Enig der. Men det tar vel ennå noen tiår før alle er borte. Så vi vil nok ikke være på denne jord når den er helt faset ut uansett
LH kvitter seg med 6 stykker, men først i 2022/23. https://newsroom.lufthansagroup.com...rcraft/s/8e28b9e1-a775-4fee-8ea5-391be31d4600
Trist, men det ser ut som hva CNN forutså: https://edition.cnn.com/travel/article/airbus-a380-scrapheap-scli-intl/index.html "That said, with Airbus continuing to offer mechanical support, the A380 potentially has many more years of flying ahead of it. Such modern machines typically have a lifespan of at least two decades, meaning we could still be boarding them in the 2040s, maybe even later. But some experts believe it could be heading off to the bone yard far sooner. In death, as well as life the A380 seems doomed to an ignominious fate."
Ja, dessverre vil nok de fleste 4-motors flyene forsvinne iløpet av 2020-årene, det gjelder både A380, A340 og 747.
Så, er problemet i første rekke antallet motorer og ikke størrelsen (at det ere problematisk å fylle så store fly)?
https://in.reuters.com/article/airb...kDyNFiDis2IxnZJk2TQgPNIEaPTNQm0u2hVIz7D3AX36U Da er de siste delene til siste produksjonsekemplar fraktet til fabrikken... trist som faan
"The iconic Emirates @Airbus A380 will return to the skies with flights to London Heathrow and Paris starting from 15 July." – https://twitter.com/emirates Emirates (EK) har 115 A380 i flåten.
https://www.flightglobal.com/fleets...s-slow-end-to-a380-hibernation/139310.article Emirates, like almost every other A380 operator, grounded its entire fleet in March as the pandemic swept around the world. At its peak, the A380 idle fleet accounted for almost the entire installed inventory of around 240 aircraft. Indeed, the only operators to continue regular A380 flights were China Southern (up to five aircraft) and Hi Fly (one aircraft), according to Cirium fleets data. A380 fleet Operator In Service Stored Air France 0 9 ANA 0 2 Asiana Airlines 0 6 British Airways 0 12 China Southern Airlines 5 0 DS Aviation 0 3 Emirates 2 113 Etihad Airways 0 10 Hi Fly Malta 1 0 Korean Air 0 10 Lufthansa 0 14 Malaysia Airlines 0 6 Qantas 0 12 Qatar Airways 0 10 Singapore Airlines 0 19 Thai Airways International 0 6 Total 8 232 Source: Cirium fleets data/FlightGlobal (mid-July)
Daym. Får håpe i alle fall SQ får nokre opp i lufta igjen. Det hadde vore trasig om både 747 og 380 skal forsvinne før eg får komt meg opp i andre etasje. Vi får krysse fingrane for at SQ vil fly austover med 380 neste sommar.
Eg har ein draum om snuten eller 2.etasje på ein 747 før dei slutter med den. Og eg trur det ordnar seg med A380, eg håper iallefall!
Veldig glad nå for at jeg rakk å teste BA 747 i sete 1A (F) og mange turer i 2 etasje på 747 (C) Mitt favorittsete var alltid 64K i 2 etasje, når veggen i mellom setene var oppe hadde jeg et eget lite rom og trengte ikke gå over noe andre for å komme ut. I tillegg har jeg også prøvd rad 1 på 747 hos TG i F samt både 1 og 2 etasje på A380 i både C og F hos ulike selskaper. Får håpe at TG fortsetter med 747 og at BA tar tilbake sine A380. Det gjenstår å prøve F på BA A380
Har aldri testet 747 i andre etasje... Må kanskje kjøpe meg en tur for å få gjort det før det er for sent.
I følge wikipedia: In July 2002, PIA purchased six Boeing 747-300 aircraft from Cathay Pacific, five of which were already on lease. Kan hende noe som liker risiko sport å forsøke med en reise via PIA (personlig heller vært i Covid 19 karantene enn teste reise med PIA...)
LH er vel størst sjangs! Må berre få dei i lufta fyrst! Edit: Og føle at ein kan fly eller ha tid! Eg ser det er nokre i lufta, heldigvis
Lufthansa har opptil flere 747-8i i lufta MEX er kanskje eneste destinasjon hvor man for øyeblikket slipper inn uten spesiell tillatelse, må bare ta seg tid til litt karantene etter hjemkomst...