Alltid plassert lengst bak

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Sikiduck, 30. juni 2017.

1. Sikiduck

Sikiduck Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    93
    HALLO folkens,

Hver gang familien skal fly med SAS blir vi alltid sjekket inn og plassert helt bakerst i flyet.
    Hvorfor er det slik? Går det på bokstav i etternavn? Det er henholdvis S og M.

Skikkelig irriterende spesielt når alt foran er opptatt.

2. Stuttfeiten

Stuttfeiten Veteran Moderator

Likes mottatt:
    18,631
    Bonuspoeng:
    183
    Med unntak av kongefamilien blir alle samfunnsviktige personar plassert bak. Det er der ein har størst statistisk mulighet til å klare seg ved ei "veldig hard landing". Tullingane og feitingane sit fremst for å fungere som velbaka airbags og dempe nedslaget. Ta det som eit kompliment :)

BendikHa, chrt, Kokkejakob and 12 others like this.
  3. yukho

yukho KISS ARMY

Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Plassert? Velger du ikke seter selv da?

4. Icarus

Icarus Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    858
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har også lurt på hvordan denne automatikken fungerer. Før jeg ble gull og fikk valgte sete gratis ble jeg nesten alltid (oftere enn tre av fire ganger) plassert "automatisk" på enten 11C eller 17C ved innsjekk.

Er det algoritme et sted som muligens plasserer litt konsekvent basert på navn?

5. Sykkelthor

Sykkelthor Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,234
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg (ikke spesielt viktig) sitter ofte fremst og har mang en gang observert ulike ministre åå samme seterad. Deres kroppsfasong skal jeg ikke kommentere, men jeg er ikke tulling i hvert fall!

:D

BendikHa and Shyneno like this.
  6. Sikiduck

Sikiduck Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    93
    Så det er bedre å sitte bak?
    Problemet er at du må gjennom hele kabinen og vent exx minutter i "kø" til du kommer til setet ditt.

Hender ofte/alltid at vi allerede er sjekket inn og fått tildelt sete. Velger ikke sete selv på forhånd fordi det koster vel penger?

7. Misterix

Misterix Veteran

Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Var det ikke en mulighet før på SAS sine sider hvor man kunne legge inn foretrukket sete? Eller gjaldt det kun vindu, midt og midtgang og ikke rad?

Forresten noen som vet hvor det har blitt av på den nye siden?

8. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,674
    Bonuspoeng:
    293
    Det var det før, Vet ikke om det finnes lenger.
    Samme er det med "legg bestilling i kalender" som jeg har benyttet meg veldig mye av tidligere. Det kan jeg ikke finne igjen lenger... :(

9. Misterix

Misterix Veteran

Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Det kan du vel gjøre når du får booking bekreftelsen tilsendt på mail?

10. Are

Likes mottatt:
    19,674
    Bonuspoeng:
    293
    ?

Tidligere var det en automatisk outlook-kalender sak på nettsidene. Er ikke det på bekreftelsen?
    Nå får man heller ikke tilgang til checkmytrip uten å registrere bruker så min back-upløsning er også nede for telling.. Her er det nå manuell inntasting i kalender som teller og det er jo rimelig trist...

11. Misterix

Misterix Veteran

Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Kan være at jeg blander med eposten jeg fikk på en Lufthansa bestilling. Har ingen reiser med SAS i framtiden enda men ser på den Lufthansa eposten at sammen med .PDF dokumentet så ligger det også et .ics dokument jeg kan klikke på også velge å legge det til i kalender.

12. Are

Likes mottatt:
    19,674
    Bonuspoeng:
    293
    Det har ikke SAS..

Men viaegencia har begynt å sende ut kalenderinvitasjoner på alle flights man booker, så det er svært gunstig.
    Eneste som er litt irriterende er at det kommer opp kalendervarsel 40 minutter før avreise. Dette er jo enten alt for seint (om man ikke er på flyplassen) eller alt for tidlig (Hvem går vel til gate 40 minutter før avreise...??).

13. Fredrik81

Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    De fleste tenker som deg. De vil komme fortest ut. Det gjeller også på en 10 timers flight, de må skynte seg å komme seg ut til køen hvor de sammen med resten må vente på bagasje. Alle som har status eller betaler velger å sitte forran. Så kommer de som sjekker inn 36timer før og som ikke venter til 22 timer før avgang. Tør egentlig å gjette noe rundt tildeling, men som du forstår så havner man i mitten eller bakover om man lar SAS gi deg et sete.

Sikiduck liker dette
  14. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    75,531
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg bruker Gmail, og da kommer bookingene rett i kalenderen, helt automagisk. Det er også en løsning :cool:

Misterix liker dette
  15. holmen

Likes mottatt:
    75,531
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg la inn favorittsete en gang for lenge siden, og fortsatt kommer dette automagisk opp når jeg skal velge sete. Vet ikke hvor jeg endrer det..

16. LN-MOW

LN-MOW Chattahoochee - eller 'Han Som Klapper Fly'

Likes mottatt:
    1,547
    Bonuspoeng:
    113
    Dete fordi alle tullingene som har svart over her på død og liv skal klemme seg inn på de første seks radene. Derfor prøver det stakkars balanseutregningsprogrammet å kompensere med å dytte alle andre så langt bak som mulig.

Skrevet med litt store bokstaver kanskje, men det er ikke så langt unna sannheten ...

Herlov, Sikiduck, Are and 1 other person like this.
  17. Are

Likes mottatt:
    19,674
    Bonuspoeng:
    293
    Ikke overbevist der gitt..
    Bruker exchange for kalender, mail og kontrakter.

18. holmen

Likes mottatt:
    75,531
    Bonuspoeng:
    293
    Da kan jeg ikke hjelpe deg, dessverre ;)

19. Misterix

Misterix Veteran

Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg slenger i vei en mail til SAS. Kanskje dem har gjemt funksjonen veldig godt.

20. lMartin

lMartin Jeg var ung og trengte poengene! Moderator

Likes mottatt:
    6,337
    Bonuspoeng:
    183
    Det er vel fortsatt gratis å velge sete etter at innsjekk har åpnet? Og så vidt jeg vet er det ikke noe problem å endre sete fram til tett opp til boarding starter, selv om man ikke har status ;)

Fredrik81 liker dette

Del denne siden