American Express Platinum - Norge

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Jørgen, 07. april 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Roberto

    Roberto co-founder

    Innlegg:
    218
    Likes mottatt:
    227
    Bonuspoeng:
    43
    Ser forresten ut som at DNB SAGA Platinum ikke er noe som finnes på dnb.no lengre -- men at kravet for SAGA Gull er blitt justert til 1mNOK og/eller 2mNOK i formue. Derimot står det at man automatisk blir SAGA Platinum ved bestilling av AmEx Platinum. Interessant.
     
    SASDC8 and Henning like this.
  2. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Notoritet kalles det.. ;-)

    Hvordan er opptjeningen på et int. Amex-kort ifht. SAS AMEX om man kun tenker overføring til EB-poeng feks?
     
  3. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Da kom kortet i posten. En svær eske med et lite kort og en brosjyre som egentlig bare er en print-out av det som står på nett.
    [​IMG]
    Så jeg er fortsatt spent på Memebership Rewards greiene. Time lyt shåv
     
    Henning liker dette
  4. Roberto

    Roberto co-founder

    Innlegg:
    218
    Likes mottatt:
    227
    Bonuspoeng:
    43
    Ingen goodies? :(

    Velkomstpakken er kanskje lik den IDC-kortene får?
     
  5. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Er det lov å le om du ender opp med en hel masse gavekort på Steen & Strøm? ;)
     
    tommy777 liker dette
  6. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Elefanten har saumfart den etter sjokolade, men det var ingenting. Bare kortet. Et "hallo-brev" og en katalog som var et print av infoen du finner online. Nå hadde jeg ikke ventet noe stort heller, så jeg synes det var helt greit. Flott eske og greier.

    Det ville jo vært supert. Kunne brukt dem på kaffeservice som jeg ønsker meg noe helt gruelig. He he
     
    Darkcho, PettR, SASDC8 and 1 other person like this.
  7. HenrikE-G

    HenrikE-G Aktivt Medlem

    Innlegg:
    350
    Likes mottatt:
    216
    Bonuspoeng:
    43
    Hei.

    Jeg fikk mitt American Express Platinum Card (Centurion line) i slutten av juni i år.

    Jeg har brukt det så mye som mulig siden jeg fikk det for å spare opp poeng i MR. Man får ett poeng pr. krone man bruker, div. 1000,- (NOK) gir 1000 poeng. MR er fortsatt helt i startfasen, så alle fordeler og muligheter til å løse inn poeng er ikke på plass enda. All bruk av kortet gir uansett poeng som kan løses inn når alt er på plass.
     
    Henning liker dette
  8. HenrikE-G

    HenrikE-G Aktivt Medlem

    Innlegg:
    350
    Likes mottatt:
    216
    Bonuspoeng:
    43
    Vet også at American Express/DNB jobber med alle de andre fordelene rundt AmEx Platinum Centurion line, og at dette etter planen skal være på plass i løpet av høsten om alt går etter planen.

    Må vel innrømme at det virker som American Express/DNB lanserte kortet litt vel tidlig i forhold til at veldig mye av det "rundt" kortet ikke er på plass enda, men så lenge man sparer opp MR-poeng fra dag én man har kortet og bruker det lever jeg godt med det.

    Forsikringene er bedre enn AmEx Gold Card som jeg hadde før og det er 24/7/365 Concierge Service.
     
  9. John in The Tower

    John in The Tower Senior Medlem

    Innlegg:
    904
    Likes mottatt:
    1,181
    Bonuspoeng:
    93
    Opptjening:
    20% til Eurobonus
    10% til Skywards og BA
    pluss hoteller etcetc
     
  10. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Takk! Hadde egentlig forventet/håpet på 15% hos BA, men det er uansett bedre enn ingenting.
     
  11. HenrikE-G

    HenrikE-G Aktivt Medlem

    Innlegg:
    350
    Likes mottatt:
    216
    Bonuspoeng:
    43
    Om flere av dere sender en mail til Kundeservice hos Vinmonopolet (kundesenter(a)vinmonopolet.no) og ber de om å åpne for American Express i Vinmonoplets butikker,kan dette være med på å hjelpe Teller med å få til en AmEx-avtale med Vinmonopolet. Har selv vært i kontakt med Teller i dag når det gjelder Vinmonopolet og Vinmonopolet hevder de har liten etterspørsel etter AmEx. Men som jeg skriver tilbake til Teller, forhører man seg ikke med de ansatte i butikkene når det gjelder dette, da dette avgjøres sentralt. Teller er i dialog med Vinmonopolet for å åpne for AmEx, og med hjelp av oss kan dette bli en realitet.

    Jeg er sikker på at veldig mange hadde betalt med AmEx på Vinmonopolet om det var tydelig merket at de aksepterer American Express.

    Så igjen, send en mail til Vinmonopolet.
     
  12. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Vinmonopolet tok AmEx før, men kun på telefonbestillinger gjennom kundeservice. Så det bør være mulig å få til.
     
  13. HenrikE-G

    HenrikE-G Aktivt Medlem

    Innlegg:
    350
    Likes mottatt:
    216
    Bonuspoeng:
    43
    Mener å vite at de fortsatt tar dette pr. telefonbestilling. Fint om flere kan sende de en mail, slik at de åpner for dette i butikkene også.
     
  14. John in The Tower

    John in The Tower Senior Medlem

    Innlegg:
    904
    Likes mottatt:
    1,181
    Bonuspoeng:
    93
    Man må forresten være totalkunde for å få kortet. Vet ikke helt om det er verdt styret med å skifte bank...
     
  15. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg tror det holder å være Saga Platinum. Det er ihvertfall det de sa til meg. Da er du pre-kvalifisert til kortet
     
  16. John in The Tower

    John in The Tower Senior Medlem

    Innlegg:
    904
    Likes mottatt:
    1,181
    Bonuspoeng:
    93
    De jeg snakket med i dag sa jeg måtte være totalkunde i DNB.
     
  17. Storg

    Storg Medlem

    Innlegg:
    217
    Likes mottatt:
    92
    Bonuspoeng:
    28
    Saga og totalkunde er vel det samme. At du har en betydelig del av aktiviteten din hos DNB.
     
  18. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,143
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Nei,
    SAGA er programmet for total-kunder i et segregert utvalg. Total kunde kan man bli allerede som dersom man har hele sitt engasjement hos DNB.
    Jeg tror total-kunde begrepet er døende.
     
  19. HenrikE-G

    HenrikE-G Aktivt Medlem

    Innlegg:
    350
    Likes mottatt:
    216
    Bonuspoeng:
    43
    Til info.

    Jeg har sendt mail til Vinmonopolets Kundesenter nå onsdag og fikk svar om at de videreformidler mitt ønske om aksept for AmEx til de som har ansvaret for butikkene.

    Om andre gjør det samme vil jeg tro at det kommer til å hjelpe.
     
  20. Norfindir

    Norfindir Senior Medlem

    Innlegg:
    585
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Kan jo fortelle de at systembolaget syns AMEX er helt ok!
     
Thread Status:
Not open for further replies.

Del denne siden