Sitter og reserverer midtseter på mine neste reiser, når jeg oppdager at AZ079 Alitalia BCN-FCO er åpen for setevalg på sas.no og min profil....Noen som vet hvordan dette er mulig? Flyr TRD-OSL-FRA-BCN-FCO-OSL-TRD, og alt er SAS, untatt BCN-FCO
Helt enig! I sommer fløy jeg plus (OT biz til/fra EWR) til San Diego, oppdaget at leg EWR >SAN var med Virgin Atlantic, og de hadde ikke noe plus, kun øko eller first/biz, dermed ingen lounge, legs eller poeng...
Bare en fordel at de har mange interline-avtaler, gjør det enklere når man skal reise litt utenfor SAS rutenett at man kan få gjennomgående billetter til selskaper som ikke flyr til Norge.
Det er jo i og for seg greit. Men problemet oppstår når de har avtaler med selskap som ikke er med i Star og ikke gir de fordeler man forventer, eks lounge og FastTrack.. Det burde i alle fall fremgå klart at dette ikke gjelder på disse strekningene... Spørsmålet er og hvorfor de bruker AA og VA istedenfor UA i USA, dog litt på siden her nå..
Codeshare og interline og "operated by" er jo noe som generelt er problematisk siden de er dårlige til å informere om dette, og selskapene skjønner det jo ikke helt selv heller...