Ser på en reise med QR og det må blir 7:55 timer stop i Doha fra 2330 om kvelden til morgen avgang til Osl. FLyr i C. Finnes det noen "soverom" i business loungen i Doha, eller er det slumreområder etc? Tilbyr QR noe ekstra med så lang connection?
Her finner du info om hotell.. https://www.qatarairways.com/en/hia-hamad-international-airport/transit-accommodation.html Om det er første tilgjengelige connecting flight, så skal du få tilgang til hotell kostnadsfritt.. C
Takk, mangler 5 minutter på å få gratis hotell, siden det er 7:55 transitt.. men kanskje airport hotellet er en mulig. Ca 2100nok for en natt virker det som.
Det er et hvileområde bak businessenteret, hvor man også får pledd hvis man ønsker. Det finnes også noen «familierom», men vet ikke hva praksisen er når det gjelder disse! Her er «senga» i hvileområdet:
Vill prøvd meg uansett.. du flyr C, rimelig smålig om de spikker flis på 5 min på en revenue C bilett.. C
Når jeg har hatt 5-8 timers opphold i Doha så har jeg bedt om et stillerom i loungen. Kan være ventetid på rundt 1 time for å få et slikt rom, så sett deg på lista så fort du ankommer loungen. I stillerommet er det en sofa og stol som det går an å legge seg ned på og feks ta en lur.
Det hørtes mye ut! Tror vi betalte 1200-1400NOK i 2015. (Kunne fått et tidligere fly, men 388 og bardisk fristet...)
Prisen er håpløs. Vi brukte airporthotellet på en 13 timers transfer, og var veldig fornøyd (spesielt med svømmebasseng, treningsrom og boblebad som er inkludert), men prisen er helt hinsides. Dårligere tilbud enn SQ, til mye høyere pris... Vi slo allikevel til på hotellet, fordi det er fullstendig håpløst å sove i loungen. Virker nesten som at de har gått inn for at det ikke skal være mulig... Doha er faktisk etter min mening en veldig kjip transferflyplass, en sminket gris kan man vel si...