8 timer i køben!

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Chrisbgg, 14. okt 2016.

  1. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,612
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Hei!

    Skal på en liten CT i biz med sas, og har da 8 timer i køben.

    Regner med det er null stress, men for å være på sikre siden: ER det null stress å dra inn til nyhavn for en smørbrødlunsj med akke i denne perioden?

    C
     
    tommy777 liker dette
  2. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, det er ikke noe å lure på.
     
    tommy777 liker dette
  3. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,958
    Bonuspoeng:
    293
    8 timer er allverden for en tur til Nyhavn. Og Strøget. Og Tivoli. Og Carlsberg-museet. Kos deg :)
     
    geddi, Petter B-C and tommy777 like this.
  4. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    Null stress.....og perfekt da Metro stanser på Kongens Nytorv, som er så og si midt i smørøyet hva gjelder flere gode smørbrødrestauranter :)
     
    geddi and tommy777 like this.
  5. TOS

    TOS Senior Medlem

    Innlegg:
    543
    Likes mottatt:
    396
    Bonuspoeng:
    63
    Man kan jo nesten også rekke en tur til Legoland... ;)
     
    geddi liker dette
  6. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    @TOS
    Det er vel nesten ikke langt unna :D
     
  7. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,145
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Gi gass, @Chrisbgg - hvorfor så lang lay-over?
    SAS Gold Lounge, er du ferdig med på 30 minutter.
    Når jeg da ikke vet hvilken årstid du skal være i CPH, er det vanskelig å bestemme aktivitet.
    Alt i byen er fullt mulig å rekke med en tur-retur billett enten med Metro eller tog.

    Kos deg i Kongens by !
     
  8. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    783
    Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Bare lov meg at du holder deg unna de dårlige spisestedene på stripa i Nyhavn. Sjekk heller Amalies, Kronborg eller Told&Snaps. Alle er i umiddelbar nærhet uansett og leverer langt bedre både på service, opplevelse og mat.
     
    Scandipendler and mhsalv like this.
  9. mhsalv

    mhsalv 278 and counting!

    Innlegg:
    151
    Likes mottatt:
    152
    Bonuspoeng:
    43
    @Chrisbgg

    Eg er heilt einig med @elgaaen, Nyhavn er (potensielt) ei turistfelle av Fisketorg-dimensjonar. Gjer litt smørrebrødsresearch på førehand eller eventuelt noko heilt sprøtt for ein norsk turist: Reis til en spennande matoppleving, som f.eks. Kødbyen!

    Screen Shot 2016-10-16 at 09.55.30.png
     
  10. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Book bord på Kanalcafeen: http://www.kanalcafeen.dk/.

    Seriøst: Det finnes intet bedre smørbrødsted i København (og jeg tillater meg å påberope meg en viss erfaring). Perfekt beliggenhet ved Christiansborg (og derfor dit alle politikerne spiser, så book bord på forhånd). Kanskje litt kronglete tilgjengelig med kollektivtrafikk, ettersom det vel egentlig ligger midt mellom Hovedbanegården og Kgs Nytorv med hensyn til adkomst fra CPH med tog eller metro. Men du får en flott gåtur da.

    Som andre her sier:
    Hold deg unna Strøget og Nyhavn! Der ligger alle turistfellene, med dyrt og dårlig som fellesnevner.
     
  11. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,958
    Bonuspoeng:
    293
    Kom akkurat på at jeg har en gratisbillett til Tivoli som du kan få ved å plukke den opp i Oslo :)
     
    geddi and peterfox like this.
  12. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,145
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Vesterbrogade er også et alternativ.
     
  13. Islending

    Islending Senior Medlem

    Innlegg:
    564
    Likes mottatt:
    498
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg liker veldig godt cafe dyrehaven. Men den ligger litt utenfor, ved Vesterbro.
     
  14. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,612
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Tusen hjertelig takk for mange gode tips!

    Jeg har ikke hatt tilgang til å svare på mobil siste tiden, og har vært på reise med kun mobil.. så unnskyld min sene respons! (Har lest svarene fortløpende)

    Jeg drar første helg i desember, og de 8 timene skyldes igrunn bare at det var ledig på første fly inn til CPH fra BGO, og flyet videre til ORD var først på ettermiddagen..
    Benytter meg av en CT før jul.. så potensielt min første C tur i nye kabinen.. Med mindre HKG eller EWR går gjennom på plusgrade fra Plus.. så det blir bra!

    Told og Snaps stod vell egentlig som alternativet for dagen.. men her kom det mye nye tips! som må vurderes nøye! :)

    @Upsaker Takk som byr! :) Jeg var i Tivoli før jul i fjor, så tror jeg bruker tiden på noe annet.. Men flott gest til en fremmed på internett! :)

    Dog skal det sies, at min fru fikk det for seg i helgen at det hadde vært såå bra å dra på en sandwich sjappe i kødbyen som vi gikk via på vei hjem i fjor.. for der hadde de så deilig sandwich, som hun ville ha igjen! Men de har jo ikke akke der, prøver jeg å si.. ingen gjennomslag... Får (prøve å) argumentere videre... Lenge til avreise...

    C
     
  15. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,958
    Bonuspoeng:
    293
    Et sted jeg likte svært godt er Copenhagen Street Food som er en mathall full av små boder du kan kjøpe alskens deilige matretter og god drikke. Muligens litt kaldt å sitte ute i desember, men i septembersola var det helt fantastisk å følge med på båtene som tøffer forbi mens du nyter måltidet.
     
    mhsalv and Chrisbgg like this.
  16. Sooninson

    Sooninson Medlem

    Innlegg:
    179
    Likes mottatt:
    421
    Bonuspoeng:
    63
    Mange gode forslag her og merker jeg blir sulten av å følge tråden.
    Etter å ha spist meg rundt i byen i årevis var det først for 2 år siden jeg oppdaget denne perlen. www.tivolihallen.dk Ligger ikke inne i Tivoli. Fortreffelige smørrebrød og veldig hyggelig betjening. Ta toget til Hovedbanegården.

    Generelt: lørdager i desember bør bestilles god tid i forveien.
     
  17. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    783
    Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Enig, men syntes Kødbyen kan være litt stusselig på dagtid. Men en helt egen atmosfære på kvelden! Pizza på Mother er også fantastico:)
     
    mhsalv liker dette
  18. Petter B-C

    Petter B-C Senior Medlem

    Innlegg:
    1,274
    Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    Ville droppa Nyhavn helt. Metro M2 direkte til Frederiksberg stasjon, spaser/buss/taxi sør til Hansens gamle familiehave (smørbrødsted for lokale) i Pile allé 10-12 på østsiden av Frederiksberg have, deretter kanskje 7-800m gåavstand sørover til Carlsbergmuseet. Etterpå straka veien opp til nevnte center og M2 til lufthavnen. Har du tid/interesse/godt vær kan du jo gå gjennom Frederiksberg have en eller begge veier. Ville da tatt metroen ett stopp lenger til Fasanvej stasjon og gått sørover og så inn i Frederiksberg have.
     
    mhsalv and geddi like this.
  19. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,958
    Bonuspoeng:
    293
    Heller Tommi's Burger Joint enn pizza på Mother spør du meg, de er naborestauranter.
     
  20. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,612
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    En formiddag på papirøen er virkelig one for the books ja!
    Og nå er det jo også kommet bro ut dit!

    C
     

Del denne siden