8 timers opphold BKK

Tråd i 'Reisemål' startet av Norfindir, 02. sept 2016.

  1. Norfindir

    Norfindir Senior Medlem

    Innlegg:
    585
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Ankommer BKK kl 15.30, og drar videre kl 23.45. Har noen noe tips til hva jeg kan gjøre mens jeg venter? Er det realistisk å ta toget inn til Bangkok eller er det andre ting i nærheten av flyplassen som kan utforskes?

    Planlegger å bruke minst 3, om ikke 4 timer i first class loungen på flyplassen og da har jeg plutselig bare 4 timer igjen.
    Jeg skal uansett ut av transittområdet fordi TG first innsjekk må jo benyttes! ;)
     
  2. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,145
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Det blir jo veldig knapt med tid å reise inn til sentrum
    Jeg ville kanskje vurdert å besøke hotellet for å "toppe" opp brunfargen før returen.
     
  3. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Det tar ikke mer enn 25 minutter med taxi inn til Sukumvit. Det ville jeg ha gjort. Toget er sild i tønne, og en taxi er mindre enn 500bath (hundrelappen).

    Ta deg en tur til Sukumit Soi 8. Nyt noen danske smørrebrød på Stable Lodge. Sett deg ned på Me 4 You - baren og nyt noen kalde pilsner mens du ser på livet i gata passere forbi. Eller gå ned på den eksklusive massasjeforretningen Baan Dalah og så en super massasje en times tid for en billig penge. Der er de meget proffe og itteno tull....

    Når mørket faller på, er det jo mye å se på på nattmarkedet langs Sukumvit. Husk å prute med et smil.

    Så er det jo bare å ta en taxi tilbake til BKK. Mye moro på en ettermiddag i Bangkok.
     
    Travellingalf liker dette
  4. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,365
    Bonuspoeng:
    183
    Du har TG F også videre? TG F innsjekk er ikke noe spes.

    Anbefaler baren Sirocco på toppen av Lebua state towers. En drink der kunne passe bra. Og ta taxi- eller Uber. Avhengig av hva du har gjort i Thailand før og hvor du skal. En tur på Khao San road er jo også en opplevelse. Ellers om du dropper litt F lounge tar du en taxi til Disneyland for voksne aka Pattaya. En stilstudie.
     
  5. BangkokBob

    BangkokBob ThailandTur.no

    Innlegg:
    372
    Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    43
    Fra flyet lander og du er på vei i taxi eller tog tar en del tid + litt tid andre veien også. Og om du skal være i loungen 3-4 timer så er det ikke mye tid igjen. Da hadde jeg nok satset på å være på flyplassen hele tiden.
     
  6. Norfindir

    Norfindir Senior Medlem

    Innlegg:
    585
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Takk for svar og tips :)
     
  7. Norfindir

    Norfindir Senior Medlem

    Innlegg:
    585
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Hvilket hotell? :)

    God ide. Takk

    Phuket/Patong er vel Pattaya light, så jeg får studere litt der i stedet ;)
    Jeg har TG business fra Phuket og skal videre til Europa i F. Er min første (og muligens siste) F tur, så loungen må nok inkluderes i turen :) F innsjekk er ikke så viktig, men hadde vært morro å få prøvd.
     
  8. Norfindir

    Norfindir Senior Medlem

    Innlegg:
    585
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Ja, det er sant. Jeg hadde i utgangspunktet 10 timer, men det flyet ble kansellert, og jeg ble flyttet til flyet etter. Jeg vurderer å be om å bli flyttet ytterligere noen timer slik at jeg får færre timer på BKK. Tidligere fly er ikke aktuelt. Gidder ikke stå opp tidlig i ferien min ;)
     

Del denne siden