Agent lovet meg CT tilbake

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Neguah, 25. sept 2025.

1. Neguah

Neguah Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    149
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg fikk en endring på en reise som ikke kunne gjennomføres. Hjemreisen ble utsatt med 3 dager. Jeg ringte inn og sa at jeg verken kunne gjennomføre reisen eller finne ny reise til samme destinasjon i omtrent samme tidsrom. Agenten kunne heller ikke finne. Jeg ba så om å endre reisen. Dette var helt ok. Fikk så beskjed om at endringen ikke kunne gjennomføres da avstanden mellom opprinnelig destinasjon og ny destinasjon var for langt unna. Jeg ba da om å kansellere reisen, slik at jeg kunne bestille reisen på nytt igjen. Ulempen var at CT allerede var gått ut. Denne kunne jeg ikke få tilbake, opplyste agenten om. Jeg informerte om at jeg følte meg tvunget til å kansellere reisen, fordi jeg ikke hadde andre mulighet, og ba derfor om å få tilbake CT som jeg kunne bruke til den nye destinasjonen. Etter litt frem og tilbake hadde agenten snakket med back office, og fått klarsignal til å gi meg CT tilbake med 3 måneder utvidet gyldighet.

CT kom ikke tilbake, så jeg bestilte reisen med en CT med bedre dato.

Dagene gikk, og ingen CT tilbake. Nå teller vi snart 4 uker og 5-6 telefonsamtaler siden jeg først fikk beskjed om at jeg kunne få tilbake CT. I dag var jeg lei! Nok en gang måtte jeg forklare inngående for en ny agent hva som var problemet. Denne agenten informerte om at CT var gått ut, og at det var derfor jeg ikke fikk den tilbake. Jeg informerte om at jeg ble lovet å få den tilbake med 3 måneder gyldighet. Dette fantes det overhodet ikke noe notat om. Agenten som hadde lovet meg CT tilbake, kunne ikke erindre at hun hadde lovet meg CT tilbake. Derfor ble det ord mot ord. Jeg ba de lytte til telefonsamtalen, for den ble tatt opp (jeg hadde i hvert fall ikke motsatt meg opptak). Agenten jeg nå snakket med sa at de ikke hadde tilgang til opptaket.

Samtalen i dag ble avsluttet med at agenten skulle undersøke saken (nok en gang!!), og ringe meg tilbake. Så hva pokker skjer nå. Det er jo ord mot ord. Her må altså jeg ta opp samtalen i tilfellet SAS ikke gjør det. Hva kan jeg gjøre nå?

2. Cumulus

Cumulus Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    389
    Bonuspoeng:
    63
    Kjedelig å høre. Min erfaring er at det alltid er lurt å enten ta opp samtalen selv eller insistere på å få slike uttalelser skriftlig før samtalen avsluttes. Din erfaring bekrefter dessverre det inntrykket.

Neguah and milehigh like this.
  3. Neguah

Neguah Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    149
    Bonuspoeng:
    43
    Siden jeg ikke ble oppringt, ringe jeg tilbake i går. Denne gangen tenkte jeg å prøve en norsk agent, så valgte å ikke bli besvart på engelsk. Jeg fikk ingen norsk agent, men en svenske. Linus het han. Jeg forklarte nok en gang hva som hadde skjedd, og han takket for forklaringen. Han sa rett som det var at det ikke fantes et eneste notat om at jeg skulle få CT tilbake, men at dette skulle vi ordne. Han ba meg vente i 10-15 minutter mens han ringte og snakket med backoffice. Etter rundt 15 minutter var han tilbake. Nå var det ordnet, så rundt lunsj skulle jeg se CTen min på profilen. Jeg sa jeg håpet det, for nå er jeg lei av å vente. Ingen problem, sa han. Han hadde akkurat snakket med henne, og hun skulle ordne det.

Rundt 13:30 ringte han meg tilbake, og sa at nå var CT på plass. Jeg sjekket, og der var den. Utløp 31.12.2025. Linus fikset med det samme. Ikke noe tull eller lovnader han ikke kunne holde.

Del denne siden