American Express Global Transfer

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Xaantiam, 16. febr 2020.

  1. Xaantiam

    Xaantiam EB n00b

    Innlegg:
    462
    Likes mottatt:
    371
    Bonuspoeng:
    63
    Noen som har fått til AmEx Global Transfer her inne? Forsøkte meg på et AmEx Hilton Aspire via dette på torsdag. Fikk mail i helgen om at de trengte mer info, og at jeg måtte ringe inn til dem før de kunne ferdigbehandle søknaden. Blir spennende å høre hva slags info de trenger.. :D
     
  2. magnusha

    magnusha YouTuber @awardviking

    Innlegg:
    276
    Likes mottatt:
    393
    Bonuspoeng:
    63
    Fortell gjerne hvordan det gikk :)
     
  3. Travv

    Travv Medlem

    Innlegg:
    149
    Likes mottatt:
    131
    Bonuspoeng:
    43
    Hvordan gikk du frem?
     
  4. Xaantiam

    Xaantiam EB n00b

    Innlegg:
    462
    Likes mottatt:
    371
    Bonuspoeng:
    63
    Det var 20 minutter med AmEx på tråden, dette ser ut til å ikke være helt enkelt. Virker som det likevel er mulig å bli godkjent, må bare verifisere adressen.

    Jeg har norsk Platinum og SAS Elite, har omtrent ett års historie med norske AmEx. Jeg har opprettet amerikansk bankkonto hos Bank of America, og har amerikansk adresse gjennom et mail forwarding agency. Denne adressen er også registrert hos BofA. Har i tillegg amerikansk telefonnummer gjennom Skype.

    Jeg søkte fulgte oppskriften for Global Transfer fra AmEx (https://www.americanexpress.com/global-card-transfers/united-states.html?intlink=us-CMS-GCRusa), og oppga all relevant informasjon. Ved telefonsamtale i dag vil AmEx bekrefte min amerikanske adresse, og satte i gang en 3-veis samtale med meg, AmEx og representant fra BofA. Imidlertid gjorde jeg en liten feil, adressen i søknad til AmEx stemte ikke helt med registrert adresse hos BofA. Jeg skrev et siffer i gateadressen feil i søknaden til AmEx. Det jeg må gjøre nå er å bekrefte min adresse til AmEx, enten ved å sende en bank statement med adresse til AmEx enten via post, fax, eller opplastning. Venter nå på mail fra AmEx med beskrivelse i forhold til denne prosessen.

    Så det ser ut som jeg fortsatt er "on track" for å kunne få amerikansk Hilton Aspire kort. :D:D:D
     
  5. Travv

    Travv Medlem

    Innlegg:
    149
    Likes mottatt:
    131
    Bonuspoeng:
    43
    Så de godtar altså at du har adresse i Norge men bruker et Mail forwarding agency?
     
  6. Xaantiam

    Xaantiam EB n00b

    Innlegg:
    462
    Likes mottatt:
    371
    Bonuspoeng:
    63
    Vel, de har ikke akkurat spurt spesifikt hva slags adresse det er. De ville bare ha den bekreftet.. :)
     
  7. Xaantiam

    Xaantiam EB n00b

    Innlegg:
    462
    Likes mottatt:
    371
    Bonuspoeng:
    63
    Da kom omsider bekreftelsesmail om at mitt nye AmEx Hilton Aspire er på vei i posten! :D:D:D Bare så synd at dollarkursen er gått helt i kjelleren, og at årsprisen på kortet samt $4000 i spend på 3 mnd nok kommer til å koste en god del mer enn det jeg hadde regnet med. :eek::mad: Får bare håpe at verden står til påske sånn at jeg tross alt kan få noe nytte av kortet.. :confused:

    Men konklusjonen er at det er fullt mulig å få amerikansk AmEx-kort her på berget, bare man gjør de rette tingene. Og alt i alt er det egentlig ikke så vanskelig. :cool:
     
    drsyk and trygveat like this.
  8. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Hva er årsprisen? Og gratulerer.:)
     
  9. Xaantiam

    Xaantiam EB n00b

    Innlegg:
    462
    Likes mottatt:
    371
    Bonuspoeng:
    63
    $450 i året. :rolleyes:
    Hadde sett frem til å få 3 rom over 4 netter i Gdansk i april/mai, men kan se langt etter det nå. Satser på gode tilbud i høst en gang da. :D
     
    Last edited: 19. mars 2020
    drsyk liker dette
  10. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Ja huff, nå er det skumle tider, men vi håper på bedre tider. Forventer da et reisebrev. ;)
     

Del denne siden