Hei alle! Brukte i sommer mine siste poeng i AA på en tur til Asia. En av flightene var Qatar Airways fra London til Doha i First Class - kode Z hos AA. Da vi sjekket inn på LHR så fikk vi imidlertid beskjed om at flyet ikke hadde First Class, og vi hadde fått seter i Business Class. Dette var jo litt av en nedtur da vi hadde valgt denne reiseruten nettopp for denne First-opplevelsen og betalt ekstra både i poeng og avgifter. Har nå kontaktet AA for å klage på dette, men er noe usikker på hvilken kompensasjon jeg kan forvente. Ut fra det jeg forstår skal EU-reguleringen EC261/2004 gjelde for denne flighten, da flyet tok av fra UK - selv om flyselskapet er fra Midt-Østen og salgssted er USA. Vil det være slik at, ettersom flytiden er over 3500 km, har jeg krav på 75% av prisforskjellen mellom First Class og Business Class? Det blir jo noen tusen dollars, så det virker for mye. Noen som har lignende erfaring med downgrade og kompensasjon? Jeg skal oppdatere med svar fra AA når det kommer... wilhelm
Vanligvis har AA refundert mellomlegget i poeng mellom C og F i liknende tilfeller. Sjekk Flyertalk.com for ulike caser.
Noen som har en bakvei inn til AAs kundeservice? E-mailer jeg sender dem blir ikke besvart, mens når jeg ringer kundeservice på det norske nummeret (815 62022) kan de ikke hjelpe meg, men ber meg vente på svar fra AA sentralt. Nå har det snart gått 3 mnd, og begynner å bli lei... grrrr w