollene og gikk rett gjennom.. Men å komme ut fra E-gates og inn i Danmark så ut til å være en stor prøvelse, håper ingen av dem hadde kort tid til nytt fly. Gleden med å komme ut til det ytterste punktet på E-piren er at vi kan gå ut og se på de store fuglene. Nå sitter vi her og blomstrer og venter på at boarding skal starte slik at jeg kan få sitte og ligge i 1D i nesten 9 timer
Så er vi ombord i småflyet som skal fly oss til Canada … og har funnet plassen min med dyp forbrønn Nå sitter vi på utstilling med champagnen vår når resten av flyet går forbi, noen ser misunnelige ut .. dette slipper vi når vi går til venstre i de langt større flyene. Det er jo litt kult også .. de kunne jo bare handlet på KIWI
Roadtrip .. Niagara Falls, Windsor, strand på Lake Huron, ferge på Lake Huron … besøke noen «First nation» greier, besøke noen alpinresort .. spise god mat, tror det er en Michelin restaurant.. Kjøre lite, bo godt og spise godt.
Antar det var mest ikke-EU/EØS borgere i den lange køen, nesten helt fremst er det skille til automatisk passkontroll for C gates også. Vi gikk forbi køen og rett i de på onsdag for å teste Pearl lounge før vi spaserte i 2de etasje bort til E gates. På retur tror jeg det også er mulig å gå forbi køen for immigrasjon ved E gates og bort til C gates for muligens mindre kø og flere sluser med automatisk passkontroll. Skal teste det om køen er lang mandags morgen. For øvrig håper jeg dere får en smidigere ankomst til YYZ enn oss på onsdag. Måtte sirkle 1 time, så vente 30min for å åpne døren fordi bakkepersonnel ikke fikk nærme seg mens det var tordenvarsel. Til slutt måtte vi vente over 1 time på bagasjen til medreisende. Flygningen forsvant faktisk fra tavlen før bagasjen kom, det skjer visst automatisk 2 timer etter landingstid.
Mat Til forrett valgte jeg tunfisktartar, den var god .. den var nok ikke laget rett før flyavgangen På forhånd hadde jeg, for første gang i SAS Business, valgt hovedrett på forhånd. Jeg hadde valgt noe som på nettet så fristende ut… Laks og noe greier..det var tørt! Jeg har reist noen ganger i SAS Business langdistanse og jeg kommer neppe til å forhåndsbestille igjen.. Det samme gjelder Air France og KLM
Det gikk jo dritt på Brann Stadion Men mat fikk vi jo før vi skal lande i Canada .. Reker og egg på mørkt brød og det var godt
Sånn er det hver gang …. Hver gang jeg reiser vestover våkner jeg i 04 tiden og prøver intenst å sove litt til, men det går jo ikke så jeg kapitulerer og lager kaffe og slår på TV … det er sånn amerikansk putekaffe og det er sjelden gourmet. Nå er kl 04:56 God morgen fra Elements by Westin, flyplasshotell YYZ
Å lande på YYZ terminal 3 i går var helt greit, men etter å ha gått gjennom korridorene endte vi opp på en «busstasjon» og så var det busstur rundt nesten hele flyplassen og vi endte opp på det jeg tror er hovedterminalen Terminal 3. Der var det å følge strømmen gjennom den automatiske passkontrollen, få kvittering med bilde og at jeg hadde svart rett på alle spørsmålene. Flere stasjoner som sjekket kvitteringen og den ble til slutt samlet inn og så var vi ute.. Så enkelt har jeg ikke kommet inn i Canada før! Derfra var det 650 meter å gå til hotellet Et helt greit hotell, flott stort rom med minikjøkken og utsikt til flyene som letter fra YYZ. Nå er det snart frokost før vi tasser bort til flyplassen og henter ut leiebil fra Avis.