Noen som har noen gode tips til å fiske inn 6500 EB poeng på en dag? Utgangspunktet er VIE 28.6. Jeg har kikket litt, men ikke funnet en bra deal foreløpig. Kunne tenkt meg å se pris i området 6000kr..
Vil nå si at det er rimelig nytteløst med noe annet i denne sammenhengen. Spørsmålet egentlig hvorvidt det er verd å forsøke å kvalifisere for EBG for å begynne på 10 år eller ikke.. Har funnet noe tli 6900kr, men da snakker vi 6:10->23:10 og det er ikke aktuelt.
Kan en kjøpe grunnpoeng og ha de tellende som kvalifiserende til EBG4Lyfe? Snakkes det ikke om at de må være opptjent på poeng som faktisk i lufta?
Dette har jeg også lurt på. Problemet her er at vedkommende kommer til å få EBG av en EBD om kvalifiseringen ikke går. Verdien av "selvopptjent" EBG er da noe usikker, i tillegg til at det er stress for friske mennesker å fly 6 legs på en dag. Så ser ut til at det ikke blir noe av det.. Et annet spørsmål er hvor lenge de holder på evig-EBG. Jeg kommer til å få det før jeg når halvparten av forventet levetid, det er ikke nødvendigvis gunstig for SAS. Pensjonist-EBG derimot, det tror jeg er svært smart av SAS.