*A Gold (EBG) fordeler - priority check in , fast track, ekstra baggasje etc

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Nuvolari, 19. juli 2022.

  1. stashorizor

    stashorizor Aktivt Medlem

    Innlegg:
    272
    Likes mottatt:
    95
    Bonuspoeng:
    28

    I allefall i fjor var det niks med fast track for sas go og ebg i berlin. Har derimot brukt det uten problemer i HAM, FRA og DUS med sas metall..
     
  2. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    988
    Likes mottatt:
    1,358
    Bonuspoeng:
    93
    EBG /*A Gold og inkludert insjekket bagasje på økonomi:

    Planlegger en bonusreise med United innenriks USA. Turen vil finne sted i desember 24. La oss anta at SAS er ute av *A da. Er det bestillingstidspunktet eller reisetidspunktet som avgjør om jeg har inkludert innsjekket bagasje i øko som *A Gold?

    Her antar jeg at jeg er «Skyteam Gold» på avreisetidspunktet og *A Gold på bestillingstidspunktet.

    Antar det er reisetidspunktet som regulerer dette og dermed vil United anse meg som statusløs men vil høre om noen har andre innspill.
     
  3. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,413
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg vil i utgangspunktet tippe, basert på at amerikanerne historisk sett alltid har vært harde på å se fysisk kort når det gjelder validering av status, at det er faktisk status der og da som teller.

    På den annen side, så er det rimelig å anta at status ligger på bestillingen (er neppe basert på oppslag til enhver anledning, ettersom det kan være nedetid) og da må jo faktisk noen gidde å lage et script til å gå gjennom alle bestillinger i et flyselskap og validere bonusprogram. DET vil være litt av en jobb (ikke scriptet, men prosessen).

    Så har du det juridiske aspektet, har du krav på varen som spesifisert ved kjøpstidspunkt? Eller sagt med andre ord, står det i betingelsene at ekstra bagasje mm forutsetter aktiv medlemsskapsstatus på reisetidspunkt? Hvis det ikke gjør det har man jo rett på det, men å evt akkedere på det med en tilfeldig fotsoldat på flyplasse til stedet gud glemte i USA...

    Til syvende og sist, noen betaler morroa. Når det gjelder lounge, så er det jo åpenbart at besøket registreres og regning sendes, så der er det game over 1 juli eller hva det nå blir. Men som sagt, om det utføres en online validering av betingelsene utover det som ligger i bestillingen ved innsjekk av bagasje? Tvilsomt, det kommer nok helt an på om flyselskapene gidder å gjøre jobben / finner det regningssvarende.

    Interessant problemstilling, skal bli spennende å høre hvordan dette går.
     
  4. oslo.to.unknown

    oslo.to.unknown Medlem

    Innlegg:
    230
    Likes mottatt:
    85
    Bonuspoeng:
    28
    Liten fyi: fikk kun en innsjekket bag, ikke setevalg og få goder med United i år. Ble fortalt jeg ikke hadde lounge?
     
  5. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    988
    Likes mottatt:
    1,358
    Bonuspoeng:
    93
    En stk inkludert innsjekket bagasje er vel korrekt når man er *A gold og flyr øko med noe annet enn SAS?
     
  6. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,562
    Likes mottatt:
    6,540
    Bonuspoeng:
    183
    Reiste du eco så er en bag en mer enn null som er inkludert i eco. Var dette en innenriksflyvning? United sine egne statusmedlemmer har jo kun tilgang til Lounge hvis de reiser utenriks, men star gold skal egentlig ha tilgang uansett. Men det er jo som på kundeservicetelefonen til SAS.. Ikke alle agentene kan alle reglene...
     
  7. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,798
    Likes mottatt:
    2,029
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg regner med at det er rett antagelse. Når jeg skal ut på tur høsten 2024 regner jeg ikke med at jeg får noen *A gold fordeler lengre, men så lenge man reiser biz så klarer en seg jo bra uansett.

    Billettene honoreres uavhengig av alliansetilknytningen, men statusen en har er en add-on som ikke ligger som en del av billettkjøpet slik jeg ser det. Vi får ekstra goder når vi reiser med SAS og deres nettverk pga lojaliteten.
     
    Nuvolari and themichael like this.
  8. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,151
    Likes mottatt:
    3,178
    Bonuspoeng:
    113
    Ganske sikker på at det er slik det er. Noen år siden hadde jeg kun EBS og ved bestillingstidspunkt var SAS Lounge i julen inkludert. SAS fjernet etter hvert denne fordelen, noe som førte til at jeg betalte for lounge adgang. SAS nekte å erstatte kostnaden med samme begrunnelse og flyklagenemnda var senere enig at det var bonusprogrammets betingelser ved reisetidspunkt (og ikke bestillingstidspunkt) som var avgjørende.
     
    Nuvolari liker dette

Del denne siden